۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۶۳۶۴۶۵

شهادت سردار سلیمانی آزادی‌خواهان جهان را متحد کرد

شهادت سردار سلیمانی آزادی‌خواهان جهان را متحد کرد
جومای احمد کاروفی، فعال نیجریه‌ای و عضو جنبش اسلامی این کشور، شهادت سردار سلیمانی را مایه نزدیکی قلب‌های مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان دانست.
به گزارش خبرگزاری رسا، جومای احمد کاروفی، از فعالان جنبش مقاومت اسلامی نیجریه، نویسنده، کارگردان و معلم، از نخستین زنانی بود که به جنبش اسلامی نیجریه به رهبری شیخ زکزاکی پیوست.
 
وی در جریان حمله ارتش نیجریه به شیخ زکزاکی و پیروانش در سال ۲۰۱۵ در زاریا، پنج فرزند خود را از دست داد و خود نیز هدف چندین گلوله قرار گرفت و به شدت زخمی شد.  
 
کاروفی طی سخنانی در دومین کنفرانس بین‌المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری، با محوریت تروریسم دولتی آمریکا و انتقام سخت» که در سالن همایش‌های لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، اظهار کرد: برای دوره درمان خود در ایران، افتخار دیدار رودررو با شهید سلیمانی را پیدا کردم. در دوره فشار و سرکوب شیعیان نیجریه متوجه شدیم که ملت ایران دوست و مانند خانواده ما هستند.
 
وی با اشاره به ترور سردار سلیمانی، گفت: تروریسم آمریکایی نه تنها مردم ایران بلکه همه مسلمانان جهان را هدف گرفته است. امروز آمریکا به نماد شیطان در جهان تبدیل شده و ایران منبع نور و روشنایی برای مردم دنیاست.
 
این ‌فعال نیجریه‌ای تأکید کرد: شهید سلیمانی در کمک به مظلومان از پیروان همه ادیان و آیین‌ها از جمله مسیحیان و ایزدی‌ها در برابر ظلم حمایت می‌کرد. هر فرد آزاده‌ای باید آماده فداکاری و ازجان‌گذشتگی باشد و امیدواریم خداوند سرنوشتی را مانند شهید سلیمانی به ما عنایت کند.
 
شهادت سردار سلیمانی آزادی‌خواهان جهان را متحد کرد

کاروفی تصریح کرد: اکنون در نیجریه شاهدیم که شیخ زکزاکی و همسرش مجروح و نیازمند رسیدگی فوری پزشکی هستند و در سخت‌ترین شرایط در زندان به سر می‌برند.
 
وی دلیل فشار بر شیخ زکزاکی را نزدیکی بوهاری، رئیس‌جمهور نیجریه، به آمریکا و اسرائیل دانست و افزود: آنها درک کرده‌اند که فقط شیخ زکزاکی می‌تواند اسلام واقعی را در نیجریه اجرا کند.
 
همچنین جومای احمد کاروفی در بخشی از سخنان خود شهادت سردار سلیمانی را مایه اتحاد امت اسلامی و آزادی‌خواهان جهان و نزدیکی قلوب مستضعفان دانست./847/ب
 
منبع: ایکنا
ارسال نظرات