۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۳۶۵۰۳
بسیج اساتید استان اصفهان؛

نقد عملکرد شورای نگهبان به چه بهایی؟

نقد عملکرد شورای نگهبان به چه بهایی؟
سیج اساتید دانشگاه‌های استان اصفهان ضمن حمایت کامل خود از شورای نگهبان قاطعانه از این نهاد انقلابی می خواهد تحت تاثیر فضا سازی های حزبی و سیاسی قرار نگیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، بسیج اساتید دانشگاه‌های استان اصفهان پس از برخی هجمه های علیه شورای نگهبان با صدور بیانیه ای ضمن حمایت از شورای نگهبان، خواستار قاطعیت شورای نگهبان در عمل به وظایف قانونی و شرعی خود شد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

در روزهای اخیر و اتفاقاتی که سابقه کمتری در چهل سال دوران پرشکوه انقلاب اسلامی دارد ضرورت حفظ وحدت بیش از پیش ضرورت دارد. سخنان مقام عظمای ولایت در خطبه های نماز جمعه مورخ 27 دیماه 98 مبنی بر اینکه هیچ چیز نباید جوشش مردمی تشییع سردار سلیمانی و حرکت قدرتمندانه سپاه در پاسخ کوبنده به دشمنان را خدشه دار نماید در همین راستا ارزیابی می شود.

در این شرایط دشوار متاسفانه موضع گیریها و سخنان بعضی از افراد در پستهای مهم و حساس دولتی و غیر دولتی مشاهده می شود که تنها و تنها باعث سوء استفاده دشمنان در فضا سازی بر علیه نظام شده و دشمنان نظام با استفاده از این ابزار تلاش می نمایند وحدت ملی را خدشه دار کنند.

موضع اخیر سخنگوی محترم دولت در خصوص عملکرد شورای نگهبان آن هم به استناد اتفاقات اخیر نشان از بی اطلاعی وی از فرآیند احراز صلاحیتها دارد. شعارهایی نظیر آشتی و وحدت ملی که در برخی ایام توسط بعضی از سیاسیون مطرح می شود و اتفاقا مصادف با ایامی است که حول یک موضوع ملی وحدت جامعه شکل گرفته به نظر می رسد صرفا در راستای ماهیگیری از آب گل آلود بوده  و هدفی جز خدشه دار نمودن وحدت شکل گرفته ندارد.

مقایسه عملکرد نظارتی شورای نگهبان مربوط به سال 58 با سالهای اخیر باعث تعجب است از این جهت که  این سوال مطرح است که کدامیک از گروههای اشاره شده در مرقومه سخنگوی محترم دولت در سال 58 بعنوان مخالف نظام یا جریان اپوزسیون محسوب می شده اند یا مسائل امنیتی و اطلاعاتی داشته اند که رد صلاحیت شوند.

آیا این مقایسه صرفا جهت تحت تاثیر دادن افکار عمومی بویژه جوانانی که اطلاعاتی کاملی از شرایط آن دوران ندارند نیست؟ به زعم سخنگوی محترم دولت آیا افرادیکه اصل نظام یا قانون اساسی یا حتی بخشهایی از آن را قبول ندارند می توانند نماینده جامعه و مردم انقلابی باشند؟ آیا افرادی که سابقه مسائل مالی و یا محکومیتهای قضائی دارند و بعضا از موقعیت خود سوء استفاده  نموده اند می توانند در جایگاهی قرار گیرند که امکانات وسیعی در اختیار آنان است؟ چه کسی تضمین می کند که این افراد مصالح ملی را فدای مصالح شخصی و حزبی ننمایند. در کجای دنیا سراغ دارید که افراد مختلف بدون هیچ نوع گزینشی امکان حضور در جایگاههای مهم دولتی، قانونگداری یا تصمیم گیری داشته باشند. این شعار صرفا یک شعار غیر عملی است و در جهت فضا سازی بر علیه تصمیمات شورای نگهبان ارزیابی می شود.

البته لازم به ذکر است که به هرحال نقد منصفانه تمامی نهادها و ارگانهای نظام امری ضروری است و شورای نگهبان نیز از این قاعده مستثناء نمی باشد. اما نقد عملکرد با تخریب، تضعیف و فضا سازی علیه یک نهاد قانونی آنهم در راستای نگاه حزبی کاملا متفاوت است. جنبش استادی و نود کانون بسیج اساتید استان اصفهان ضمن حمایت کامل از شورای نگهبان قاطعانه از این نهاد قانونی جمهوری اسلامی می خواهد تحت تاثیر فضا سازی های حزبی و سیاسی قرار نگرفته و از ورود افرادی که سوء سابقه داشته یا مخالفت آنان با نظام جمهوری اسلامی روشن است و موضع گیریهای آنان در جهت خواست دشمنان نظام است با قدرت جلوگیری نمایند. همچنین به ملت شریف ایران اعلام میداریم با عنایت به فرموده رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر بیمه شدن انقلاب بدلیل حضور گسترده در انتخابات، بدون توجه به فضا سازیهای جریانهای سیاسی با حضور گسترده خود در انتخابات و انتخاب نیروهای جوان و انقلابی وحدت خود را به جهانیان به اثبات برسانند و آینده انقلاب و نظام را تضمین نمایند./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات