۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۳۶۵۰۸
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

شهادت شهید سلیمانی آینده جبهه مقاومت را درخشان‌تر از گذشته کرد

شهادت شهید سلیمانی آینده جبهه مقاومت را درخشان‌تر از گذشته کرد
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: خون آورد شهید سلیمانی و مکتب او، آینده جبهه مقاومت را بسی روشن‌تر و درخشان‌تر از گذشته درخشان می‌کند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، اظهار کرد: یکی از اصطلاحات بدیع و نو در سخنان روز جمعه رهبر حکیم انقلاب اسلامی، توصیف پرمعنای ایشان از رزمندگان سپاه قدس است. تعبیری که توجهات زیادی را به خود جلب کرد و محور بسیاری از گفت و گوها شد و موجب عصبانیت جبهه استکبار و حلقه‌های رسانه‌ای او شد.

وی با اشاره به چرایی به‌کارگیری تعبیر رزمندگان بدون مرز از سوی رهبری، افزود: واژه بدون مرز در دهه‌های اخیر زیاد به کار رفته است؛ پزشکان بدون مرز، امدادگران بدون مرز، گزارشگران بدون مرز، از این قبیل هستند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: واژه بدون مرز بدین معناست که یک کار انسانی و بشری بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی و رنگ پوست و نژاد و زبان و مذهب، در حق همه انسان‌ها در همه‌جای جهان انجام می‌شود و تمام تلاش‌ها در این مسیر به کار گرفته می‌شود. نهادهایی که با این نام در جهان تلاش می‌کنند، نوعاً به فعالیت‌های بشردوستانه پرداخته و در مواقع خطرهای طبیعی یا جنگ‌ها در همه نقاط دنیا حضور می‌یابند و به کمک مردم به‌ویژه بی‌پناهان و نیازمندان می‌شتابند.

وی تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی با نگاهی انسانی و برخاسته از متن دین، این تعبیر را درباره سپاه قدس و رزمندگان تحت امر آن به کار برده‌اند و سخنان رهبر انقلاب اسلامی دراین‌باره و توصیف ایشان از رزمندگان سپاه قدس به رزمندگان بدون مرز چند پیام را با خود به همراه دارد.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: پیام نخست این است که سردار سلیمانی در طول ۲۳ سال خدمت خود در سپاه قدس، یا ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری درست و اتخاذ رویکردهای صحیح با هدایت امام خامنه‌ای، مسیر بازگشت‌ناپذیری را پایه‌ریزی کرده و استحکام بخشید که پس از جنگ نیابتی هفت‌ساله در عراق و سوریه و منطقه غرب آسیا، ساختار اصلی رزمندگان فراملیتی مقاومت شکل گرفته و بالنده شده است.

وی افزود: پیام دیگر این است که خون شهید سلیمانی و شهادت بزرگ او بسیار بیشتر از دوران حیات و فرماندهی ظاهری او، کارساز و تأثیرگذار خواهد بود. تشییع جنازه بی‌نظیر او و تحولات عمیق روحی به وجود آمده در سطح بین‌الملل و ارتقای نگاه به مقاومت اسلامی در جهان در همه‌جا احساس می‌شود. آن‌گونه که عمر گفتمان مقاومت را به دوران پیش از شهادت و پس از شهادت او می‌توان تقسیم کرد.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: رهبر انقلاب اسلامی با همین باور و اعتقاد ناب دینی به خون آورد شهید سلیمانی و مکتب او بر این باورند که آینده جبهه مقاومت بسی روشن‌تر و درخشان‌تر از گذشته درخشان او خواهد بود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات