۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۳۶۵۲۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

هادیان و داعیان الی الله با زبان عمل مخاطبان را جذب حوزه دین کنند

هادیان و داعیان الی الله با زبان عمل مخاطبان را جذب حوزه دین کنند
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: هادیان و داعیان الی الله باید با زبان عمل بیش از زبان گفتار مخاطبان را به حوزه جاذبه دین دعوت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست اساتید شبکه تربیتی صالحین بسیج، به تبیین بایسته‌ها و الزامات تربیت کادر انقلابی پرداخت.

وی افزود: بهترین روش برای متدین سازی بچه‌های عضو شبکه، تربیت و تدین از راه ارائه الگوهاست، اسوه‌های اصلی و قهرمان‌های دینی و انقلابی و انقلابی و جهادی را به آنان معرفی کنیم و الگوهای دشمن ساز و بدلی را نیز به آنان بشناسانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه عاشورائیان و امام عاشورا بهترین نمونه‌های الگویی هستند، اضافه کرد: هادیان و داعیان الی الله باید با زبان عمل بیش از زبان گفتار بچه‌ها را به حوزه جاذبه دین دعوت کنند؛ زیرا امام صادق (ع) می‌فرماید: «کونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَیرِ أَلْسِنَتِکمْ» و تأکید می‌کند مردم را به غیر از زبانتان دعوت به دین کنید تا سعی و کوشش و درستی و پرهیزگاری و خویشتن‌داری را از شما مشاهده کنند.

وی افزود: قرآن مجید دو چیز را بهترین قول و تأثیرگذارترین روش تبلیغ و تعلیم برمی‌شمارد؛ اخلاص در دعوت و عمل صالح و می‌فرماید: «وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَی اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا»؛ یعنی چه کسی خوش گفتارتر است از آن کس که دعوت به سوی خدا می‌کند و عمل صالح انجام می‌دهد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: مرکب تقرب و اخلاص راهوارترین مرکبی است که رهروان را به‌سرعت و به سلامتی به سرمنزل مقصود می‌رساند و به همین دلیل امام علی (ع) می‌فرماید: «اَخلِص تَنْل»؛ یعنی اخلاص بورز تا به مقصد برسی.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اگر جهت علم و عمل، سخن و سیره، حب و بغض‌ها، الهی باشد، انسان‌های بزرگ و کادرهای کامل و کار بلد تربیت خواهند شد، ازاین‌رو امام صادق (ع) می‌فرماید: «من علّم لله و تعلّم لله و عمل لله دُعِی فی ملکوت السماوات عظیما»؛ و تأکید می‌کند هر که برای خدا علم بیاموزد و برای خدا به آن عمل کند و برای خدا به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمان‌ها از او به بزرگی یاد شود.

وی تصریح کرد: باغبان اگر ماهر باشد می‌تواند با آبیاری درست و وجین کردن علف‌های هرز و مراقبت و مبارزه با آفت‌ها بوستانی دلپذیر و پرثمر تحویل دهد، به همین دلیل است که امام علی (ع) می‌فرماید: نوجوانان و جوانان استعداد و آمادگی دارند و مانند زمین خالی و بکر هستند، بذرها و بذرپاش‌ها باید درست عمل کنند، شناخت استعدادها، استخراج آن‌ها، پردازش آن‌ها و ویترین سازی آن‌ها مراحل تربیت‌اند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات