۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۳۶۵۳۰
آیت الله سبحانی:

قوام شیعه به اجتهاد است

قوام شیعه به اجتهاد است
حضرت آیت الله سبحانی قوام شیعه را به اجتهاد دانست و گفت: در عین حالی که باید به دنبال کمال علمی و اجتهاد باشیم نباید از تهیه زاد و توشه برای آخرت غفلت کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام حسن(ع) گفت: یکی از یاران حضرت از ایشان درخواست موعظه کرد که حضرت فرمود خود را برای سفرت آماده کن.

وی افزود: حضرت در زمانی که مسموم شده و مشرف به مرگ بودند و در آن زمان هم امر به معروف کردند و فرمودند که آماده سفر باش و خودت را برای مرگ آماده و زاد و توشه ات را قبل از این سفر طولانی تهیه کن.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: سفر برزخ سفری طولانی است و انسان باید از خدا بخواهد که در برزخ به داد او برسد چرا که در قیامت ممکن است که انسان شفیعی داشته باشد اما در برزخ شفیعی در کار نیست.

وی ادامه داد: دنیا انسان را به مال و مقام دعوت می کند اما باید در دنیا به فکر زاد و توشه آخرت باشیم چرا که هر روز به مرگ و قبر نزدیک تر می شویم و نفس هایمان قدم هایی برای رسیدن به مرگ است.

حضرت آیت الله سبحانی قوام شیعه را به کمال اجتهاد دانست و ابراز داشت: در عین حالی که باید به دنبال علم و اجتهاد باشیم که کمال است باید متوجه قیامت خود باشیم و لوازم سفر خود را تهیه کنیم.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
ان شاالله عاقبت بخیر شویم
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
ان شاالله به برکت حضور در روضه شهادت حضرت فاطمه زهرا علیها سلام عاقبت بخیر شویم
0
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
هدف از حضور در روضه ها بطور کلی تقویت عواطف انسانی و معارف قرآنی وتحکیم مبانی وحدت و یکدلی و اقدام به تعاون بر بر و تقوی است . در این صورت است که بفضل خدا عاقبت بخیر خواهیم شد .
0
0