۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۳۶۵۵۸

برگزاری برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد انقلاب در گلستان با رویکرد مسجد محوری

برگزاری برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد انقلاب در گلستان با رویکرد مسجد محوری
برنامه ۱۰ شب در ۱۰ مسجد ویژه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت محوری و ویژه در استان گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی بیکی، رئیس کارگروه مساجد ستاد عالی دهه فجر استان گلستان ظهر امروز در جلسه هماهنگی این کارگروه اظهارداشت: برنامه‌های دهه فجر باید با رویکرد مسجدمحوری در دستور کار قرار بگیرد که در سال‌های اخیر برنامه 10 شب در 10 مسجد در استان برگزار می‌شود.

وی گفت: باید در اجرای این برنامه از ظرفیت سایر مساجد و هیئت‌های مذهبی استفاده کرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بیان داشت: مساجد سنگر اصلی انقلاب هستند و باید با اجرای برنامه‌های متنوع و خلاقانه زمینه حضور مردم را در این اماکن مقدس فراهم کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های مسجد محوری امسال با رویکرد تبیین شخصیت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود. باید در اجرای این برنامه‌ها زمینه انتقال فرهنگ و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های جدید فراهم شود.

بیکی گفت: استفاده از گروه‌های سرود، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی در مساجد می‌تواند زمینه‌ساز حضور پررنگ‌تر مردم در مراسمات سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام نیشابوری، مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان نیز با اشاره به تقارن دهه فجر با اربعین شهادت سردار سلیمانی و ایام فاطمیه گفت: در برگزاری برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید شأن و منزلت این مناسبت‌ها حفظ شود.

وی تأکید کرد: در برگزاری برنامه‌های محوری و شاخص باید توجه بیشتری به مناطق حاشیه شهرها داشته باشیم.

حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز بیان داشت: با توجه به فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی برنامه‌های محوری در مساجد و اماکن مقدسه استان را به 41 مکان افزایش دهیم.

وی گفت: در دهه فجر امسال طبق تفاهمنامه بین اوقاف و بنیاد برکت، بیمه تکمیلی متولیان اماکن مقدسه آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد افزود: در ایام فاطمیه نیز بسته‌های فرهنگی در قالب طرح حمایت فاطمی تهیه و در بقاع متبرکه و آستان مقدسه امامزادگان به افرادی که 18 سال سن دارند، توزیع خواهدشد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات