۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۳۶۵۶۰
حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی:

تبیین مسأله مهدویت در ایجاد تمدن نوین اسلامی ضروری است

تبیین مسأله مهدویت در ایجاد تمدن نوین اسلامی ضروری است
حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان اینکه تبیین مسأله مهدویت در ایجاد تمدن نوین اسلامی ضروری است، گفت: با امر فرج است که عدالت در جهان حاکم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، امروز در نشست الگوی وحدت مذاهب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران، زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی که در سالن جلسات دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) و ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

وی افزود: امام راحل در سال ۴۱ فرمودند هدف ما مبارزه با طاغوت، ایجاد حکومت اسلامی و سپردن پرچم انقلاب به امام زمان (عج) است؛ امام راحل بارها فرمودند انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی وحدت امت اسلامی را آرمان مهم انقلاب اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: همچنین فرمودند ما برای دفاع از اسلام و ممالک اسلامی انقلاب کردیم؛ ایجاد سپاه قدس در راستای تحقق آرمان های انقلاب و کمک به مستضعفین تشکیل شد و ما امروز پس از ۴۱ سال می توانیم به ضرورت این ایجاد پی ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه اتحاد، برابری و هم‌پیمانی با تمام دول اسلامی هدف انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی به عنوان یک ابرقدرت در برابر دو‌ نظام شرق و غرب سر بلند کرد و بعد از فروپاشی شوروی تقابل دو تمدن غربی و تمدن اسلامی آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه تمدن اسلامی به فکر ایجاد وحدت است، عنوان کرد: دشمنان وقتی که از عرصه سخت مایوس می شوند و می بینند که نمی توانند با زور اهداف خود را پیش ببرند به امور دیگر متوسل می شوند؛ جامعه اسلامی باید متوجه این امر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در ادامه به مسأله عدالت و ظلم اشاره کرد و گفت: دشمنان هرگز نمی خواهند عدالت اجتماعی در جوامع اسلامی محقق شود از این رو مسأله تبعیض را در جوامع اسلامی با بوق های تبلیغاتی بزرگ می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: دشمن با ایجاد فساد و بزرگنمایی می خواهند قدرت را از جوامع اسلامی بگیرند همچنین قطعه قطعه کردن جوامع اسلامی از دیگر اقدامات آنان در جوامع اسلامی است.

وی اساس تقریب را نزدیک کردن فکرها و دلها به یکدیگر بیان کرد و گفت: قرآن کریم الفت و نزدیکی دلها را به مسلمانان توصیه می کند؛ اتحاد عامل قدرت جوامع اسلامی و اختلاف زمینه ساز تضعیف مسلمانان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه وحدت باید در میان جوامع اسلامی محقق شود تا تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد، اظهار داشت: وحدت مذاهب در جمهوری اسلامی ایران الگوی خوبی برای کشورهای اسلامی محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه جبهه حماس در واقعه ترور سردار سلیمانی این شهید بزرگ را شهید قدس خواند، اظهار داشت: این سخن بیانگر ایجاد وحدت در جوامع اسلامی است امروز افراد بسیاری از اهل سنت خواستار دیدار رهبری هستند و دشمن از این وحدت واهمه دارد.

وی ادامه داد: امروز در جمهوری اسلامی همان خدماتی که به حوزه های علمیه شیعه داده می شود بدون هیچ کم و کاستی به حوزه های علمیه اهل سنت نیز تعلق می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران روحانیون اهل سنت هر کلامی بخواهند در منبرهای خود بیان می کنند و اینگونه نیست که متنی به آنان داده شود تا بر اساس آن سخنرانی کنند و این همان آزادی مذهبی است که در بسیاری از کشورها وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: تربیت نیرو مقدمه تمدن سازی است و انقلاب اسلامی در بخش تربیت انسان توجهی به مذهب افراد ندارد برای مثال در کردستان ۹۰ درصد هیات علمی از اهل سنت هستند، انقلاب اسلامی در گام دوم باید به ایجاد تمدن نوین برسد و این امر با وحدت امت اسلامی محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه مسلمانان معتقد هستند رهبر آینده جهان امام زمان(عج) است، گفت: تبیین مسأله مهدویت در ایجاد تمدن نوین اسلامی ضروری است، با امر فرج است که عدالت در جهان حاکم خواهد شد./۸۱۳/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات