۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۳۶۵۶۳
آیت الله فقیهی:

تقویت اعتقادات جامعه سبب رفع مفاسد و حل بسیاری از مشکلات می شود

تقویت اعتقادات جامعه سبب رفع مفاسد و حل بسیاری از مشکلات می شود
عضو جامعه مدرسین یکی از مشکلات جامعه را ضعف اعتقاد به آخرت دانست و با تأکید بر تقویت باورهای دینی گفت: تقویت اعتقادات سبب حل بسیاری از مشکلات می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در درس اخلاق خود گفت: کسانی که تنها به فکر منافع مادی و دنیوی هستند و به مسائل معنوی بی توجهی می کنند دچار مشکل خواهند شد.

وی افزود: کسانی که به معارف و معنویات توجه نمی کنند بدان معنا است که ایمان ضعیفی دارد و باید ایمان خود را تقویت کند، نباید وعده های الهی را شوخی بدانیم بلکه باید باور ضعیف خود را اصلاح کنیم تا دچار تردید نشویم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اگر یقین داشته باشیم به دستورات دینی توجه بیشتری خواهیم کرد، اظهار داشت: باید معارف الهی و دینی به جان ما رسوخ کند و وعده های الهی درباره پاداش و عذاب را مورد توجه قرار دهیم چرا که ضعف ایمان سبب سستی در انجام دستورات دینی می شود.

وی ادامه داد: اگر انسان عمل درستی انجام دهد برگشت آن به خود انسان خواهد بود و انسان از آن بهره مند می شود و الا خداوند متعال نیازی به عبادات انسان ها ندارد، منافع مادی با منافع معنوی اصلا قابل قیاس نیست و انسان باید به فکر آخرت خود با تأمین منافع معنوی باشد.

آیت الله فقیهی با بیان این که ایمان باید در کنار تقوا و عمل صالح باشد، ابراز داشت: انسان نمی تواند ادعای ایمان داشته باشد اما نسبت به دستورات دینی بی توجهی کند بلکه باید با عمل صالح خود را لایق دریافت ثواب الهی کند.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات جامعه این است که اعتقاد آن نسبت به آخرت و بهشت و جهنم ضعیف شده و همین موجب می شود که فسادهای مختلفی مانند فساد اقتصادی ایجاد شود، اگر این اعتقاد در جامعه تقویت شود اختلاس ها از بین می رود و کارهای خلاف به کمترین حد ممکن می رسید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در درس حدیث خود تکبر را مانع تکامل انسان دانست و خاطرنشان کرد: گاهی شاهد هستیم که کسب علم سبب تکبر برخی می شود و انتظار دارند که مردم در برابر آن ها دست به سینه باشند، علمی که سبب تکبر انسان شود علم نیست و سبب پیشرفت و تکامل انسان نمی شود؛ کسب علم باید سبب افزایش تقوا و تواضع و فروتنی انسان شود.

محمد قمین
ارسال نظرات