۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۶۳۶۶۰۰
از سوی آیت الله علوی گرگانی؛

مراسم ترحیم آیت الله سید محمد رضا طاهایی میبدی در قم برگزار شد

مراسم ترحیم آیت الله سید محمد رضا طاهایی میبدی در قم برگزار شد
مراسم ترحیم آیت الله سید محمد رضا طاهایی میبدی با حضور مراجع تقلید، علما، روحانیون و طلاب و عموم مردم از سوی حضرت آیت الله علوی گرگانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم ترحیم آیت الله سید محمد رضا طاهایی میبدی امشب با حضور مراجع تقلید، علما، روحانیون و طلاب و عموم مردم از سوی دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی در مسجد رفعت قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی، آیات حسینی بوشهری، مقتدایی، فاضل لنکرانی، میلانی و دوزدوزانی و حجج اسلام والمسلمین شهرستانی و میرکتولی در این مراسم حضور داشتند.

همچنین نمایندگانی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و مراجع تقلید نیز در این مراسم حضور یافتند.

حاضران در این مراسم ضمن قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید برای شادی روح مرحوم آیت الله طاهایی میبدی دعا کردند و از درگاه ایزد منان مسألت داشتند تا روح ایشان را با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محشور سازد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اینکه برخی انسان ها همه عمر خود را در مسیر تحصیل مال و ثروت اندوزی صرف می کنند، خاطرنشان کرد: شهرت، مقام و مال زیاد انسان را طغیان گر می سازد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس روایات کسانی که در راستای رضای الهی حرکت کرده و برای آخرت خود کار می کنند، خداوند نیز غم و غصه های دنیوی آنها را برطرف می سازد، «علم» را امانت الهی خواند و عنوان کرد: طبق روایات، عالمان دینی امانت داران الهی هستند، زیرا علم را می آموزند و در راه رضای خداوند متعال آن را ترویج می کنند.

وی با اشاره به اینکه مرگ و معاد حتمی الوقوع است، بیان کرد: ما باید باور کنیم که روزی مرگ نیز به سراغمان خواهد آمد، بنابراین همواره در راستای آباد سازی سرای آخرت خود حرکت کنیم.

گفتنی است، آیت‌الله سید محمدرضا طاهایی میبدی، از روحانیون برجسته استان گلستان و مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان پس از تحمل یک دوره بیماری در روز دوشنبه 23 دی‌ماه به رحمت ایزدی پیوست.

آیت‌الله  طاهایی میبدی متولد سال 1299 در شهرستان میبد از توابع استان یزد است و علوم دینی را در شهرهای تهران، قم و نجف نزد علمای بزرگی همچون آیات عظام قمی، خویی و شیرازی فرا گرفت./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات