۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۳۶۶۱۰
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی:

حوزه علمیه باید برای جهان برنامه داشته باشد

حوزه علمیه باید برای جهان برنامه داشته باشد
استاد سطوح عالی حوزه علمیه همدان گفت: امام جماعت شدن برای روحانی یک وظیفه است ولی شغل نیست، روحانیت باید پدر معنوی و مدیر جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قائینی استاد سطوح عالی حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با بیان اینکه تبلیغ دین رسالت اصلی طلاب و روحانیان به شمار می رود، گفت: طلاب باید خود را در زمینه تبلیغ های نوین و همچنین تبلیغ در عرصه بین الملل آماده کنند.

وی تصریح کرد: کشورهای منطقه و جهان به دنبال معارف اسلام و قرآن هستند از این رو باید در این زمینه روحانیان خود را مهیای ترویج معارف اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت کنند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت بستر سازی در عرصه تبلیغ بین الملل خاطرنشان کرد: برخی فکر می کنند کسی مستضعف اعتقادی است که در نقاطی مثل آمازون و به صورت قبیله ای زندگی می کند اما اینگونه نیست، هر کس که از مسیر قرآن و اهل بیت(ع) دور بماند مستضعف اعتقادی است.

وی افزود: یکی از عمده مشکلات مدیریتی در حوزه ها این است که تمام تمرکز این نهاد به روی بخش هایی خاص است برای مثال تربیت قاضی و امامان جمعه و این نقص بزرگی برای حوزه علمیه ای است که رسالتی جهانی بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی گفت: این خوب است که ما قاضی و امام جمعه تراز انقلاب داشته باشیم اما بهتر است که در همه جنبه ها به ویژه تبلیغ بین ملل با وجود ابزار رسانه را نیز مورد اهتمام قرار دهیم.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت تبلیغ دین در همه عرصه های اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد: رسالت ما طلاب تبلیغ دین است و این منحصر در داخل کشور نیست بلکه ما باید در همه زمینه های موجود از داخل و خارج و حتی برای تمامی رده های سنی مخاطبان برنامه داشته باشیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه همدان مطرح کرد: امام جماعت شدن برای روحانی یک وظیفه است ولی شغل نیست، روحانیت باید پدر معنوی و مدیر جامعه باشد./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
در نظام مقدس جمهوری اسلامی فضای معنوی برای رشد اخلاقی و علمی دختران و بانوان فراهم شده و باید از این فرصت ها در جهت رشد و تعالی بهره مند شد.
0
0