۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۶۳۶۶۲۳
آیت الله جوادی آملی:

ولی فقیه متولی اجرای دستورات دین است | بیراهه نرویم به مقصد می رسیم

ولی فقیه متولی اجرای دستورات دین است | بیراهه نرویم به مقصد می رسیم
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه ولی فقیه متولی اجرای دستورات دین است، گفت: مرحوم صاحب جواهر می فرماید کسی که قائل به ولایت فقیه نباشد اصلا مزه فقه را نچشیده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به نظر بزرگان شیعه درباره ولایت فقیه گفت: مرحوم صاحب جواهر می فرماید کسی که قائل به ولایت فقیه نباشد اصلا مزه فقه را نچشیده است.

وی افزود: دین و قوانین مسؤول می خواهد و احکام و دستورات الهی مجری نیاز دارد، در زمان پیامبر و اهل بیت(ع) که مسأله مشخص است اما در عصر غیبت باید مسؤولی داشته باشد، نباید هیچ معممی داشته باشیم که فتوای صاحب جواهر در دستش نباشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: فرمود اکر کسی منکر ولایت فقیه باشد هیچ مسأله فقهی را نچشیده است، اگر اختلاسی و نجومی داریم تقصیر خود ماست، رهبر اگر علی بن ابی طالب(ع) باشد مادامی که ما اصلاح نشویم شکست هست و تعارف ندارد.

وی ادامه داد: دین می گوید قانون مجری و متولی می خواهد و کار رها نیست، بیان نورانی صاحب جواهر سبب شد که شیخ کم لطفی خود در مکاسب را در کتاب های دیگر فقیهانه جبران کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که انسان باید محققانه و متحققانه سخن بگوید و عمل کند، ابراز داشت: علم غذای روح است و باید از کسی گرفته شود که از نظر علمی محقق بوده و در عمل متحقق باشد؛ انسان نباید بیراهه برود، عوام زده باشد و عوام فریبی کند.

وی عنوان کرد: کسی که مسیر درست را در پیش بگیرد یقینا به مقصد می رسد، اگر کارخانه داری به دنبال تولید و خدمت بود هیچگاه گرفتار نمی شود اما اگر به دنبال احتکار و منافع خود بود برای خود ایجاد مشکل خواهد کرد، وقتی می توانیم به بالاترین درجات برسیم چرا در این مسیر گام برنداریم؟

محمد قمین
ارسال نظرات