۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۳۶۷۴۷
حجت الاسلام حیدری:

تریبون‌های تبلیغی بهترین ظرفیت در جهت نشر معارف دینی است

تریبون‌های تبلیغی بهترین ظرفیت در جهت نشر معارف دینی است
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بهره گیری از ظرفیت روحانیان در سطح بقاع متبرکه و سایر عرصه‌های فرهنگی عامل گسترش معارف اسلامی در جامعه بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در دوره آموزشی مبلغان بومی استان در بابل با اشاره به وجود حدود هشت هزار مکان مذهبی در استان، گفت: مازندران از این حیث جزء استان‌های شاخص کشور محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به سبق تشیع مردم مازندران در طول تاریخ افزود: نخستین حکومت شیعی در این استان پایه گذاری شد و مردم این استان در عشق و ارادت به اهل بیت (ع) و نوادگان آن‌ها سابقه طولانی دارند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وجود هزاران امامزاده و بقعه متبرکه در مناطق مختلف استان گواه روشنی بر ولایت مداری و دینداری مردم مازندران است، خاطرنشان کرد: مردم مؤمن و با تقوای استان همواره در تکریم و تجلیل از امامزادگان پیشگام بودند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که بسیاری از بقاع متبرکه و امامزادگان استان با مشارکت مردم مؤمن استان بازسازی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز ۲۰۰ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه و موقوفات استان در حال اجرا است.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از جمله رویکرد‌های مهم سازمان اوقاف در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت باید معنوی و فرهنگی بقاع متبرکه در جهت تقویت معارف دینی در جامعه بهره گرفته شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به حضور روحانیان بومی در بقاع متبرکه اشتاره کرد و با بیان این که حضور روحانیت در اماکن فرهنگی و دینی موجب محتوا بخشی به برنامه‌ها خواهد شد، بیان داشت: تلاش ما بهره گیری از توان و ظرفیت مبلغان دینی در این اماکن دینی و فرهنگی است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که روحانیت پرچم دار نشر و گسترش معارف اهل بیت (ع) در سطح جامعه است، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده هر جا حضور روحانیت پررنگ‌تر بوده، آثار و برکات معنوی و فرهنگی آن در جامعه بیشتر مشاهده شده است.
 
حجت الاسلا حیدری با اشاره به این که تریبون‌های تبلیغی بهترین ظرفیت به منظور نشر معارف دینی در جامعه است، خاطرنشان کرد: بهره گیری از ظرفیت روحانیان در سطح بقاع متبرکه و سایر عرصه‌های فرهنگی عامل گسترش معارف اسلامی در جامعه بوده است.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که 167 مکان درمانی مازندران موقوفه است، گفت: از ظرفیت وقف در خدمت رسانی به بخش های مختلف جامعه استفاده می شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات