۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۳۶۸۱۸
آیت الله اعرافی:

دوستی با آمریکا خطای استراتژیک است | می خواهند خون آشام را فرشته جلوه دهند

دوستی با آمریکا خطای استراتژیک است | می خواهند خون آشام را فرشته جلوه دهند
امام جمعه قم با انتقاد از تلاش برخی برای تطهیر چهره آمریکای خون آشام و رژیم منحوس پهلوی، کوچک نمایی عظمت انقلاب و مبانی اسلام و ارزش ها را برنامه در دستور کار دشمن دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا(س) گفت: حضرت در عمر کوتاه خود اسوه ای برای همه عالم تا پایان تاریخ و اسوه حجج الهی شدند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در عمر کوتاه خود در برابر ظلم و ستم قد برافراشت و با خطبه فدکیه عالم را از نور علم و معرفت خود روشن کرد،

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه یاد و خاطره امام و شهدا، حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت و شهید مدافع حرم حجت الاسلام سید رحمت الله موسوی را گرامی داشت.

وی با قدردانی از ملت ایران برای خلق حماسه بی نظیر در تشییع حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت ادامه داد: ملت های دیگر نیز ابراز علاقه و محبت کردند و ملت بزرگ عراق حماسه تشییع بی نظیری را در عراق آفرید؛ حضور 30 میلیون نفر در تشییع شهرهای مختلف و حضور گسترده در مراسم های بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی جلوه ای از عالم غیب و ملکوت و نشانی از عظمت ملت ایران بود، حضور ملت عراق نیز حماسه نوینی بود.

آیت الله اعرافی به خانواده های جانباختگان سانحه هوایی تسلیت گفت و ابراز داشت: این خانواده های ارجمند و بخش عمده ای از این خانواده ها در ایران با وجود غم جانکاه از دست دادن عزیزان خود، امتحان خوبی دادند و فهمیدند که عزیزان آن ها به دلیل امنیت کشور دچار حادثه شدند، علیرغم فتنه گری ها و دسیسه های شیطانی که برای بهره گیری سوء از این حادثه غم انگیز به کار گرفته شد عزیزان امتحان خوبی دادند که جای تقدیر دارد.

وی سیلی موشکی سپاه به آمریکا را آزمونی بزرگ دانست که نیروهای مسلح و سپاه مقتدر در آن پیروز شدند و عنوان کرد: ملت بزرگ ایران در ماه بهمن و اسفند در برابر دو آزمون راهپیمایی 22 بهمن همزمان با چهلم حاج قاسم سلیمانی و انتخابات دوم اسفند قرار دارند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: راهپیمایی 22 بهمن باید همبستگی تشییع جنازه حاج قاسم و اقتدار ملت ایران در حمله به پایگاه های آمریکایی را تقویت کند و بر اقتدار، عظمت و شکوه انقلاب و ملت ایران بیفزاید، راهپیمایی 22 بهمن باید نمادی نو از حضور ملت در دفاع از آرمان های شهدا و امام و انقلاب اسلامی باشد.

وی اضافه کرد: انتخابات دوم اسفند نیز می تواند حلقه اقتدار ملت ایران و عظمت گفتمان انقلاب و جبهه مقاومت را تکمیل کند، دوم اسفند روزی است که همه باید فارغ از اعتراض و نقدی که دارند برای اقتدار ایران، انقلاب و اسلام و امنیت، پیشرفت و تعالی در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند.

آیت الله اعرافی با تأکید بر این که هیچ بهانه ای از هیچ گروهی برای دور شدن از صندوق های رأی پذیرفته نیست، گفت: صندوق های رأی باید شکوه حضور را نشان داده و با آگاهی و بصیرت به انسان های پاک، پاکدست، مجاهد و مبارز رأی دهد تا کشور در مسیر درست قرار گیرد و اداره شود، این دو آزمون می تواند وضع کشور را تغییر دهد و سبب ارتقای کشور شود.

وی افزود: البته در انتخابات حضور پرشکوه و اصل دوم حضور اخلاقی منطبق بر قانون و اخلاق است، همچنین انتخاب بهترین ها بر اساس حجت الهی بین خود و خدا وظیفه رأی دهندگان است و رعایت این اصول می تواند حلقه اقتدار ایران را تکمیل کند.

عضو فقهای شورای نگهبان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار داشت: تمام دشمنان اسلام و انقلاب امروز دست به دست هم داده اند تا به ایران ضربه بزنند و گاهی کسانی ناآگاهانه همراهی می کنند، برخی می خواهند استکبار و آمریکا را از این همه جنایت تطهیر کنند، این مصیبت بزرگی است؛ این مصیبت را کجا می شود برد که کسانی در صدد تطهیر آمریکا از این همه جنایت هستند.

وی ادامه داد: آمریکا خون ملت ها را آشامیده و بدبختی را بر همه ملت ها تحمیل کرده است، کسانی به گونه ای سخن می گویند که گویا این جنایتکاران فرشتگان عالم هستند و می شود با آن ها طرح دوستی ریخت، این کار خطای بزرگ استراتژیک است.

امام جمعه قم ابراز داشت: تطهیر آمریکا و به نگاه خوشبینانه به آمریکا و دست نشاندگان او خطی است که در ایران و منطقه دنبال می شود، خط دیگری که برخی از فریب خوردگان و ناآگاهان دنبال می کنند تطهیر رژیم منحوس پهلوی است، نسل امروز نمی دانند که رژیم طاغوت چه بر سر ملت ایران آورده است.

وی عنوان کرد: بدترین رژیم در رژیم های پادشاهی قاجار و پهلوی بودند که استقلال و آقایی ایران را فروختند و دست اجانب را به همه مقدرات باز کردند و دستشان به خون ملت و پاکان آلوده است، آیا اینها قابل تطهیر هستند؟ آن جوانک نادان از این خانواده های حرف های پوچی می زند و کسانی که اقلیت ناچیزی هستند و به حساب نمی آیند تأثیر قرار می گیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کوچک نمایی 40 سال انقلاب اسلامی را از راهبردها و برنامه های دشمن برشمرد و خاطرنشان کرد: با وجود این که اشکال و ضعف داریم، 40 سال انقلاب اسلامی سال های آقایی، عظمت، پیشرفت و اقتدار با وجود همه فشارها و مشکلات بوده است.

وی اضافه کرد: دست هایی درصدد است که عظمت انقلاب را کوچک نشان دهد، نباید فریب بخوریم بلکه باید معادله ها را به درستی تشخیص دهیم، دست هایی در کار است تا مبانی اسلام، انقلاب و ارزش ها را کوچک کند، عظمت ایران و ملت ایران با اسلام گره خورده است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: سخن ملی گراها و باستان گراهایی که ایران را از اسلام جدا می داند دروغ است، عظمت ایران در گرو اسلام است، شهید مطهری در خدمات متقابل اسلام و ایران نشان داد که ایران با آغوش باز از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) استقبال و به آن خدمت کرد و عظمت ایران در گرو اسلام و معارف اهل بیت(ع) است و نباید تسلیم سخنان ناروا در این زمینه شویم.

وی با انتقاد از گستاخی مقامات آمریکایی در اعلام رسمی برنامه خود برای ترور سردار قاآنی افزود: ترامپ که در ظاهر عالی ترین مقام آمریکا را دارد کوچک و تروریست است که با هیچ منطق بین المللی سازگار نیست، یکی از مقامات کوچک آمریکا خطاب به جانشین سردار سلیمانی در سپاه قدس اعلام کرده که اگر راه شهید سلیمانی را بروید به همان سرنوشت مبتلا خواهید شد؛ خاک بر دهان تو.

مدیر حوزه های علمیه خطاب به آمریکایی ها گفت: تروریست های عالم بدانید که اگر شما راه تروریستی را ادامه دهید مواجه با ده ها میلیون تشییع کننده در ایران و عراق و مواجه با موشک های آسمانی و الهی ایران در همه پایگاه های خود در منطقه خواهید شد.

وی ادامه داد: ملت های مسلمان، محور مقاومت و ملت رشد ایران سختی ها را به جان می خرند اما تسلیم تروریست های آمریکایی نخواهند شد، مسؤولان باید با تلاش جدی مشکلات مردم را حل کنند و به درد مردم برسند، ملت ایران و محور مقاومت در برابر یاغی گری ها و حرکات تروریستی آمریکا خواهد ایستاد و به فضل الهی به پیروزی می رسیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
محمد قمین
ارسال نظرات