۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۳۶۸۳۷
نماینده ولی فقیه در نجف آباد مطرح کرد؛

همدستی اروپا با آمریکا| رسالت سنگین حوزه علمیه در بیانیه گام دوم انقلاب

همدستی اروپا با آمریکا| رسالت سنگین حوزه علمیه در بیانیه گام دوم انقلاب
حجت الاسلام حسناتی با بیان اینکه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ناظر بر تقویت اخلاق و معنویت در جامعه رسالت حوزه علمیه است گفت: تقویت باورهای دینی یاری خداوند را در پی دارد.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه در نجف آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به خطبه‌های رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران، گفت: خداوند در قرآن کریم دستور به برخورد با شدت با کفار داده و می‌فرماید با سردمداران کفر نبرد خونین کنید چرا که به عهد و پیمان خود وفا ندارند و در جای دیگر می‌فرماید با کافران حربی که به شما نزدیک می‌شوند نبرد کنید و در شما باید قدرت و قوت و شدت ببینند و اگر با تقوا باشید پیروز خواهید شد.

اروپا هم مانند آمریکا عهد شکن است

وی ادامه داد: مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و رخ‌دادهایی که این روزها شاهد آن بودیم در جریان سیلی به آمریکا همین دستورات قرآن کریم است، رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های خود در عرصه دشمن شناسی و توجه به شناخت دشمنان ورود کردند و نسبت به همدستی و هم پیمانی اروپا با آمریکا هشدار دادند.

امام جمعه نجف آباد با بیان اینکه اروپا همواره حامی سیاست‌های آمریکا بوده است، تصریح کرد: پیمان شکنی و عدم وفای به عهد غرب موضوعی است که همه سیاسیون، روحانیون، مجامع دانشگاهی و حوزوی و عموم مردم باید به آن توجه داشته باشند و همه باید بدانند اروپا و آمریکا یک جبهه واحد هستند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به تلاش دشمن برای تفرقه افکنی در میان امت اسلامی و مردم ایران برای تضعیف مقاومت در برابر استکبار جهانی، اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید از هر نظر باید آماده باشید و هر تجهیزاتی که نیاز دارید فراهم آورید تا در برابر دشمنان پیروز باشید.

در عرصه اقتصادی و فرهنگی مانند عرصه نظامی باید تقویت شویم

وی خاطرنشان کرد: امروز تنها مسأله نظامی در مقابله با دشمن مطرح نیست، بلکه موضوع اقتصاد و جنگ اقتصادی همچنین جنگ سیاسی و فرهنگی در عرصه بین المللی مطرح است و باید در همه این عرصه‌ها در مقابل دشمن قرار بگیریم و در همه این زمینه‌ها قدرتمند باشیم.

حجت الاسلام حسناتی بر ضرورت تقویت قوای نظامی کشور تأکید کرد و گفت: شاهد هستیم به برکت انقلاب اسلامی در عرصه نظامی به قدری توان داریم که سیلی محکمی به دشمن زدیم و آمریکا هیچ غلطی نکرد، در ابعاد اقتصادی و فرهنگی و اخلاقی و تربیتی نیز باید به همین صورت توانمند و قدرتمند باشیم.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با بیان اینکه تقویت باورهای اعتقادی و دینی جامعه یکی از راهبردهای تقویت کشور در برابر دشمنان است، اظهار کرد: اخلاق و معنویت جایگاه مهمی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارد، عمده این هفت مورد خواسته‌های رهبر معظم انقلاب مباحث فرهنگی و خانواده و معنویت و اخلاق است و در این عرصه قطعا حوزه علمیه رسالت جدی دارد تا به تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از طریق تقویت معنویت و اخلاق در جامعه بپردازد.

تقویت معنویت جامعه تقویت انقلاب اسلامی را به دنبال دارد

وی ارائه سبک زندگی اسلامی به جامعه برخاسته از قرآن و عترت را از وظایف حوزه‌های علمیه دانست و عنوان کرد: باید بتوانیم در عرصه اخلاق و معنویت اقدامات جدی‌تری انجام دهیم، چرا که هر مقدار معنویت جامعه تقویت شود در مواقع خطر مواضع مستحکم‌تری خواهند داشت، مانند حماسه‌ای که مردم در 9 دی خلق کردند و بساط فتنه را درهم کوبیدند.

امام جمعه نجف آباد به حضور پر شور مردم در تشییع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این باورهای دینی و ملی و مذهبی مردم بود که حماسه پرشوری را در این مسأله رقم زد و باید باور کنیم که بنابر فرموده قرآن کریم خداوند یاری رسان ما خواهد بود اگر اهل تقوا و نیکوکاری باشیم و رواج فرهنگ دینی در جامعه ما می‌تواند این نصرت و یاری خداوند را بیش از پیش برای ما به ارمغان بیاورد.

حجت الاسلام حسناتی مبارزه با مفاسد توسط دستگاه قضایی و مسؤولان و همه آحاد مردم را عامل نصرت و یاری خداوند برشمرد و تصریح کرد: به لطف خداوند قوتی که ما امروز داریم برخاسته از ایمان و باورهای مردم به ارزش‌ها است و اگر مردم با انقلاب اسلامی همراه نبودند شاهد زوال و شکست‌های پی در پی دشمنان نبودیم./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات