۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۳۶۸۹۴

تاکید آیت الله یعقوبی بر استمرار مسالمت آمیز اعتراضات عراق

تاکید آیت الله یعقوبی بر استمرار مسالمت آمیز اعتراضات عراق
نماینده حضرت آیت الله یعقوبی، از حمایت این عالم عراقی از تظاهرات های عراق در صورت برگزاری مسالمت آمیز تا تحقق اهدافش خبر داد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام شیخ حازم الشحمانی نماینده آیت الله شیخ محمد یعقوبی طی سخنانی در جمع مردم بصره خواستار حل هر چه سریعتر مشکلات عراق شد و تصریح کرد که بخشی از مشکلات این کشور با تشکیل دولت موقت در زمان انتخابات آینده قابل حل شدن است.

وی تاکید کرد که پارلمان و رییس جمهور عراق وظیفه دارند که هر چه سریعتر قانون انتخابات را تدوین و تصویب کنند. روند این مساله بسیار طولانی شده است، آنان در انتظار چه هستند، چرا نظارگر ریخته شدن خون مردم بی گناه هستند، خون آنان با ارزش تر از مناصب مسؤولان است.

نماینده حضرت آیت الله یعقوبی با اشاره به تحصن و اعتراض جوانان برای پیشبرد و اعتلای وطن گفت: مرجعیت بارها بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات ها تاکید کرده اند و خواستار رعایت حقوق شرعی و دوری از تعدی به اموال بیت المال، اموال شخصی و شخصیت های مذهبی شد.

وی بر ضرورت حفظ بصیرت و هوشیاری در اعتراضات مردمی تاکید کرد و اظهار داشت: حضور نخبگان کشوری در میدان اعتراضات خیابانی اثر بسیار مهمی در تحقق اهداف و جایگزینی مسؤولان کارآمد با ناکارآمد دارد.

گفتنی است که روز گذشته تظاهرات میلیونی مردم عراق برای ابراز مخالفت با اشغالگری آمریکا برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم اعم از مردان، زنان و کودکان در این راه‌پیمایی نوشته تظاهرات‌کنندگان شعار می‌دادند: «اشغالگر، اشغالگر برو بیرون» یا «آری به حاکمیت مستقل.»

خبرگزاری فرانسه در توضیح درباره این تظاهرات نوشته حضور نظامی آمریکا در عراق، از زمانی که واشنگتن در یک حمله پهپادی سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهان ایشان از جمله «ابو مهدی المهندس»، جانشین فرمانده الحشد الشعبی را در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور کرد مسئله‌ای تنش‌زا و جنجالی توصیف کرده و یادآوری کرده پارلمان عراق دو روز بعد به اخراج تمامی نیروهای خارجی، از جمله 5200 پرسنل آمریکا از این کشور رأی داده است.

ارسال نظرات