۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۳۶۹۲۹

کرمانشاه| ۱۱ هزار گروه جهادی به مردم محروم ایران خدمت می‌کنند

کرمانشاه| ۱۱ هزار گروه جهادی به مردم محروم ایران خدمت می‌کنند
رئیس مجمع عالی جهادگران کشور گفت: ۱۱هزار گروه جهادی در سراسر کشور به مردم مناطق محروم خدمت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، ضرغام پرنیان ظهر امروز در همایش انتخابات هیئت رئیسه شورای مجمع جهادگران استان کرمانشاه که در آمفی‌تئاتر شرکت نفت و گاز این شهر برگزار شد اظهار داشت: مشکلات استقلال مالی گروه‌های جهادی باید هرچه سریع‌تر برطرف شود.

رئیس مجمع عالی جهادگران کشور با اشاره به اینکه بسیج تا حد امکان اقدامات خوبی در راه خدا، محرومیت‌زدایی و خدمتگزاری به مردم انجام می‌دهند گفت: جهادگران در انعکاس خدمات جهادی باید هنرمندانه فعالیت‌های خود را بیان کرده تا مردم به فعالیت‌های این قشر پی ببرند.

پرنیان عنوان کرد: در 40 سال گذشته با وجود اینکه نظام خدمات زیادی انجام داده اما اگر کج‌سلیقگی‌ها، سیاست‌زدگی‌ها، جنگ و دعواهای سیاسی نبود، امروز نقطه محرومیتی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه 11 هزار گروه جهادی در کشور وجود داشته که علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم ایران، مأموریت همه آنها آگاه‌سازی افکار عمومی است بیان کرد: جهاد سازندگی مجمع انتخابات را در راستای سیاست‌گذاری، ریل‌گذاری و رفع موانع جهادی‌ها تشکیل داده تا بر اساس نظام نامه تدوین شده در هر استان و شهرستان، مشکلات مناطق روستایی اولویت‌بندی و ارسال و گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام و از موازی کاری جلوگیری شود.

رئیس مجمع عالی جهادگران کشور با اشاره به اینکه پرچم شهید سپهبد سلیمانی را ما باید برداریم افزود: تشییع شهید سلیمانی صحنه انسجام و تبلور وحدت ملت ایران اسلامی بود که این وحدت برکات راهبردی و کاربردی فراوانی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه اخلاص سردار شهید سلیمانی موجب شد تا خدا محبت ایشان را در دل همه ملت بصیر ایران قرار دهد و تشییع پیکر این شهید در دنیا رکورد زد و این همه از آثار برکت اخلاص شهید سلیمانی است عنوان کرد: قشری که از همه به وجاهت شهید سلیمانی نزدیک باشد گروه‌های جهادی است و ما آمادگی داریم انتقام سختی از دشمنان اسلام بگیریم.

وی بیان کرد: سیلی سخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه‌های عین‌الاسد آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون سابقه نداشته است و این نتیجه مقاومت ملت بصیر ایران در این چهل سال اخیر است.

رئیس مجمع عالی جهادگران کشور افزود: مجمع جهادی نخستین تشکل در تاریخ سازندگی کشور است که فارغ از مجموعه‌های دولتی تصمیم‌سازی و فعالیت انجام می‌دهد و انتخابات این مجمع از یک سال به دو سال تغییر یافته است.

وی با اشاره به اینکه باید جوانان جهادگری که در ضمن خدمت جهادی خود دچار حادثه مرگبار می‌شوند جزو شهدا محسوب شوند گفت: گفتمان سازی فعالیت‌های جهادی باید به خوبی انجام شود و مستندات فعالیت‌های جهادی گروه‌ها در شبکه‌های افق و شبکه خبر نمایش داده می‌شوند.

پرنیان با بیان اینکه باید یک هم افزایی در بین گروه‌های جهادی به وجود بیاید و ما ابن هم‌افزایی را در سیل پلدختر دیدیم گفت: یکی از اتفاقات خوبی که قرار است به‌زودی انجام شود این است که تمامی گروه‌‌های جهادی غیربومی باید برای فعالیت در استان‌های دیگر با مجمع جهادی استان‌ها هماهنگ شوند زیرا نیروهای جهادی بومی بهتر از هر گروه دیگر منطقه را شناسایی و ارزیابی می‌کند.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه باید در حرکات و فعالیت‌های جهادی به فرمایشات امام خامنه‌ای توجه وافری داشته باشیم گفت: طبق آیه 69 سوره عنکبوت هرکسی در راه خدا جهاد کند خداوند راه‌های صلاح و هدایت را به روی آنها باز می‌کند و این جهاد تنها جهاد قتال نیست بلکه همه گونه‌های جهاد را در بر می‌گیرد و مزد جهادگر در این راه هدایت است.

سرهنگ حسین قبادی بصیر رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در روزگار فتنه تنها اعمال خالصانه و جهاد در راه خدا ما را هدایت می‌کند عنوان کرد: طبق این آیه افراد نخستین از جهادگران برتر هستند زیرا در راه خدا گذشت و ایثار می‌کنند و جهادگران و محسنین اهل نجات هستند.

رئیس سابق مجمع جهادی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اعمال کسانی که در راه خدا اقدام می‌کنند از اعمال دیگران فضیلت بیشتری دارد گفت: نسل جوان کنونی بسیار بهتر از نسل‌های گذشته است و ما این پیروی از ولایت و متدین بودن آنها را در تشییع باشکوه پیکر شهید سردار سلیمانی مشاهده کردیم.

محمد ابراهیم نوریان عنوان کرد: اخلاص شهید سلیمانی موجب دیده شدن او در تمام دنیا شد و کارهای جهادی باید مردمی، باید و نباید فعالیت‌ها در چارچوب بروکراسی اداری باشد تا موانع مرتفع شود.

در این جلسه انتخابات هیئت رئیسه شورای جهادی استان برگزار شد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات