۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۶۳۶۹۳۶
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خبر داد؛

تعیین خراسان رضوی به عنوان عضو ثابت ستاد اجرایی خدمات سفر

تعیین خراسان رضوی به عنوان عضو ثابت ستاد اجرایی خدمات سفر
براتی گفت: تشکیل مجدد کارگروه ملی زیارت و تعیین خراسان رضوی به عنوان عضو ثابت ستاد اجرایی خدمات سفر از برنامه های شاخص معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران در سال ۹۸ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی امروز در نشست خبری در استاندای خراسان رضوی به تشریح فعالیت های این معاونت در سال 98 پرداخت.

وی دهه فجر امسال را متفاوت تر از دهه های فجر سال های گذشته بیان و اظهار کرد: دهه فجر امسال از جهات مختلف متفاوت است چون امسال با حوادثی از جمله حوادث آبان ماه گذشته؛ شهادت سردار سلیمانی، وضعیت حساس منطقه و  انتخابات پیش رو روبرو بوده و هستیم بنابراین همه نهاد ها باید با هدف تقویت حضور حداکثری فعالیت داشته باشند.

براتی با بیان این که مردم قدردان زحمات صادقانه مدیران و مسؤولان هستند، گفت: شهادت سردار نشان داد که نحوه عملکرد مسؤولان و مدیران سهم می تواند به سزایی در اعتماد عمومی داشته باشد و حضور مردم در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی با وجود همه مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانه نشان داد که مردم قدرشناس خدمت های صادقانه مسؤولان هستند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به عملکرد مطلوب این معاونت در 6 ماه گذشته ابراز کرد: برنامه امسال نسبت به سال های گذشته از نظر کمی و کیفی به اذعان همه مسؤولان مطلوب برگزار شده اما از نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی به برنامه ای شاخص این معاونت در سال 98 اشاره و بیان داشت: تشکیل مجدد کارگروه ملی زیارت، هدف شدن استان خراسان در مراسم اربعین حسینی و تعیین خراسان رضوی به عنوان عضو ثابت ستاد اجرایی خدمات سفراز جمله برنامه های متمایز معاونت هماهنگی و مدیریت اموز زائران در امسال است البته دیگر برنامه های همه ساله مانند دهه کرامت، دهه آخر صفر و دهه امامت را نیز امسال به نحو مطلوب برگزار کرده ایم.

براتی در خصوص کارگروه ملی زیارت گفت: این کارگره که به علت تغییر ساختار دفتر ریاست جمهوری به مدت دو سال و نیم متوقف شده بود اما با پیگیری های رزم حسینی، استاندار خراسان از تیرماه مقدمات شروع به کار این کارگروه انجام شد و اولین جلسه نیز در آذر امسال برگزار شد.

وی به مصوبات اولین جلسه کارگروه ملی زیارت در امسال اشاره و ابراز کرد: در این کارگروه 18 مصوبه داشتیم که از جمله آن ها می توان به تعیین اعضا مدعو در کارگروه، کمک به تامین منابع برای ساخت زائرسراهای ارزان قیمت و تامین زیرساخت های آن ها، کمک به تقویت و رشد گردشگری سلامت، ارتقاء سرانه بهداشت و درمان خراسان رضوی با توجه به حضور بیش از ۳۵ میلیون زائر داخلی و ۵ میلیون زائر خارجی در این استان، پوشش سراسری رادیو زیارت و همچنین تاسیس شبکه تلویزیونی زیارت، استان هدف شدن خراسان رضوی برای ستاد برگزاری اربعین، تخصیص ۸ هزار میلیارد  اوراق مشارکت به شهرداری مشهد اشاره کرد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: ۹۰ درصد زائران غیر ایرانی در اربعین از مسیر استان ما می گذرند بنابراین خراسان باید در سیاست گذاری های اربعین نقش داشته باشد و امسال این تحقق یافت و استان خراسان نیز به عنوان استان هدف در مراسم اربعین حسینی شناسایی شد همچنین سالانه بیش از ۳۵ زائر و گردشگر وارد استان می شود بنابراین با پیگیری های انجام شده استان خراسان رضوی به عنوان عضو ثابت ستاد هماهنگی خدمات سفر تعیین شد.

وی به عدم تخصیص بودجه زیارت به استان خراسان رضوی اشاره و ابراز کرد: براساس قانون برنامه ششم و پنجم باید برای زیارت بودجه تعیین شود که هر ساله 15 میلیارد تومان تعیین شده بود اما از دو سال گذشته و امسال این تخصیص بودجه صفر بوده است اما تلاش شده است که طرح های حوزه زیارت که در سال های گذشته با توجه به این بودجه راه اندازی شده بود با هماهنگی با دستگاه های متولی آن ها و اعتبارات ملی و استانی انجام شود.

براتی در مورد پارکینگ و ترافیک خیابان ها و معبر اطراف حرم مطهر نیز گفت: برنامه ریزی شده است تا پارکینگ هایی در نقاط مختلف شهر در نظر گرفته شود و با وسیله نقلیه عمومی زائران را از این پارکینگ ها به حرم رضوی انتقال دهند همچنین تسهیلاتی برای بخش خصوصی که متقاضی احداث پارکینگ در اطراف حرم رضوی باشند، در نظر گرفته شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات