۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۶۳۶۹۷۶
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در ۳۰۰ بقعه متبرکه مازندران

اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در ۳۰۰ بقعه متبرکه مازندران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی با تسلیت ایام فاطمه، از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی زنان عالم یاد کرد و گفت: این بانوی نمونه اسلام شهیده راه ولایت است.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که ولایت مداری، بصیرت، شجاعت، زمان شناسی و عفاف حجاب آن حضرت بهترین الگو برای جامعه امروز ما است، خاطرنشان کرد: آن حضرت در دفاع از ولایت مقتدرانه گام برداشتند و تا آخرین لحظه عمر با برکت خود مدافع حقیقی ولایت بودند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند سیره فاطمی است، خاطرنشان کرد: سیره عملی آن حضرت جامعه اسلامی را در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان مصون نگاه خواهد داشت.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود التزام آن حضرت به مسأله مهم عفاف و حجاب را یکی دیگر از جلوه های درخشان حیات بابرکت حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد و گفت: امروز بانوان جامعه ما باید در مسأله عفاف و حجاب آن حضرت را الگوی خود قرار دهند.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که تبعیت از ولایت و رهبری امری حیاتی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین عوامل برون رفت جامعه از مشکلات و بحران های چهل سال اخیر تبعیت مردم از رهنمودهای ولایت بوده است.
 
وی با تأکید براین که امروز نیز برای رسیدن به قله های پیشرفت باید تابع ولایت و رهبری باشیم، تصریح کرد: همه مسؤولان و مدیران در نظام اسلامی باید همسو با رهبری گام بردارند تا شاهد گسترش روز افزون آرمان ها و ارزش های انقلاب و نظام اسلامی باشیم.
 
مدیر کل اوقاف مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که همزمان با ایام سوگواری و شهاد حضرت فاطمه زهرا(س) آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان با مشارکت مردم و هیأت‌های امناء سیاه پوش شدند، گفت: همچنین ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی نیز در این ایام در ۳۰۰ بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان برگزار خواهد شد.
 
وی همچنین از برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی، نهم بهمن ماه همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: این برنامه همراه با دستجات عزاداری در سطح اماکن متبرکه استان برگزار می شود.
 
حجت الاسلام حیدری همچنین از برگزاری اجتماع «رهروان یاس نبوی» در عصر روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بقاع متبرکه مازندران خبر داد و گفت: این اجتماع در همه شهر‌های استان با حضور بانوان عزادار برگزار خواد شد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات