۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۶۳۶۹۸۵
سخنران حرم مطهر رضوی:

مسؤولان ارشد جامعه دینی باید مدیریت و بصیرت داشته باشند

مسؤولان ارشد جامعه دینی باید مدیریت و بصیرت داشته باشند
حجت الاسلام حیدری کاشانی با تأکید بر انتخاب با بصیرت، گفت: بسیاری از مشکلات جامعه به خاطر عدم مدیریت و بی بصیرتی مدیران و دولتمردان است پس مردم با بصیرت انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حیدری کاشانی، کارشناس مذهبی امشب در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی به بصیرت و بصیرت افزایی با توجه به آیات و روایات اشاره کرد و گفت: برای ما ضرورت دارد که بصیرت و بصیرت افزایی را از دیدگاه آیات و روایات تبیین کنیم.

وی با استناد به آیه 108 سوره یوسف، ابراز کرد: این آیه کلید واژه بصیرت و بصیرت آفرینی است، روش و منش پیروان حقیقی اهل بیت(ع) بصیرت و بصیرت آفرینی است و این که در بیانات رهبری بیش از ده هزار مرتبه به بصیرت تأکید شده نشان دهنده این بوده که این موضوع ضروری و کلیدی است به ویژه در جامعه ای که زمینه سازان قیام ولی عصر هستند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی بیان داشت: در قرآن خداوند 42 مرتبه خود را بصیر معرفی می کند، خداوند شنوا و تیز بین است و واقعیت اعمال را می بیند، راهکار اصلی رسیدن انسان به بصیرت اخلاص است همچنین خداوند 2 هزار و 200 آیه را در مورد بصیرت پیامبران الهی در قرآن آورده است.

کارشناس مذهبی مدیریت و بصیرت را از ویژگی پیامبران الهی با توجه به آیات قرآن ذکر و ابراز کرد: این آیات نشان می دهد که مدیران ارشد جامعه دینی باید مدیریت و بصیرت داشته باشند، مشکلاتی که در گام اول انقلاب داشته ایم به خاطر نبود این ویژگی ها در منتخبان مردم و دولتمردان بوده است پس نتیجه این جلسات باید انتخاب مدیران مناسب دینی توسط مردم باشد.

وی با اشاره به ارکان بصیرت گفت: بصیرت از سنخ نور و قوه بینایی است، بی بصیرتی به معنای کوردلی و کور باطنی است و این بی بصیرتی و کوردلی رمز عاقبت به شرها است همچنین بصیرت دشمن شناسی و دشمن ستیزی و حجت شناسی و حجت محوری است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی به بصیرت در انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو تأکید و ابراز کرد: ممکن است کسی مدیریت خوب داشته باشد اما در او تدین و نورانیت نباشد، مردم باید بصیر باشند و کسی را انتخاب کنند که مرعوب پیشنهادهای حرام نشده و دین خود را به دنیا نفروشد.

کارشناس مذهبی اظهار داشت: شهید سردار سلیمانی موجب شد توحشی به نام داعشی گری از بین برود و تلاش دشمنان را که سعی داشتند جنگ نیابتی را به داخل ایران بکشانند با شکست مواجه کرد، شهادت این شهید بصیرت آفرین بود حال 80 نماینده مجلس در زمان زنده بودن ایشان حاضر نشدند نامه تقدیر از سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم را امضا کنند.

وی افزود: وقتی کسی به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی انتخاب می شود نماینده 85 میلیون ایرانی است و اگر سلوک او نفسانی و حیوانی شود به 85 میلیون نفر خیانت کرده است و نیز کسانی که بدون آگاهی به او رای داده اند در خیانت او شریک هستند بنابراین انتخاب ما باید براساس آگاهی، بصیرت و تیز بینی باشد و براساس علاقه شخصی و قومی و حزبی رای ندهیم چون این مصداق شرک خفی است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی به بصیرت مردم در حمایت از شورای نگهبان در تأیید صلاحیت نمایندگان تأکید و تصریح کرد: شورای نگهبان با بصیرت و تیزبینی عالمانه تر عمل کرده، به تبلیغات و تخریب ها کار نداشته و رسالت قرآنی خود را با بصیرت انجام داد همچنین وقتی شورای نگهبان دلیل عدم صلاحیت نماینده را بیان می کند، ممکن است شلوغ کنند که در این صورت مردم باید بصیرت داشته و از شورای نگهبان حمایت کنند./864/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
امیر خاکراه
ارسال نظرات