۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۳۶۹۸۸
حجت الاسلام خاتمی:

انقلاب اسلامی ایران در امتداد انقلاب فاطمه زهرا است

انقلاب اسلامی ایران در امتداد انقلاب فاطمه زهرا است
استاد حوزه علمیه گفت: انقلاب اسلامی ایران در امتداد انقلاب فاطمه زهرا و بر مبنای الهی و ولایت و حرکت جهادی است و اگر مبنا الهی باشد کم نخواهیم آورد و کم نخواهیم گذاشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مجتبی خاتمی در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود گفت: انقلاب اسلامی تداوم انقلاب فاطمه زهرا (س) است و انقلاب اسلامی نیز بر مبنای انقلاب فاطمی است.

وی با اشاره به سه محور اصلی انقلاب فاطمه زهرا (س) و اشتراکات انقلاب اسلامی با انقلاب فاطمی، افزود: مبنای انقلاب فاطمه زهرا (س) و انقلاب اسلامی خدامحوری است و اگر برای انقلاب اسلامی مشکلی به وجود آمده باشد از اصل خدا محوری دور شده ایم.

استاد حوزه علمیه حق پذیری، مبارزه با ظلم و ستم و توکل به خدا را مبنای انقلاب فاطمه زهرا (س) دانست و اظهار داشت: محور انقلاب اسلامی الهی بود و حرکت آن نیز خدایی بود.

حجت الاسلام خاتمی از ولایت به عنوان دومین محور انقلاب فاطمه زهرا (س) نام برد و اضافه کرد: فاطمه زهرا (س) بر محور پیامبر اکرم (ص) و امیرمومنان (ع) حرکت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه فاطمه زهرا (س) بر محور ولایت و انقلاب اسلامی ایران نیز بر محور، ولی فقیه است، افزود: محور انقلاب اسلامی ایران ولایت فقیه است و ولایت فقیه استمرار ولایت انبیاء و پیامبراکرم (ص) و مقدمه انقلاب امام زمان (عج) است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حرکت فاطمه زهرا (س) یک حرکت جهادی بود، اظهار داشت: فاطمه زهرا (س) با جان و مال و آبرو و اعتبار خود مجاهدت کرد و حرکت انقلاب اسلامی ایران نیز یک حرکت جهادی بود و مردم با جان و مال و فرزندان خود به میدان آمدند.

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی درحرکت انقلابی خود ۲۳۲ هزار شهید را در دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی ایران کردند.

حجت الاسلام خاتمی گفت: در انقلاب اسلامی ایران میلیون‌ها ایرانی به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند و به صحنه آمدند، اما در انقلاب فاطمی در دفاع از ولایت فاطمه زهرا (س) تنها بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب فاطمی و انقلاب اسلامی بر سه محور الهی، ولایت و حرکت جهادی استوار است، افزود: انقلابی که الهی باشد کم نخواهد آورد و اگر مسؤولان کشور الهی باشند کم نخواهند آورد و به سراغ دشمن نخواهند رفت.

حجت الاسلام خاتمی در ادامه با تأکید بر اینکه ارزش‌ها در حال عوض شدن است، افزود: هر زمانی از خدا فاصله گرفتیم کم خواهیم گذاشت و کم خواهیم آورد و ارزش‌ها نیزعوض خواهد شد.

وی وظیفه هر تریبون داری را در آستانه انتخاب آگاهی بخشی به جامعه دانست و اظهار داشت: اگر در انتخابات مبنای انتخاب الهی باشد بدون توجه به باند و حزب و گروه رای خواهیم داد.

به گفته وی در انتخابات نباید به دنبال باند و حزب و گروه بود بلکه باید کسی را انتخاب کرد که حرکت او جهادی باشد در غیر این صورت مسؤول خواهیم بود و باید پاسخگوی خون شهدا باشیم.

استاد حوزه علمیه به جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن اشاره کرد و گفت: همانگونه که جوان‌های نخبه کشور موشک‌های نقطه زن را ساختند، رسانه نقطه زن را هم باید داشته باشند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در امتداد انقلاب فاطمه زهرا (س) و بر مبنای الهی و ولایت و حرکت جهادی است و اگر مبنا الهی باشد کم نخواهیم آورد و کم نخواهیم گذاشت.

حجت الاسلام خاتمی تأکید کرد: هرکجا در انقلاب اسلامی مبنای الهی، محوریت ولایت و حرکت جهادی را فراموش کردیم کم آوردیم.

شایان ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات