۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۶۳۶۹۹۱
استاد حوزه علمیه:

طلاب با الگوبرداری از سردار دل ها خالصانه به یاری ولی امر زمان بشتابند

طلاب با الگوبرداری از سردار دل ها خالصانه به یاری ولی امر زمان بشتابند
استاد حوزه علمیه گفت: طلابی که ملبس به لباس سربازی امام زمان(عج) هستند با الگوگیری از سردار دل ها خالصانه و اثرگذار به یاری ولی امر زمان بشتابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بردبار استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در مدرسه علمیه مروی برگزار شد، گفت: راحت طلبی را سمی مهلک برای جامعه اسلامی دانست و گفت: سرایت همین سم مهلک در بدنه جامعه اسلامی مهمترین علل اصلی خانه نشینی امام علی(ع) بعد از رحلت رسول الله(ص) بود.

وی با استناد به آیات سوره توبه، ادامه داد: خداوند متعال در این سوره مبارکه با کلامی توبیخی که همراه با لهن تهدیدآمیز هست مومنان را خطاب قرار می دهد و می فرماید: چرا وقتی به شما گفته می شود برای خداوند قیام کنید نافرمانی کرده و از جایتان تکان نمی خورید؟! آیا آب دادن به حاجیان و آباد کردن مسجدالحرام را مانند عمل کسی قرار داده اید که به خدا و روز قیامت ایمان آورده و در راه خدا جهاد کرده است؟!

حجت الاسلام بردبار با تاکید بر اینکه انسان نباید اجازه دهد لذت های دنیوی مانع رسیدن او به خداوند شود، اظهار داشت: دلبستگی به مواهب و لذائذ دنیایی مانع حق گویی و موجب دوری انسان از ولی الهی می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند به انسان های دنیا طلب که ولی الهی را تنها گذاشتند و از مسیر حق خارج شدند وعده جهنم داده است چنین افرادی باید بدانند با بی توجهی به دستورات الهی هرگز دین پروردگار تعطیل نمی شود و افراد دیگری جایگزین آنان خواهند شد که با جان و دل برای دین خدا کار کنند.

وی با اشاره به اینکه خداوند قادر مطلق است و هر کاری که اراده کند انجام می دهد، اظهار داشت: در طول تاریخ هر کجا جامعه اسلامی دچار حیرت، سردرگمی و رخوت شد خداوند متعال خون شهیدی را چراغ راه قرار داد تا راه برای همگان روشن شود.

حجت الاسلام بردبار ادامه داد: سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله بود او سالها نشان داد که با راحتی و تنبلی بیگانه است؛ طلاب که ملبس به لباس سربازی امام زمان(عج) هستند باید این شهید را الگوی خود قرار دهند و به یاری ولی امر زمان بشتابند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه بیکاری و تنبلی در پادگان امام زمان(عج) معنا ندارد، اظهار داشت: طلاب با تلاش بی وقفه، مخلصانه و اثرگذار برای یاری امام زمان(عج) به مجاهدت برخیزند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات