۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۶۳۷۰۰۰
حجت الاسلام آقامیری:

حضرت زهرا حجت خدا برای حجج الهی است

حضرت زهرا حجت خدا برای حجج الهی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) حجت خدا برای حجج الهی است، گفت: روح قرآن کریم در وجود حضرت فاطمه(س) تجلی یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدرضا آقامیری مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان تهران، شب گذشته در مراسمی که به مناسیت ایام فاطمیه در مسجد جامع غدیرخم برگزار شد، گفت: براساس آیه تطهیر اهل بیت پیامبراکرم(ص) معصوم هستند.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: من ناپاکی را از این خاندان زدوده ام و آنان هرگز مرتکب گناه و اشتباه نمی شوند؛ مخاطب و مقصود آیه تطهیر از لفظ «اهل البیت» خمسه طیبه هستند.

حجت الاسلام آقامیری با تاکید بر اینکه جوامع اسلامی باید با یکدیگر متحد شوند، ابراز کرد: مقصود از این اتحاد تغییر باورها و اعتقادات یکدیگر نیست بلکه اتحاد برمبنای مشترکات است.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) محور حدیث کساء هستند، ابراز کرد: حدیث کساء را شیعه و سنی نقل کردند و بسیاری معتقد هستند آیه تطهیر اشاره به اهل کساء دارد و محور آن به حضرت زهرا(س) بر می گردد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آیات در شأن حضرت زهرا(س) نازل شده است، ادامه داد: حضرت آدم(ع) زمانی که می خواست توبه کند پروردگار را به نام حضرت زهرا(س) قسم داد تا بخشیده شود.

حجت الاسلام آقامیری درباره شأن نزول سوره قدر، گفت: در بسیاری از تفاسیر آمده مراد از شب قدر حضرت زهرا(س) است، کسی می تواند شب قدر را درک کند که نسبت به حضرت فاطمه کبری(س) معرفت پیدا کرده باشد.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: روایت است نام حضرت زهرا(س) را فاطمه نهادند چون مردم قادر به شناخت کامل ایشان نیستند؛ حضرت زهرا(س) حجت خدا برای حجج الهی است.

وی شناخت حضرت زهرا(س) را یک ضرورت اعتقادی دانست و گفت: اگر کسی که ادعای ولایتمداری کند و حضرت زهرا(س) را نشناسد ولایتمداری او نقص دارد.

حجت الاسلام آقامیری در پایان خاطرنشان کرد: روح قرآن کریم در وجود مقدس حضرت فاطمه(س) تجلی یافته است؛ روایت است کسی اگر بخواهد به حضرت زهرا(س) نزدیک شود باید اهل ورع باشد و از گناه اجتناب کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات