۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۳۷۰۲۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حضرت زهرا بنیان گذار مکتب مقاومت در حمایت از ولایت هستند

حضرت زهرا بنیان گذار مکتب مقاومت در حمایت از ولایت هستند
امام‌ جمعه بجنورد با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) مکتب مقاومت را بنیان‌گذاری کرد، گفت: دفاع جانانه از حریم ولایت حضرت زهرا (س)، ویژگی برجسته این بانوی گرامی اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در مراسم گرامیداشت فاطمیه دوم با اشاره به ضرورت و اهمیت انتخاب الگوی حسنه، گفت: اسلام اهمیت بسزایی برای انتخاب الگوی حسنه قائل شده است.

وی اظهار کرد: بر این اساس باید زنان و مردان ما یکی از بهترین زنان و مردان عالم که امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) باشند را در همه زمینه‌ها مخصوصاً در بحث دفاع از ولایت و حاکمیت الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: حضرت زهرا (س) بانویی است که در مسیر دفاع از ولایت از جان خود گذشت و برای حفظ ولایت و دفاع از آن، نسبت به حاکمین فاسق زمان خود افشاگری کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: حضرت زهرا (س) برای تثبیت رهبری و حاکمیت در اسلام به میدان آمد و قهرمانانه پای ولایت و حاکمیت ایستاد نه برای اینکه شوهرش علی (ع) حاکم شود و یا اینکه فدک را از غاصبین بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در دفاع از ولایت همین بس که حضرت زهرا (س) در وصیت خود فرمود: مرا شبانه دفن کنید؛ حضرت نمی‌خواست کسانی که به ولایت ظلم کرده‌اند در مراسم تدفین حضور پیدا کنند و اعلام برائت از ظلمی که به ولایت کرده‌اند انجام دهند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) یکی از افرادی است که همواره در سنگر ولایت یار و یاور دین بود؛ به گونه ای که آن بانوی بزرگوار در زمان پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) درس حمایت از ولایت را به ما آموخت تا خود را از ولایت جدا نکنیم‌.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: الگوی ما در راه دفاع و مقاومت از حریم ولایت باید حضرت زهرا (س) باشد تا با پیروی از ایشان، راه ورود و نفوذ اجانب و دشمنان را ببندیم و با انحرافات مبارزه کنیم.

وی گفت: در طول تاریخ اسلام تمام هم‌وغم دشمنان این است که موضوع مهم ولایت را از راه اصلی‌اش منحرف کند ولی اگر ملت‌ها با تمام وجود از موضوع ولایت دفاع کنند دشمنان نمی توانند به اهداف شوم خود دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به سبک زندگی حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع)، افزود: ساده زیستی و دوری از تجملات از ویژگی‌های برتر زندگی حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) است که باید از سوی همه ما الگوبرداری شود./۹۳۱۴/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات