۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۳۷۰۴۸

تروریسم رسانه‌ای و مورد هدف قرارگرفتن رسانه‌های اصلی ایران

تروریسم رسانه‌ای و مورد هدف قرارگرفتن رسانه‌های اصلی ایران
مردم ایران با تشییع و بدرقه میلیونی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اجازه نداد کام دشمنان از این حادثه لحظه‌ای شیرین شود. به همین دلیل، گام‌های بعدی برداشته شد. مسدود کردن دامنه سایت خبرگزاری فارس از اقدامات آمریکا در راستای تحقق اهدافش در منطقه است.

به گزارش خبرگزاري رسا، تروریسم رسانه‌ای و جنگ رسانه‌ای از یک خبر شروع شد.خبر ترور یک مقام بلند پایه ایرانی به دست آمریکا. خبری که در آن سوی مرزها نقشه ای برای دستیابی به منابع خاورمیانه محسوب می‌شد و با این هدف برنامه ریزی شد که راه را برای دست درازی به ایران و کشورهای منطقه هموارتر کند، اما ترور سردار سلیمانی ، سردار مقاومت و ایثار  به جای آنکه آمریکایی ها را به هدفشان نزدیک کند، آنها را فرسنگ‌ها از زیادهخواهی شان دور کرد. ماجرا به این جا ختم نشد چرا که مردم ایران با تشییع و بدرقه میلیونی سردار دل‌ها اجازه نداد کام دشمنان از این حادثه لحظه ای شیرین شود. به همین دلیل، گام‌های بعدی توسط آمریکا برداشته شد. مسدود کردن دامنه سایت خبرگزاری فارس و حذف حساب کاربری اینستاگرام چند خبرگزاری از جمله خبرگزاری تسنیم هم از دیگر اقدامات چند روز اخیر آمریکا در راستای تحقق اهدافش در منطقه است.

وزارت خزانه داری آمریکا جمعه 4 بهمن ماه دامنه دات‌کام خبرگزاری فارس را مسدود کرد که این موضوع با واکنش کاربران در فضای مجازی و توئیتر همراه بود. واکنش هایی که به نقض آزادی بیان اشاره داشت و پرده از اهداف دشمن از چنین اقداماتی برمی‌داشت. کاربران توئیتر اعتراض به مسدود شدن دامنه خبرگزاری فارس را با هشتگ #farsnews منتشر کردند.

از خون حاج قاسم نمی‌گذریم!

یکی از کاربران در صفحه شخصی اش نوشت: خبرگزاری فارس را بستید قبول!اما اگر همه گوش ها و چشم ها را ببندید و همه رسانه ها را از دسترس خارج کنید هم از خون حاج قاسم نمی گذریم!

بازهم دروغ آمریکا فاش شد

نشان داده شدن ذات خبیث آمریکا توسط ترامپ باعث شد تا کاربران شبکه مجازی او را بهترین رئیس جمهور آمریکا بدانند چون با ترور حاج قاسم سلیمانی تروریست بودن دولت آمریکا اثبات شد و هم با بستن صفحات مجازی و تحریم دامنه خبرگزاری فارس دروغ بزرگ « آزادی بیان و دموکراسی» را نشان داد.

یک لکه ننگ دیگر بر پیشانی دولت ترامپ

یکی از کاربران نیز تحریم خبرگزاری فارس را لکه ننگ دیگری بر پیشانی دولت مدعی آزادی بیان و دلدادگان آن دانست.

هشتگ تروریسم رسانه ای

حامد نیکو نهاد دکترای حقوق عمومی و ‏استادیار دانشگاه قم در صفحه شخصی اش  با الصاق خبر مسدود شدن دامنه های خبرگزاری فارس هشتگ تروریسم دولتی آمریکا، تروریسم رسانه ای و آزادی بیان را منتشر کرد.

 

سید محمود رضوی تهیه کننده سینما نیز تأکید کرد که هر کدام حرف از مبارزه، مقاومت و حاج قاسم سلیمانی زدیم، صفحاتمان را بستند و تلاش می کنند تا منفعل شویم.

 

افسانه‌های دموکراسی رنگ باخت

شهاب اسفندیاری رئیس دانشکده صداو سیما نیز در این باره نوشت:شکر خدا بسیاری از افسانه ها و توهمات درباره جهان مدرن، قواعد دنیای متمدن، لیبرال دموکراسی و رسانه های آزاد یکی پس از دیگری رنگ می بازند.

 

 

علاوه بر این، روزنامه نگاران و مدیران مسئول خبرگزاری ها نیز درباره این موضوع واکنش نشان دادند.با میکائیل دیانی روزنامه نگار و کارشناس ارشد مدیریت رسانه  نیز در این باره گفت وگو کردیم.

شعارهای آزادی طلبی غربی بر باد رفت

 طی چهل سال گذشته در جنگ اقتصادی اتفاقاتی برای ایران رقم خورد که با وجود آن، ایران توانست ایستادگی داشته باشد. همچنین در جنگ رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران ایستادگی لازم را از خود نشان داد، اما به واسطه موضع به حق جمهوری اسلامی ایران و نگاهی که همواره ضدسلطه و ضداستعمار بوده است، توفیقی که خداوند نصیب کشورمان کرد این بوده است که نظام جمهوری اسلامی ایران پیروز این منازعات نامتعارف و نامتقارن باشد. 

در این فضای رسانه‌ای، مهمترین مسئله‌ای که مورد خدشه قرار گرفته است، شعارهای آزادی خواهانه و آزادی‌طلبانه‌ای است که غربی‌ها با برچسب‌هایی نظیر آزادی بیان به آن اتکا می‌کردند. 

در مرحله نخست و پس از اتفاقات اخیر که ترور سردار سلیمانی منطقه را تحت‌تأثیر قرار داد، آمریکایی‌ها به جای آنکه نسبت به آن موضع نگرفته و این رفتار شنیع را مخفی کنند، با افتخار از ترور سردار سلیمانی سخن گفتند و در جهان آن را اعلام کردند، اما در ادامه مسیر، واکنش میلیونی ایرانیان و حتی افراد غیرایرانی در حوزه غرب آسیا نسبت به این ترور با آنچه که آنها انتظار داشتند مطابق نداشت و به همین دلیل مجبور شدند تا فضای مجازی را نیز محدود کنند. 

آنها سعی کردند با سانسور اخبار در فضای مجازی فضا را به نفع خود تغییر دهند و چنانچه در فضای مجازی و اینستاگرام اگر عکسی از سردار سلیمانی منتشر می‌شد سریعا آن را پاک می‌کردند، حال آنکه نتوانستند جلوی موجی را که با شهادت این سردار بزرگ ایجاد شده بگیرند، لذا به سراغ رسانه‌های رسمی رفتند و حالا نوبت این رسانه‌هاست که از طرف آنها مسدود شوند. این فعالیت‌ها نشان می‌دهد که آنها تمام تلاش خود را می‌‌کنند تا نگاه حق را سانسور کنند، اتفاقی که برعکس آنچه انتظار دارند، اثر جدی‌تر و مؤثرتری در جلو بردن مکتب و نگاه سردار سلیمانی در کشور دارد. 

آمریکا رسانه های اصلی ایران را هدف گرفت

سانسور کردن خبرگزاری فارس به عنوان یکی از رسانه‌های مهم به این دلیل است که آمریکا سعی می‌کند تا رسانه‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار دهد و مطمئناً این موضوع به این رسانه ختم نمی‌شود و تا جایی که می توانند، این کار را با دیگر رسانه‌های ایرانی نیز انجام می‌دهند تا نگاه و حرکت و فکر سردار سلیمانی بیش از این منتشر نشود. مسلماً براساس لطف الهی باز هم در این نبرد، ماجراجویان حق پیروز خواهند بود.

آنچه که باید از آن اطلاع داشته باشند این است که این حرکت و جنبشی که شکل گرفته، حرکتی نیست که بتوان با سانسور کردن رسانه‌ها متوقف شود. آیا جمعیت میلیونی که در عراق در اعتراض به اقدامات آمریکا راهپیمایی کردند را می‌شود محدود کرد؟ 

پایان زمان حضور آمریکا در خاورمیانه

این یک فرایند و پروسه‌ای است که با ترور حاج قاسم سلیمانی شروع شد و در ایران و با آن تجمع میلیونی برای تشییع پیکر این سردار بزرگ، تجمعات در نقاط مختلف خاورمیانه در حال شکل‌گیری است و به طور قطع، نتیجه‌بخش خواهد بود. شاید امکان اینکه همین فردا آمریکا از منطقه اخراج شود وجود نداشته باشد، اما به تدریج ملت‌های منطقه و پس از آن دولت‌ها و پارلمان‌ها به سمت اخراج آمریکایی‌ها گرایش پیدا می‌کنند. 

طبیعتاً وقتی که آمریکا جمعیت چندمیلیونی در ایران را مشاهده کرد، برای سانسور رسانه‌ای دست به اقدام زد، کاری که پیش از این نکرده بود، اما همین تجمع ایران باعث شد تا کشورهای غرب آسیا نظیر عراق نیز الگو بگیرند و در خیابان‌ها اعتراض خود را اعلام کنند. /1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات