۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۶۳۷۰۵۵
رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه در بازدید از رسا:

امر خبر رسانی در حوزه باید جایگاه خود را پیدا کند

امر خبر رسانی در حوزه باید جایگاه خود را پیدا کند
حجت الاسلام والمسلمین ربانی فعالیت های خبرگزاری رسا در انعکاس دستاوردهای حوزه و روحانیت را ستود و توصیه هایی مهم به منظور ارتقای فعالیت های این رسانه حوزوی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی روز یکشنبه بعد از بازدید از بخش های مختلف خبرگزاری رسا و آشنایی کامل با فعالیت های این رسانه حوزوی در سالن جلسات رسا با خبرنگاران و پرسنل رسا به گفت وگو نشست.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه در ابتدا ایام شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت و یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای جبهه مقاومت را گرامی داشت.

وی در ادامه با تقدیر از فعالیت های خبرگزاری رسا، تلاش ها و اقدامات انجام شده به منظور انعکاس دستاوردهای حوزه و روحانیت و نیز انتشار و انعکاس اخبار مراجع و علما را ستایش کرد.

امر خبر رسانی در حوزه باید جایگاه خود را پیدا کند

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان این که تأسیس مرکز خدمات به ابتکار رهبر معظم انقلاب عنایت الهی به ایشان است، ادامه داد: تلاش می کنیم مرکز خدمات پناهی برای طلاب باشد و دعا می کنیم که بهتر بتوانیم کار خود را انجام دهیم و از این که خبرگزاری رسا به فعالیت های مرکز خدمات توجه دارد تشکر می کنم.

وی با تصریح بر این که انبیای الهی داری، شأن تبلیغ، قضاوت و حاکمیت هستند، اظهار کرد: تبلیغ در رتبه بالاتری قرار دارد و بسیار مهم است زیرا اگر بهترین گنجینه را نیز در اختیار داشته باشیم اما بلاغ نداشته باشیم سودی نخواهد داشت و شما عزیزان در خبرگزاری رسا امر بلاغ را برعهده دارید که باید آن را باور کنید چنین کاری عزیز و رسالت انبیای الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی افزود: عزیزانی که به امر بلاغ و اطلاع رسانی و خبر در حوزه علمیه می پردازند باید دارای جایگاهی ویژه ای باشند که گرچه امروزه این گونه نیست اما امیدواریم به زودی این جایگاه ایجاد شود؛ به هرحال کار شما عزیزان ارزشمند و پر ارج است که اگر قدرش را دانستید و از جان و دل در این راه و هدف مقدس ایستادگی کردید آینده خوبی خواهید داشت و اهداف نیز محقق خواهد شد.

امر خبر رسانی در حوزه باید جایگاه خود را پیدا کند

وی خطاب به کارکنان خبرگزاری رسا با بیان این که باید ظرفیت ها و توانایی های خود را افزایش دهید، گفت:  پیامبر اکرم(ص) از خداوند درخواست افزایش علم دارد که شما نیز باید دانش و علم مورد نیاز مربوط به کار خود را افزایش دهید که در هر کاری باید چنین کرد اما خبرگزاری ها به مراتب بیشتر به رشد علمی نیاز دارند و حتی بیش از فردی که کفایه را تدریس می کند زیرا تحول در رسانه شدیدتر است و اگر بخواهید خود را حفظ کنید چاره ای ندارید جز این که دانش خود را افزایش دهید.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به هجمه های همه جانبه دشمنان و معاندان علیه مکتب اهل بیت(ع) اشاره کرد و با بی سابقه خواندن این هجمه در شرایط کنونی، بر لزوم پاسخگویی دقیق به این هجمه ها تاکید کرد.

امر خبر رسانی در حوزه باید جایگاه خود را پیدا کند

وی بیان داشت: در هیچ دوره ای مانند امروز تشیع مورد هجوم نبوده است، حتی در زمان خانه نشینی امام علی(ع) نیز تشیع این گونه مورد هجوم نبوده است آن هم هجوم هایی که بینان کن است؛ لذا نیاز داریم در عرصه فضای مجازی با اخلاص حرکت کنیم، در یک جبهه باشیم و رقابت های منفی ما را از یکدیگر جدا نکند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات