۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۶۳۷۰۷۵
حجت الاسلام اسماعیل زاده:

ساده زیستی و بی اعتنایی حضرت فاطمه به دنیا الگویی برای جامعه اسلامی است

ساده زیستی و بی اعتنایی حضرت فاطمه به دنیا الگویی برای جامعه اسلامی است
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران گفت: روح حاکم بر رفتار حضرت فاطمه(س) یعنی ساده زیستی و بی اعتنایی به دنیا باید به عنوان الگو در جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد.
حجت الاسلام صدر الله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با تسلیت ایام فاطمیه، حضرت فاطمه زهرا (س) را صحیفه صفات آسمانی معرفی کرد و گفت: این بانوی ارزشمند افتخار اهل بیت (ع) است و همچون خورشید بر تارک اسلام ناب می‌تابد.
 
وی با اشاره به این که همان طور که امام خمینی (ره) فرمودند در بررسی و تبیین فضایل حضرت زهرا (س) ایشان را باید هم تراز با فضایل بی نهایت پیامبر گرامی اسلام (ص) دانست، افزود: آن بانوی نمونه به معنای واقعی کلمه برای همه زنان جهان الگو بود.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که حضرت زهرا (س) هم در زندگی شخصی خود به عنوان یک زن مسلمان در رفتارش با همسر و فرزندانش الگویی تراز اول است، گفت: از طرف دیگر آن حضرت به عنوان یک مجاهدِ غیور خستگی ناپذیر در برخوردش با حوادث سیاسی مهم بعد از رحلت رسول اکرم (ص) نیز الگو است.
 
وی با اشاره به این که یکی از گرایش های فطری انسان مسأله الگو پذیری در عرصه های مختلف فردی و اجتماعی و تأثیر پذیری از آن است، گفت: در اهمیت این مسأله همین بس که خداوند قرآن کریم الگوهایی کاملی را در آیات معرفی می کنند و یکی از آن الگوهای کامل پیامبر و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده، حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی کاملی در همه زمان ها و دوران ها اعلام کرد و افزود: متأسفانه برخی ها معتقد هستند حضرت فاطمه(س) تنها در زمان خودشان الگو بودند که این تفکر به طور کلی اشتباه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اهل بیت(ع) برای همه دوران و عصر ها الگو هستند، تصریح کرد: جامعه امروز نیز برای رشد و تعالی نیازمند الگو است که مکتب فاطمی می تواند الگوی مناسبی برای سعادت حقیقی جامعه اسلامی باشد.

وی در ادامه سخنان خود به ساده زیستی آن حضرت اشاره کرد و با بیان این که منزل حضرت فاطمه(س) محقر بود و زندگی بسیار ساده ای داشتند، گفت: روح حاکم بر این رفتار یعنی ساده زیستی و بی اعتنایی به دنیا باید به عنوان الگو در جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی حضرت فاطمه زهرا (س) را یک مکتب و جریان انسان ساز در جهان امروز معرفی کرد و با بیان این که همه شاخصه‌های ناب اخلاقی و انسانی در این بانوی بزرگ اسلام برجسته است، تصریح کرد: بشریت برای برون رفت از مشکلات و بحران‌هایی که امروز با آن مواجه است راهی جز بازگشت به دین و بهره گیری از سیره ناب فاطمی ندارد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات