۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۶۳۷۱۰۴
حجت الاسلام قائمی:

سیره عملی حضرت فاطمه یک تفکر، منظومه فکری و نظام تربیتی است

سیره عملی حضرت فاطمه یک تفکر، منظومه فکری و نظام تربیتی است
حجت الاسلام قائمی با بیان این که فاطمه زهر(س) یک تفکر، منظومه فکری و نظام تربیتی است، گفت: راه رسیدن انسان به سعادت و رستگاری نیازمند بهره گیری از سیره فاطمی است.
حجت الاسلام محمد جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با تسلیت ایام فاطمیه با بیان این که یکی از ویژگی های حضرت فاطمه زهرا(س) در زندگی و سلوک شان پرهیز از غرور است، گفت: همین مسأله عامل جاودانگی آن بانوی نمونه اسلام در زندگی فردی و اجتماعی است.
 
وی، یکی از بزرگترین آسیب های جامعه انسانی از بدو خلقت تا به امروز را حصول غرور نسبت به رفتار و اعمال دانست و گفت: اگر نگاهی به ابلیس کنیم این غرور بود که او را به طلبکاری و عدم سجده به انسان سوق داد.

حجت الاسلام قائمی ادامه داد: در صدر اسلام نیز این مسأله مشاهده شد و زمانی که امام علی(ع) به خلافت رسید برخی برای اخذ وجه بیشتر از بیت المال نسبت به اقداماتی که انجام داده بودند طلبکار شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: امروز نیز در انقلاب اسلامی نیز شاهد هستیم برخی مدعی هستند که باید از سفره انقلاب طلب خود را بردارند.

وی با اشاره به این که سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) یک الگوی متمایز برای جامعه اسلامی است، تصریح کرد: اگر این بعد از زندگی حضرت را در نظام اجتماعی خودمان مورد توجه قراردهیم بسیاری از مشکلات در جامعه اسلامی حل و آسان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا (س) در سه بعد زندگی شخصی، موضع گیری سیاسی و تقوی الهی به طور واقع یک الگوی تمام عیار در جامعه اسلامی است، افزود: این سه بعد نقطه درخشان زندگی آن بانوی ارزشمند است که هیچ گاه اجازه نداد میان این سه اصل مهم فاصله و جدایی بیافتد.
 
حجت الاسلام قائمی با بیان این که فاطمه زهرا (س) یک تفکر، منظومه فکری و نظام تربیتی است، خاطرنشان کرد: راه رسیدن انسان به سعادت و رستگاری نیازمند بهره گیری از سیره فاطمی است.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بشر امروز خسته و وامانده از مشکلات و بحران‌های اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی است و به همین دلیل به دنبال مکتب رهایی بخش جهت برون رفت از این مشکلات است، گفت: مکتب فاطمی تنها راه نجات و رهایی بشر امروز از این حجم از مشکلات است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات