۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۶۳۷۱۱۰
مدیر عامل خبرگزاری رسا:

ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب در حوزه های علمیه امری ضروری است

ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب در حوزه های علمیه امری ضروری است
حجت الاسلام محققی بر لزوم ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در حوزه های علمیه به منظور پاسخگویی به هجمه فرهنگی و رسانه ای دشمن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی در بازدید رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه از خبرگزاری رسا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های خبرگزاری رسا با چشم انداز مرجعیت خبری حوزه های علمیه شیعی به مهم ترین کارهای صورت گرفته از سوی مرکز خدمات حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: این نهاد ارزشمند به برکت عنایات رهبر معظم انقلاب به طلاب و خانواده های آنان تأسیس شده و تاکنون منشأ خدمات و دلگرمی به خانواده بزرگ روحانیت بوده است.

مدیر عامل خبرگزاری رسا پرهیز از تشریفات و انگیزه معنوی در کنار نظم تشکیلاتی را از مشخصه های مدیر انقلابی ارزیابی کرد و ادامه داد: امروز حجت الاسلام و المسلمین ربانی به عنوان یک مدیر موفق، انقلابی و یاور رهبری شناخته می شوند که امیدوارم تجربیات ایشان برای انتقال به نسل های بعدی مکتوب شود.

وی در ادامه به تبیین مهم ترین ابتکارات حجت الاسلام والمسلمین ربانی در مرکز خدمات حوزه های علمیه پرداخت و انجام سفر استانی به 23 استان کشور و رصد مشکلات طلاب و روحانیون در شهرستان ها را از جمله اقدامات شاخصی دانست که بازتاب مثبتی داشته است.

حجت الاسلام محققی اضافه کرد: گسترش خدمات از صرفا مادی و رفاهی به معنوی و فرهنگی از جمله برگزاری اردوهای خانوادگی از فعالیت های مهم مرکز خدمات حوزه های علمیه به شمار می رود که موجب شده است انس و صمیمیت در میان خانواده های طلاب به ویژه ارتباط بینا نسلی افزایش پیدا کند.

مدیر عامل مؤسسه رسا حمایت از نخبگان حوزوی، تقویت پایگاه اجتماعی روحانیت و حضور روحانیت در عرصه خدمات رسانی عمومی، تسهیل خدمات اینترنتی، کمک به توانمندسازی معیشت طلاب، ایجاد بانک آمار پایه برنامه ریزی راهبردی  و حمایت از اقدمات فرهنگی خودجوش را از فعالیت های مهم این مرکز حوزوی دانست.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه بیشتر فعالان حوزوی به مقوله حوزه انقلابی شد و گفت: امروزه حوزویان و طلاب پشتیبان نظام و مقام معظم رهبری هستند و حوزه های علمیه تمام قد در اقامه احکام اسلام و اجرای آموزه های بلند اهل بیت علیهم السلام یاری رسان مسؤولان نظام هستند.

حجت الاسلام محققی ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در حوزه های علمیه را امری ضروری دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به کار فرهنگی خودجوش، تمیز و حرفه ای در میان مجموعه های علاقمند به نظام به ویژه جوانان توجه و عنایت دارند؛ زیرا در برابر انبوه محصولات رسانه ای دشمن خصوصا عمق تهاجم فرهنگی عناصر فرهنگی، طلاب وظیفه ابراز توانمندی های علمی خود را در جهت هدایت اقشار مختلف برعهده دارند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات