۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۳۷۱۱۶

نتانیاهو برای رونمایی از «معامله قرن» عازم واشنگتن شد

نتانیاهو برای رونمایی از «معامله قرن» عازم واشنگتن شد
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه سفر به واشنگتن برای رونمایی از معامله قرن در جمع خبرنگاران گفت، سه‌شنبه روزی تاریخ‌ساز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (امروز) در آستانه رونمایی از طرح موسوم به «معامله قرن»، راهی واشنگتن شد.

نتانیاهو در فرودگاه تل‌آویو، گفت:‌ «به واشنگتن می‌روم تا درباره طرح آمریکا که فکر می‌کنم موجب پیشرفت اسرائیل خواهد شد، بشنوم. به دفعات با رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ درباره منافع‌ و امنیت‌مان صحبت کرده‌ام. فردا با رئیس‌جمهور ترامپ دیدار خواهم داشت و روز سه‌شنبه نیز تاریخ‌‌ساز خواهد بود».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک روز قبل از سفر خود به واشنگتن هم گفته بود که نباید فرصتی که طرح دونالد ترامپ برای این رژیم و فلسطینی‌ها فراهم کرده را از دست بدهد. او سفر به آمریکا را مأموریتی مهم‌  و فرصتی تکرار نشدنی برای آینده این رژیم برشمرد.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا برای رونمایی قریب‌الوقوع از طرح آمریکایی موسوم به «معامله»، خواستار انتفاضه فراگیر برای مقابله با این طرح شد.

گفته می‌شود این طرح حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش اعظم کرانه باختری را به رسمیت شناخته، پایتختی قدس را از فلسطینی‌ها سلب کرده و حق بازگشت آوارگان فلسطینی را نیز به کلی رد می‌کند.

ارسال نظرات