۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۶۳۷۱۲۰
حجت الاسلام مولوی:

طلاب با قول سدید سخن بگویند

طلاب با قول سدید سخن بگویند
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه طلاب با قول سدید سخن بگویند، گفت: طلاب و روحانیون در گفتار و رفتار باید اسوه و الگوی جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی مولوی استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) در مدرسه علمیه مروی برگزار شد، با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، گفت: حضرت فرمودند: درباره اموری که فایده ندارد سخن نگویید.

وی با بیان اینکه انسان اگر نسبت به مطلبی علم ندارد مجاز نیست درباره آن سخن بگوید، ادامه داد: طلاب به این نکته باید بسیار توجه کنند و از کلام لغو و بیهوده اجتناب داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان نباید عمر خود را به بطالت صرف کند، ابراز کرد: انسان حتی در کسب علوم نیز باید توجه داشته باشد علمی را فرا بگیرد که مفید به فایده باشد و عمر خود را تضییع نکند.

حجت الاسلام مولوی کنترل زبان و درست سخن گفتن را هنر علما و بزرگان دانست و گفت: بسیاری از انسان ها حرف حق می زنند اما چون در زمان و مکان خودش این سخنان گفته نمی شود اثر مطلوبی دریافت نمی کنند.

وی با بیان اینکه ناتوانی در حفظ زبان انسان را گرفتار می کند، گفت: بسیاری از دشواری ها و مشکلات جوامع بشری ناشی از همین گفتارهای نسنجیده و بیهوده است، طبق صریح روایات؛ انسان نباید با انسان احمق و سفیه بحث و مجادله کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه هیچ حماقتی بالاتر از فخر فروشی نیست، ادامه داد: یکی از نشانه ها حماقت تحقیر کردن دیگران با زبان است عموما انسان های احمق مرتکب چنین رفتاری می شوند.

حجت الاسلام مولوی بیان کرد: انسان هر طور نسبت به دیگران فکر کند سایرین نیز راجع او همان گونه فکر خواهند کرد، در سخن گفتن نیز این امر جاری است و انسان هر گونه با دیگران سخن بگوید سایرین نیز همانطور با او سخن خواهند گفت.

وی با تاکید بر اینکه طلاب با قول سدید سخن بگویند، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون در گفتار و رفتار باید اسوه و الگوی جامعه باشند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات