۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۶۳۷۱۳۵

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
اجرای مجالس تعزیه و معرفی برگزیدگان دومین سوگواره مطبوعاتی اربعین حسینی چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، برگزیدگان دومین سوگواره مطبوعاتی اربعین حسینی استان خوزستان معرفی شدند.

در این سوگواره در بخش تیتر محمدعلی بهوندی از خبرگزاری قدس آنلاین، سیده فاطمه هلالات و کوثر کریمی از خبرگزاری مهر حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در بخش خبر این سوگواره نیز مریم کروشاوی از خبرگزاری قدس آنلاین، رضا خبازان و محمد رضا بنوره از خبرگزاری ایرنا رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش گزارش دومین سوگواره مطبوعاتی خوزستان شهرزاد امیری از پایگاه خبری نبض شهر، ثریا زندیار از روزنامه روزان رتبه‌های اول و دوم این جشنواره را کسب کردند و حسین اسکندری و عاطفه اسماعیلی نیز به صورت مشترک رتبه سوم این سوگواره را از آن خود کردند.

در بخش عکس این جشنواره هیات داوران هیچ کدام از آثار را حائز رتبه‌های برتر ندانست و کوروش صالحی از نشریه بامداد زاگرس، محمد آهنگر از خبرگزاری روضه نیوز و مرتضی جعفری از خبرگزاری تابناک شایسته تقدیر شناخته شدند.

اجرای مجالس تعزیه فاطمی در شوشتر

همزمان با ایام فاطمیه، اجرای مجالس تعزیه «بیت الاحزان»، «شعله‌های نفاق»، «یاس کبود» و «بقیع غریب» در شوشتر آغاز شده است.

در این مجالس بخش‌های از وقایع تاریخی پس از رحلت پیامبر (ص) و شهادت حضرت فاطمه (س) به نمایش در می‌آید.

این نمایش‌ها به کارگردانی ساسان مددی از ابتدای بهمن در حسینیه اعظم شوشتر آغاز شده و تا سه‌شنبه ۸ بهمن ادامه دارند.

همچنین مجلس تعزیه شهادت حضرت فاطمه (س) به کارگردانی رضا خادم‌سیدالشهدا (ع) ۷ و ۸ بهمن در شهرک اندیشه شوشتر اجرا خواهد شد.

برگزاری سوگواره شعر و پژوهش فاطمی در دزفول

به‌مناسبت فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه (س) نهمین سوگواره شعر و پژوهش فاطمی با حضور و سخنرانی محمدرضا سنگری، عاشوراپژوه در دزفول برگزار می‌شود.

شعرخوانی احمد بابایی، ابراهیم نصراللهی و مرتضی حیدری آل‌کثیر از شاعران استان، همچنین مداحی مسلم بشیری و ناصر محمدی از برنامه‌های این سوگواره است.

سوگواره شعر و پژوهش فاطمی با مشارکت مؤسسه فرهنگی ـ هنری فرهنگ عاشورا و هیئت عاشقان کربلا دزفول ساعت ۱۹ چهارشنبه، ۹ بهمن در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار می‌شود.

انتصاب معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه خوزستان

حجت‌الاسلام خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، طی حکمی حجت‌الاسلام فائز فائزی را به مدت دو سال به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی این اداره‌کل منصوب کرد.

لازم به ذکر است، حجت‌الاسلام فائزی، دارای سوابقی همچون رئیس اداره اوقاف اهواز، رئیس اداره اوقاف دزفول، مدیر بقعه علی بن مهزیار اهوازی، معاونت بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل و مشاور مدیرکل اوقاف خوزستان بوده است./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات