۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۳۷۱۵۲

برنامه‏‌های عزاداری ایام فاطمیه در بارگاه حضرت رضا

برنامه‏‌های عزاداری ایام فاطمیه در بارگاه حضرت رضا
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های عزاداری حرم مطهر رضوی در ایام فاطمیه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام‌ حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام فاطمیه در همه رواق‏‌های حرم مطهر رضوی برنامه سخنرانی و مداحی و روضه خوانی دایر است.

وی درباره سخنرانان ایام فاطمیه حرم مطهر رضوی عنوان کرد: حجج‌ اسلام والمسلمین حیدری کاشانی، حاج علی‎اکبری، پناهیان، سالمی و رحیمیان سخنرانانی هستند که در این ایام با موضوعات آیین زندگی در سیره فاطمی، حضرت زهرا(س) و جهاد اقتصادی، ویژگی جامعه صبور و شکور، ولایتمداری در اندیشه فاطمی و جامعه امروز و الگوپذیری از حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: محوری‌‏ترین برنامه‌‏های حرم در رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده که نوبت اول از ساعت 10 صبح تا ساعت 13 و نوبت دوم نیز از ساعت 16 تا 20 برگزار می‌‏شود.

وی افزود: در این ایام در همه اماکن حرم مطهر رضوی مراسم عزاداری و مداحی برپا خواهد بود و ذاکران و مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) چون رضا قانع، محسن طاهری، محمد حسین حدادیان، جعفر ملائکه و امیر عارف به مرثیه‏‌سرایی و روضه‌‏خوانی خواهند پرداخت.

برنامه شب و روز شهادت

حجت‌الاسلام‌ شریعتی‌نژاد درباره ویژه برنامه شب و روز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: در ویژه برنامه شب شهادت این بانوی بزرگوار که شامگاه سه‌شنبه 8 بهمن‌‏ماه برگزار می‌‏شود، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری به ایراد سخنرانی و در ادامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت به مدیحه سرایی و روضه خوانی خواهند پرداخت.

وی افزود: برنامه روز شهادت نیز چهار‏‌شنبه ساعت 9:45 صبح در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‏‌شود، در این برنامه آیت الله سید احمدعلم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به سخنرانی و مقتل‏ خوانی خواهند پرداخت.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: ویژه برنامه‌های سخنرانی برای زائران غیرایرانی به زبان‌های «عربی» و «اردو» در رواق‌های «دارالرحمه» و «غدیر» با موضوع تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س) از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.

برگزاری حلقه معرفت

وی از برگزاری بیش از 25 حلقه معرفت در این ایام خبر داد و گفت: در هفته جاری در اماکن متبرکه حرم رضوی، روزانه بیش از 25 حلقه معرفت ویژه بانوان و آقایان با محوریت معرفت فاطمی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ شریعتی‌نژاد ادامه داد: خانواده‏های محترم ضمن زیارت و شرکت در مراسم حرم رضوی می‌‏توانند برای بهره‌مندی کودکان‏شان به پایگاه آداب زیارت شهید هاشمی‏‌نژاد و واحد کبوترانه مراجعه کنند.

وی درباره برنامه ویژه بانوان تصریح کرد: در این ایام ویژه برنامه عزاداری فاطمیه برای خواهران تدارک دیده شده که از امروز در رواق‏های حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه(س) و دارالحکمه آغاز شده و تا پایان هفته نیز ادامه خواهد داشت.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تأکید کرد: زائرانی که موفق نشدند در این ایام در حرم ثامن الائمه(ع) حضور داشته باشند، می‏‌توانند برنامه‌‏های محوری حرم را به صورت زنده از درگاه اینترنتی tv.razavi.ir دنبال کنند./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات