۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۶۳۷۱۵۴
در گفت و گو با رسا تشریح شد؛

مهم ترین برنامه های حوزه علمیه مازندران در ایام الله دهه فجر امسال

مهم ترین برنامه های حوزه علمیه مازندران در ایام الله دهه فجر امسال
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، مهم ترین برنامه های حوزه علمیه مازندران در ایام الله دهه فجر امسال را تشریح کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر از برگزاری برنامه‌های متنوع با هدف تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی در سطح مدارس علمیه استان خبر داد.
 
وی با اشاره به این که در این یک دهه شاهد برنامه‌های متعدد استانی و شهرستانی در سطح حوزه علمیه استان هستیم، افزود: با توجه به نقش حوزه‌های علمیه و روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری نشست‌های تبیینی به منظور پرداختن به مبانی اصولی انقلاب اسلامی در سطح مدارس علمیه امری ضروری است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از دیدار مدیران، اساتید و کادر حوزه علمیه استان با نماینده ولی فقیه در استان در نخستین روز ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: این دیدار به مناسبت ورود امام خمینی (ره) در دوازدهم بهمن در شهرستان‌ها نیز با دیدار مدیران و اساتید مدارس علمیه با ائمه جمعه همراه خواهد بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، دیدار با خانواده‌های شهدای طلاب و روحانیان و همچنین جانبازان و ایثارگران روحانی استان از سوی مدیران و اساتید مدارس علمیه را برنامه دومین روز از دهه مبارکه فجر در مازندران اعلام کرد.
 
وی به برگزاری جلسات بصیرت افزایی و تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی و پاسخگویی به شبهات در مدارس علمیه و مساجد در سومین روز ایام الله دهه فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به شبهاتی که دشمنان بر علیه انقلاب و نظام اسلامی طرح می‌کنند، این ایام فرصت مغتنمی برای برگزاری چنین جلسات بصیرتی و تبیینی است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام فجر با شرکت طلاب و روحانیان مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: این مسابقات ورزشی نیز در چهارمین روز از ایام الله دهه فجر به میزبانی مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی همچنین از برگزاری جلسه مشترک مدارس علمیه با نماینده، ولی فقیه در مازندران با هدف پیمان و بیعت مجدد با آرمان‌های امام، رهبری و شهدا در پنجمین روز از ایام الله دهه فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه در سپاه کربلا استان برگزار خواهد شد.
 
وی در ادامه سخنان خود از برگزاری همایش طلاب و روحانیان به ویژه مبلغان طرح هجرت به منظور تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و بیان دستاورد‌های چهل ساله انقلاب در ششمین روز از ایام الله دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این طلاب، روحانیان، مدیران و اساتید مدارس علمیه در هفتمین روز از دهه فجر در نماز عبادی سیاسی جمعه نیز حضور به هم خواهند رساند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین به قرائت فراز‌هایی از وصیت نامه شهدای طلاب و روحانی در ایام الله دهه فجر در مدارس علمیه در هشتمین روز از ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: این برنامه مهم علاوه بر ایام الله دهه فجر در طول سال تحصیلی به ویژه در صبح گاه‌ها و همچنین دروس اخلاق تداوم خواهد یافت.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی به دعوت از شخصیت‌های برجسته و مؤثر در طول دوران مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی در مدارس علمیه همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد و افزود: همچنین مقرر شده روزنامه دیواری در رابطه روز شمار ایام الله دهه فجر به همراه تمثال شهدای روحانیت در سطح مدارس علمیه نصب شود.
 
وی با بیان این که طلاب و روحانیان نیز همانند سایر اقشار مختلف مردم در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن امسال حضور پررنگ و گسترده‌ای خواهند داشت، بیان داشت: مقرر شد طرح ایستگاه «قرآن بخوان و جایزه بگیر» در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه استان اجرا شود./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات