۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۳۷۱۷۶

دولت اتیوپی شورای عالی امور اسلامی در این کشور را به رسمیت شناخت

دولت اتیوپی شورای عالی امور اسلامی در این کشور را به رسمیت شناخت
پس از 60 سال هیات وزیران اتیوپی فعالیت شورای عالی امور اسلامی در این کشور را به رسمیت شناخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از 60 سال مطالبه و درخواست مسلمانان، هیات وزیران اتیوپی فعالیت شورای عالی امور اسلامی در این کشور را به رسمیت شناخت که به اعتقاد کارشناسان، دستاوردی بی سابقه برای مسلمانان اتیوپی است.

به گزارش رسانه های عربی،  احمد آبی مسؤول دفتر نخست وزیری اتیوپی گفت که هیات وزیران این کشور جمعه گذشته قانون به رسمیت شناختن شورای عالی امور اسلامی برای پیگیری امور مسلمانان را با اجماع به تصویب رساند.

وی افزود: این تصمیم در پاسخ به در خواست مسلمانان برای ایجاد یک نهاد قانونی به منظور ساماندهی زندگی آنان و اجرای قوانین اسلامی و تضمین حق مسلمانان برای برقراری ارتباط با نهادهای مختلف مذهبی و جوامع دیگر اتخاذ شد.

مسئول دفتر نخست وزیری اتیوپی اضافه کرد: با تصویب این قانون، شورای عالی امور اسلامی با استقلال کامل به یک نهاد قانونی دینی تبدیل می شود که قوانینی را برای رسیدگی به امور معارف دینی و ایجاد مؤسسات وابسته تصویب خواهد کرد.

مسلمانان اتیوپی اخیرا برای تشکیل کمیته موقت علمای این کشور به ریاست شیخ حاج عمر ادریس مفتی اعظم اتیوپی موافقت کردند تا این کمیته تا زمان تشکیل ساختار جدید به منظور نماینده رسمی مسلمانان در این کشور امور مربوط به آنها را انجام دهد.

 خواسته مسلمانان اتیوپی این بود که ضمن تأمین استقلال شورای عالی امور اسلامی، قانونی بودن فعالیت این نهاد به تصویب دولت برسد و دولت های آینده از این نهاد برای اهداف سیاسی خود استفاده نکنند./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات