۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۶۳۷۲۳۳
مدیر عامل خبرگزاری فارس:

گفتمان سازی و نقطه زن بودن لازمه تحول رسانه ها است

گفتمان سازی و نقطه زن بودن لازمه تحول رسانه ها است
تیرانداز مخاطب شناسی را یکی دیگر از عواملی دانست که منجر به رشد رسانه می شود، گفت: گفتمان سازی و نقطه زن بودن لازمه تحول رسانه ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیام تیرانداز مدیر عامل خبرگزاری فارس، امروز در نشست علمی رسانه ها و پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی که در پژوهشکده فرهنگ و مطالعات انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: رسانه ها مهمترین ماموریت را در تحقق قابل توجهی از بیانیه گام دوم انقلاب برعهده دارند.

وی نقش رسانه را در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم و اثرگذار بیان کرد و ادامه داد: متاسفانه در این چهل سال رسانه های داخلی رشد قابل توجهی نداشتند.

تیرانداز یکی از دلایل عدم رشد رسانه ها را نگاه تصمیم گیران، ذی نفوذان و سیاست گذاران رسانه ای بیان کرد و اظهار داشت: امروز نگاه هایی که درباره رسانه ها وجود دارد باید تغییر کند و اعتبارات و بودجه آن افزایش یابد.

مدیر عامل خبرگزاری فارس ادامه داد: با اعتبارات ناچیزی که به رسانه ها تعلق می گیرد نباید انتظار داشت افراد باتجربه در عرصه رسانه ها فعالیت کنند.

وی عدم شناخت دقیق را یکی از مشکلات رسانه های داخلی برشمرد و گفت: متاسفانه امروز برخی نگاه ها به رسانه جنبه تبلیغاتی داشته و یا به عنوان تریبون سیاسی دیده می شود.

تیرانداز با اشاره به اینکه مخاطبان امروز بسیار فعال تر از گذشته هستند، عنوان کرد: رسانه ها باید قدرت کشف مخاطبان خودشان را داشته باشند و از غرب الگوبرداری نکنند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس اثرسنجی را از دیگر عوامل رشد رسانه دانست و اظهار داشت: اگر اخبار منتشر شده اثری نداشته باشد رسانه آسیب می بیند همچنین رسانه باید بتواند اقشار مختلف را با خود همراه و همگام کند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگار باید شاخص داشته باشد تا از کارهای شعاری بپرهیزد، گفت: در گام دوم انقلاب ما نیازمند رسانه های نقطه زن هستیم.

تیرانداز مخاطب شناسی را یکی دیگر از عواملی دانست که منجر به رشد رسانه می شود، ابراز کرد: رسانه ها باید به اصول اقناع مخاطب آشنا باشند. برای اینکه رسانه ها متحول شوند نیازمند گفتمان سازی و همراهی هستیم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تأمین زیرساخت ها برای رسانه ها را امری مهم در گام دوم انقلاب بیان کرد و گفت: آن زمانی که شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه مشغول تلاش و فعالیت بود برخی او را به جنگ طلبی و بردن پول به غزه و منطقه متهم می کردند اما دیدیم که پس از شهادت قلوب مردم با این شهید همراه شد و وفاقی در داخل کشور و منطقه ایجاد شد و این به خاطر اخلاق و انگیزه الهی این شهید بزرگوار بود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید صداقت داشته باشند و با همین ویژگی در گام دوم انقلاب حرکت کنند، ابراز کرد: همچنین امید آفرینی از دیگر ماموریت های مهم رسانه ها در گام دوم انقلاب است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات