۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۳۷۲۵۳

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سیستان و بلوچستان معرفی شد

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سیستان و بلوچستان معرفی شد
مراسم معارفه مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سیستان و بلوچستان و قدردانی از مدیرکل سابق این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم معارفه حجت الاسلام حمید مهدی نژاد مدیرکل مرکز خدمات استان و تقدیر از حجت الاسلام ابراهیم انصاری مدیرکل سابق این مرکز برگزار شد.

در این جلسه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرستان زاهدان، نمایندگان رئیس مرکز خدمات، مدیران کل ادارات دولتی، مدیران و اساتید مدارس علمیه و جمعی از علمای شیعه و سنی استان حضور داشتند.

آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم اظهار داشت: فضایی که هم‌اینک در آن قرار داریم بسیار ویژه است زیرا اسلام در برابر تمام کفر قرار دارد.

وی افزود: امروز دنیای اسلام به مقابله همه جانبه با دنیای کفر قرار گرفته و این مقابله در عرصه‌های مختلف بوده که مهم‌ترین آن عرصه فرهنگی است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تأکید کرد: مهم‌ترین و ویژه‌ترین اقدام در عرصه فرهنگی کارهای حوزه‌های علمیه است.

وی تصریح کرد: کادر سازی از مهم‌ترین اقدامات حوزه‌های علمیه است و این کادر سازی وظیفه‌ای مهم و بزرگ محسوب می‌شود.

آیت الله محامی افزود: کادرسازی اقدامی بسیار سخت است و در این راه باید انسان هایی سخت و مقاوم در برابر سختی‌ها و فتنه‌ها تربیت شود.

وی بیان کرد: در فضای استان سیستان و بلوچستان حوزه‌های علمیه رشد بسیار چشمگیری داشته که این شامل حوزه‌های علمیه شیعه و سنی می‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مراکزی که می‌تواند پیشرفت چشمگیری در سطح حوزه‌های علمیه ایجاد کند مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است و اگر این مرکز بتواند خدماتی درست و هوشمند ارائه دهد می‌تواند روحیه نشاط و پیشرفت را به وجود آورد.

حجت الاسلام ابراهیم انصاری مدیرکل سابق مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان در این مراسم با اشاره به خدمات و اقدامات صورت گرفته در دوره مدیریت خود، از همکاری و همراهی طلاب و روحانیون شیعه و سنی استان و مسئولین استانی به ویژه نماینده ولی فقیه در استان قدردانی کرد.

وی با اشاره به یک دهه سابقه خدمت حجت الاسلام مهدی نژاد در مرکز خدمات به طلاب و روحانیون، از انتخاب مناسب مسئولان ستادی مرکز خدمات قدردانی کرد و این مسئولیت جدید را به مدیرکل جدید مرکز خدمات استان تبریک گفت.

در ادامه، حجت الاسلام مهدی نژاد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و عرض خیر مقدم به نماینده ولی فقیه در استان، مهمانان ستادی مرکز خدمات و مسئولان و مدیران و اساتید مدارس علمیه خواهر، برادر، شیعه و سنی استان گفت: از حسن اعتماد رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تشکر می‌کنم و امیدواریم با همراهی علمای استان بتوانیم در خدمات مرکز نوآوری ایجاد کرده و از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان به نحو احسن بهره ببریم.

وی با اشاره به روایتی از حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: حضرت می‌فرمایند «اعلموا ان حوائج الناس الیکم من نعم الله فلا تملوا النعم فتتحول غیرکم؛ بدانید و آگاه باشید که نیازمندی مردم به شما از نعمت های الهی است. مبادا با رنجاندن مردم کفران نعمت کنید.»

وی افزود: توفیق خدمت به طلاب و روحانیون یک نعمت الهی است و امیدوارم با همکاری مجموعه همکاران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با ارائه خدمات خالصانه، صادقانه و بی‌منت موجبات خشنودی حضرت ولی عصر(عج) و رضایت خدای متعال را فراهم آوریم.

وی در پایان از 18 سال خدمت حجت الاسلام انصاری در مرکز خدمات استان سیستان و بلوچستان قدردانی کرد.

در ادامه، حجت الاسلام محمد هادی‌به نمایندگی ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ضمن ابلاغ سلام حجت الاسلام والمسلمین ربانی به تشریح فعالیت‌ها و خدمات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور پرداخت.

وی از زحمات حجت الاسلام انصاری در مسئولیت مدیریت مرکز خدمات استان سیستان و بلوچستان قدردانی کرد و انتصاب حجت الاسلام مهدی نژاد به این مسئولیت را تبریک گفت.

نماینده رئیس مرکز خدمات گفت: ان‌شاءالله مدیر کل جدید مرکز خدمات استان با همراهی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان زاهدان و علما و روحانیون شیعه و سنی بتوانند منشأ خیرات و برکات فراوانی در استان باشند.

در پایان این مراسم، از زحمات حجت الاسلام انصاری قدردانی و حجت الاسلام مهدی نژاد به عنوان مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان منصوب شد./1370/ج

ارسال نظرات