۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۶۳۷۳۵۹
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآنی ویژه مناطق روستایی و عشایری برگزار می شود

بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآنی ویژه مناطق روستایی و عشایری برگزار می شود
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآنی ویژه مناطق روستایی و عشایری در سنین بین ۱۸ تا ۴۱ سال برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، سه شنبه در نشست خبری بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه مناطق روستایی و عشایری که با حضور اصحاب رسانه در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: یکی از وزارتخانه های فعال در برگزاری جشن های ایام الله دهه فجر وزارتخانه جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه کارگروه روستایی و عشایری متصدی برگزاری برنامه های ده فجر در مناطق روستایی و عشایری خواهد بود، ادامه داد: روستاییان و عشایر در برگزاری این برنامه ها که شامل ۱۸ سرفصل می شود نقش بسزایی خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به اینکه برنامه های کارگروه روستایی و عشایری برنامه های ویژه ای برای جوانان دارند، عنوان کرد: مردم در همه کارها باید مشارکت داشته باشند و این برنامه ها نیز به صورت مردمی و با مشارکت جوانان در روستاها و مناطق عشایر نشین برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی شناسایی و معرفی چهره ها و شخصیت های موثر در انقلاب را یکی از اقدامات کارگروه روستایی و عشایری در ایام الله دهه فجر برشمرد و اظهار داشت: بسیاری از افراد جامعه تاریخ انقلاب را نمی دانند و یکی از سرفصل های فعالیت این کارگروه بیان تاریخ انقلاب است.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری مسابقات قرآنی، تهیه نماهنگ‌های مناسبتی و انقلابی از جمله ویژه برنامه های مهم  کارگروه روستا و عشایر در ایام الله دهه فجر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی اضافه کرد: مسابقات قرآنی که در دهه فجر برگزار می شود با هدف فرهنگ سازی و توجه به قرآن کریم است؛ در بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآنی ویژه مناطق روستایی و عشایری در سنین بین ۱۸ تا ۴۱ سال برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: مسابقات قرآنی به این منظور در ایام الله دهه فجر برگزار می شود چون انقلاب ما قرآنی بود؛ مسابقات در بخش های مختلف قرائت، حفظ، اذان، دعاخوانی و تفسیر موضوعی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته قریب به ۷۲۰ جشن انقلاب در روستاها و مناطق عشایر نشین برگزار شد، ابراز کرد: ۹۴یادواره شهدا، ۱۹۱دیدار با خانواده شهداء، ۳۳ نمایشگاه تولیدات خانگی، ۱۵۳ دوره برگزاری بازی های بومی و محلی در روستاها و مناطق عشایر نشین برگزار شد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به اینکه قریب به ۱۵ هزار گروه جهادی به صورت خودجوش در روستاها فعالیت می کنند، گفت: به واسطه همین فعالیت ها است که ما امروز شاهد رشد معکوس مهاجرت هستیم و می بینم بسیاری از روستاییان به روستاهای خودشان برگشتند و مشغول دامداری و کشاورزی هستند./۸۱۳/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات