۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۳۷۳۸۵

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا با حضور مراجع تقلید برگزار شد

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا با حضور مراجع تقلید برگزار شد
همزمان با سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم سوگواری و عزاداری در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما برگزار و ایران اسلامی غرق ماتم و عزا شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم سوگواری و عزاداری در بیوت  و دفاتر مراجع تقلید و علما برگزار و ایران اسلامی غرق ماتم و عزا شد.

بر اساس این گزارش، مراسم عزاداری و سوگواری حضرت زهرا(س) در دفاتر حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، حسین وحید خراسانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، سید موسی شبیری زنجانی، جعفر سبحانی، عبدالله جوادی آملی و سید محمد علی علوی گرگانی برگزار شد.

در این مراسم ها سخنرانان به بیان فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) پرداختند و مداحان نیز روضه خوانی کردند.

همچنین طبق سنوات گذشته حضرات آیات صافی گلپایگانی و وحید خراسانی همگام با دیگر مردم با پای پیاده در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)شرکت کردند.

در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم نیز مراسم سوگواری بانوی بزرگ اسلام برگزار شد و سخنران این مراسم به تبیین شخصیت والای حضرت زهرا(س) پرداخت و یکی از مهم ترین ویژگی های ایشان را دشمن شناسی و معرفی دشمن به مردم دانست.

این گزارش می افزاید، در شهرهای سراسر کشور مردم و علما با حضور در اجتماعات مذهبی و دسته های عزا به عزاداری روز شهادت حضرت زهرا(س) پرداختند و این مصیبت را به ساحت مقدس صاحب الزمان(عج) تسلیت گفتند.

شهر مقدس قم نیز در سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام، حال و هوای دیگری داشت و مردم انقلابی و ولایی با حضور در حرم کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و دسته های عزداری به سوگواری پرداختند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
چشمات را وا کن .........دیگه طاقت ندارم تو را خدا حرفی بزن ....ببین که دارم می میرم من را تنها نگذار ......از غصه زود می میرم پشت وپناهم به کجا ...اینقدر زود تو می روی مگه از من چه دیدی ......که چنین پر کشیدی بی تو میان دشمنا......نا و توانی ندارم دست های بسته من...... بسته می ماند تا اخر ای دختر طاها نرو.....ای سرور عالم نرو تنهای تنهام می دانی... قلبم شکسته ست می دانی بمان بمان، به حرمت حسین بمان... به خاطر حسن بمان به خاطر حسن بمان اشکهای زینبت را ببین ....دستهای کوچکش را ببین تورا خدا نرو نرو.... ای دختر خاتم نرو ..ای سرو عالم نرو... ای معنی خلقت نرو ای مُنزل رحمت نرو.. ای معنی کوثر نرو ...ای باطن جنت نرو..ای معنی طاها نرو ای جلوه یاسین نرو...
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
ای بیچاره بشر! چرا دُفِنَت لَیلا؟! اگر یک کنیزی در اسلام بمیرد، مسلمانان باید اعلان کنند و جمع شوند و او را تشییع جنازه کنند؛ دختر پیغمبر از دنیا رفت، چه کسی تشییع جنازه‌اش کرد؟!
0
0