۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۳۷۴۳۶
حجت الاسلام قطبی مطرح کرد؛

شاخصه‌های جریان مقاومت| برگزاری رویداد «قاسم قاصم»

شاخصه‌های جریان مقاومت| برگزاری رویداد «قاسم قاصم»
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از برگزاری رویداد «قاسم قاصم» با هدف معرفی سردار شهید قاسم سلیمانی به نسل آینده خبر داد و گفت: جریان مقاومت منحصر در نبرد نظامی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در دی ماه امسال حادثه‌ای رخ داد که برای جهان اسلام موجب ناراحتی و تألم بود و آن شهادت سرلشکر سلیمانی بود، گفت: این شهید گرانقدر سالهای سال در دفاع از اسلام و رویارویی با کفر و ظلم و شرک اقدامات گسترده و دستاوردهای بسیاری داشت و شهادتی مظلومانه داشت و شاهد بودیم دشمن ظالمانه و ناجوانمردانه ایشان را شهید کرد.

جریان مقاومت نسل جدید الگوهای مقاومت را طراحی کرده است

وی در ادامه با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب پیرامون شهید سپهبد قاسم سلیمانی، افزود: برای نخستین بار رهبر انقلاب سپاه قدس را به عنوان رزمندگان بدون مرز معرفی کرد و این یعنی در همه حال و در همه جا این رزمندگان مشغول به مقاومت و مبارزه با ظلم و کفر و دشمنان اسلام هستند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان طراحی و استقرار نسل جدید الگوهای مقاومت را نخستین شاخصه جریان مقاومت برشمرد و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب الگوی جدید و نسل جدیدی از مقاومت را ترسیم کرده‌اند و باید بگوییم مقاومت از جنس قوت از درون و اقتدار از بیرون است، دوم اینکه اتحاد و یکپارچگی در میان همه جوامع و کشورهای اسلامی در الگوی کنونی مقاومت جای دارند.

حجت الاسلام قطبی با اشاره به گستردگی جریان مقاومت در کشورهای اسلامی، تصریح کرد: امروز همه کشورها در مکتب مقاومت حضور دارند و موضوعی است فرامنطقه‌ای و دربردارنده همه کشورهای اسلامی، جهادی و مردمی بودن دیگر شاخصه جریان مقاومت است.

وی ادامه داد: در جهان اسلام به لحاظ رویکرد جهادی و خلوص و معنویتی که وجود دارد، هسته مرکزی مشارکت مردم انگیزه‌های جهادی است و به صورت داوطلب افراد زیاد متقاضی وارد میدان نبرد با دشمن تحت فرماندهی حاج قاسم سلیمانی می‌شدند. حتی ممکن است گاهی سیستم دولتی مخالف باشد اما مردم به روش‌های مختلف وارد این عرصه جهادی می‌شدند.

جوانگرایی ویژگی جریان مقاومت است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه تقویت قوای درونی در عین مبارزه و نبرد با دشمن در جبهه مقاومت فراموش نمی‌شود، خاطرنشان کرد: آینده نگری و تمدن اندیشی دیگر شاخصه جبهه مقاومت است، مشغول پیکار و جنگ هستیم برای آینده سازی و تحقق حکومت اسلامی فراگیر در جهان اسلام و به دنبال محقق کردن آرمان‌های تمدن اسلامی هستیم.

حجت الاسلام قطبی تکیه بر نسل جوان را از دیگر ویژگی های جریان مقاومت عنوان کرد و گفت: اکثر فرماندهان مقاومت در میدان نبرد نسل جوان و افراد جوان هستند، رزمندگان این جبهه نیز جوانان بودند و این از شاخصه‌های برجسته مقاومت است، تمرکز و بهره گیری از فناوری‌های نو و پیشرفته را باید از دیگر ویژگی‌های جریان مقاومت دانست و این موضوع پیشینه بسیار وسیعی دارد که از دوران دفاع مقدس تلاش برای تحقق این مهم آغاز شد.

وی با اشاره به دستاوردهای جبهه مقاومت با تکیه بر توان تکنولوژی و فناوری نظامی، اظهار کرد: شتاب و سرعت متناسب با دنیا از دیگر ویژگی‌های جریان مقاومت است، یعنی از میدان‌های تجهیزات و الگوهای مهندسی از دنیا عقب نمانده‌ایم و حتی در برخی زمینه‌ها از دنیا پیشی گرفته‌ایم و دامنه فعالیت‌ها و دستاوردهای شهید سلیمانی نشان دهنده این برتری و پیشی گرفتن ما از دنیا است.

مکتب مقاومت وسیع تر از نبرد نظامی است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان سبک نبرد سردار شهید سلیمانی را نسل چهارم نبردها دانست و عنوان کرد: اینکه ارتشی از یک کشور به کشور دیگری برود و با دشمن دیگری بجنگد نسل چهارم نبرد است که حاج قاسم سلیمانی در این عرصه پیشگام بود.

وی ولایت پذیری را مهمترین ویژگی جبهه مقاومت برشمرد و تصریح کرد: تمام شاخصه‌های قبلی را در بیانات رهبر معظم انقلاب می‌توان دید و همه اینها رهنمودهای ایشان است که در میدان مقاومت توسط سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دنبال شد و این نشان دهنده بزرگی اقدام و دستاوردهای این شهید بزرگ است.

حجت الاسلام قطبی، خاطرنشان کرد: ما مکتب مقاومت را وسیع تر از نبرد نظامی می‌دانیم، امروز ما دنبال این هستیم که سردار بزرگواری نظیر سپهبد شهید قاسم سلیمانی را به عنوان اسطوره مقاومت و چهره‌ای که پیشانی مقاومت را ستاره دار کرده است با این اعتبار و منزلت و پایگاه اجتماعی به نسل‌ها آینده معرفی کنیم، در واقع این شهید نباید در 13 دی 98 باقی بماند بلکه باید برای تمام نسل‌ها به عنوان ستاره مقاومت معرفی شود و همه آیندگان با ایشان آشنا شوند.

رویداد «قاسم قاصم» برای معرفی حاج قاسم سلیمانی به آیندگان طراحی شده است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از طراحی رویداد «قاسم قاصم» در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خبرداد و افزود: وقتی صحبت از چهره پردازی و اسطوره سازی می‌شود باید مقداری از منطق صرف سیستمی و سازمانی فاصله بگیریم، هرمقدار اسطوره سازی را به متن و بدنه جامعه ببریم ماندگاری این اسطوره پردازی بیشتر خواهد شد و اولویت ما ایده‌ها و طرح‌هایی است که حاج قاسم سلیمانی را در ذهن مردم بیشتر زنده نگهدارد.

وی با تأکید بر ضرورت طراحی الگوهای مردمی و اجتماعی و بدون اتصال به سیستم‌ها و سازمان‌های رسمی، تصریح کرد: تأکید بر این است که فضایی فراهم شود که ایده پردازان ایده های اجتماعی و مردم بنیاد را پیشنهاد دهند، مجموع ایده های برتر را منتشر خواهیم کرد تا همه بتوانند از آنها استفاده ببرند.

حجت الاسلام قطبی در ادامه خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است که میدان دریافت ایده را جهان اسلام بدانیم و میدان عمل و اجرا را هم جهان اسلام بدانیم و فراخوان‌ها را نیز به صورت عربی و انگلیسی منتشر کرده‌ایم تا بتوانیم مخاطبان و شرکت کنندگان گسترده‌تری جذب کنیم.

وی ادامه داد: نام رویداد «قاسم قاصم» نهاده شده است که مکتب مقاومت را به عنوان مکتب اشداء علی الکفار و رحماء بینهم معرفی کنیم تا به خوبی ابعاد درونی و بیرونی جبهه مقاومت مشخص شود، سپهبد شهید سلیمانی فرمانده مکتب مقاومت در ابعاد وسیعی بود که باید تلاش ویژه‌ای در معرفی ایشان به جهان و نسل‌های آینده داشته باشیم و تلاش می‌کنیم حلقه وصل میان ایده پرداز و متولیان اجرای ایده باشیم و این ایده را محدود به شهر اصفهان یا حتی کشور ایران نمی‌دانیم./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات