۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۳۷۴۴۱
حجت الاسلام احمدیان تشریح کرد؛

فعالیت‌های پژوهشکده فرهنگ و علوم اسلامی

فعالیت‌های پژوهشکده فرهنگ و علوم اسلامی
رییس پژوهشکده الهیات و خانواده از برگزاری نخستین نمایشگاه فعالیت‌های پژوهشکده علوم اسلامی خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۶ بهمن ماه برگزار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رسول احمدیان رییس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در آستانه دهه فجر و آغاز چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستم، گفت: نخستین سال از گام دوم انقلاب را پشت سر گذاشتیم و می توانیم خودمان را بازرسی کرده و محک بزنیم و چشم اندازها و برنامه‌های آینده خود را در نظر بگیریم.

وی در ادامه افزود: توصیه به علم آموزی و نشر علم یکی از مهمترین مسائلی است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به آن تأکید دارند و امیدوار هستیم بتوانیم در این عرصه اقدامات مؤثری انجام دهیم و به همین دلیل دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برنامه‌ای برای سنجیدن دستاوردهای علمی و پژوهشی خود در نظر گرفته است.

حجت الاسلام احمدیان با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه علوم اسلامی و انسانی و پژوهش‌های این مجموعه، اظهار کرد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مؤسسات آموزشی علامه مجلسی، مجتهده امین، اداره کل فرهنگی تبلیغی، پژوهشکده الهیات و خانواده، مرکز ملی پاسخگویی و اداره فناوری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از جمله حاضرین در این نمایشگاه هستند.

برگزاری نخستین نمایشگاه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در اصفهان

رییس پژوهشکده الهیات و خانواده با بیان اینکه این نمایشگاه از 13 تا 16 بهمن ماه از ساعت 8 صبح الی 14 دایر خواهد بود، تصریح کرد: این نخستین بار است که محصولات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در اصفهان به نمایش گذاشته می‌شود، 4 محور در این پژوهشگاه به عنوان رویکردهای اصلی دفتر تبلیغات اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریان‌ها و فرق انحرافی، اخلاق خانواده و سبک زندگی، نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران، چهار رویکرد دفتر تبلیغات و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در رویکردهای جدید است، پژوهشگاه متشکل از 12 پژوهشکده است و این رویکردها را با استفاده از این پژوهشکده‌ها به پیش می‌برد.

حجت الاسلام احمدیان خاطرنشان کرد: دایرة المعارف‌ها و دانشنامه های متعددی در پژوهشگاه منتشر شده است، نظیر دانشنامه قرانی فقه و اصول، دانشنامه اصولیان تشیع، همچنین دانشنامه‌های متعددی در حال انتشار است مانند دانشنامه معارف عقلی و دانشنامه‌های متعددی نیز در حال انجام و بررسی است که در آینده منتشر خواهد شد.

رییس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه کلان پروژه‌های بسیار مفصلی در دفتر تبلیغات اسلامی انجام می‌شود، تصریح کرد: در پژوهشکده الهیات و خانواده کلان پروژه «کارآمدی و پایداری خانواده براساس تعالیم اسلامی» در دست انجام است. 1184 جلد کتاب تا کنون در انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است و انتشارات شعبه اصفهان تا الان 112 جلد کتاب به چاپ رسانده است.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اظهار کرد: پژوهشکده الهیات و خانواده 148 کرسی آزاد اندیشی و 156 نشست علمی در اصفهان برگزار کرده است، 85 پروژه پژوهشی در حال انجام و یا تمام شده در این پژوهشکده وجود دارد که 60 درصد آن مربوط به حوزه خانواده است.

حجت الاسلام احمدیان از افتتاح نمایشگاه در روز 13 بهمن توسط حجت الاسلام لک زایی رییس پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی خبرداد و خاطرنشان کرد: رونمایی از کتابی درسی برگرفته از مجموعه آثار آیت الله مظاهری در حوزه اخلاق، رونمایی از  کتاب پرسمان معاد و کتاب پرسمان طلاق که در دفتر اصفهان و مرکز ملی پاسخگویی آماده شده است از دیگر برنامه های افتتاحیه نمایشگاه است.

رییس پژوهشکده الهیات و خانواده در ادامه افزود: در روز دوم مدیر شبکه اجتماعی ایتا نشستی در محل نمایشگاه خواهد داشت و همچنین در روز سوم نشستی با عنوان کارکردهای مهارتی در سبک زندگی اسلامی توسط مؤسسه علامه مجلسی و مرکز ملی پاسخگویی برگزار خواهد شد و روز چهارم اختصاص به واحد خواهران و مؤسسه مجتهده امین با برگزاری کرسی تخصصی دارد./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
درباره اهمیت نهاد خانواده در اسلام جای بحث نیست.
نسبت به راه های تحکیم روابط اعضای این نهاد مطلب بفرمایید.
0
0