۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۳۷۵۰۹
حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی مطرح کرد؛

نقش برجسته اساتید در انقلابی ماندن حوزه

نقش برجسته اساتید در انقلابی ماندن حوزه
حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی با بیان این که برای انقلابی ماندن حوزه باید اساتید را برای انقلابی ماندن آماده کرد، گفت: استاد هر تفکری داشته باشد به طلبه منتقل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد میراحمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که مهم ترین شاخصه های حوزه انقلابی در فرمایشات رهبر معظم انقلاب یافت می شود، گفت: به عنوان مثال رهبر معظم انقلاب در زمینه سردار سلمانی بیان می کنند، وی در عین حالی که حدود شرعی را رعایت می کرد وظایف خود را انجام می داد و طلبه انقلابی نیز باید در مسائل مربوط به نظام با حفظ حدود شرعی وظیفه خود را انجام دهد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: این سخن رهبر معظم انقلاب عبارت اخری سخن شهید مدرس «سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است» می باشد؛ به ویژه طلبه زمانی که به درس خارج و در رتبه اظهار نظر قرار گرفته نمی تواند نسبت به مسائل نظام و جامعه بی تفاوت باشد.

وی با تصریح بر این که بی تفاوت بودن طلبه در شرایط امروز به معنای باز گذاشتن راه برای نفوذ دشمن است، اظهار کرد: البته برای ایجاد روحیه انقلابی در طلبه نقش اساتید بسیار مهم است زیرا اعتقاد داریم طلبه نسخه دوم استاد است به ویژه استادی که طلبه نسبت به آن احساس دلدادگی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی ادامه داد: اگر طلبه ای احساس دلدادگی نسبت به استادش داشته باشد به صورت ناخودآگاه افکار استاد را دریافت می کند؛ بنابراین برای انقلابی ماندن حوزه، پیش از طلاب باید اساتید را برای انقلابی ماندن حوزه علمیه آماده کرد که البته به شکر خدا غالب اساتید دارای تفکر انقلابی و روحیه انقلابی گری هستند و فردی که اهل فهم باشد متوجه می شود در دنیای امروزی و در حوزه علمیه امروز نمی توان نسبت به نظام و اصول آن بی تفاوت بود./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات