۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۳۷۶۱۰
آیت الله سعیدی با انتقاد از طرح مجدد مذاکره:

جنایت و خیانت ۴۰ ساله برای دل کندن از آمریکا کافی نیست؟ | دل به ملت بسپارید

جنایت و خیانت ۴۰ ساله برای دل کندن از آمریکا کافی نیست؟ | دل به ملت بسپارید
امام جمعه قم با انتقاد از طرح مجدد مذاکره با آمریکا و پایمال کردن خون شهدا به ویژه شهید سلیمانی تأکید کرد که مسؤولان به جای دلبستن به جنایکاران، دل به ملت بسپارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: ایام فاطمیه فرصتی برای احیا و ترویج سیره فاطمی و احیای امر اهل بیت(ع) است.

وی افزود: سیره حضرت زهرا(س) در احیای امر اهل بیت(ع) اسوه ای برای همه ما است، روش اعتراض سیاسی ایشان که در خطبه فدکیه ترسیم شده الگوی خوبی برای کنشگران سیاسی و همه شیعیان و انسان ها است.

امام جمعه قم با اشاره به طرح خبیث معامله قرن بر لزوم اتحاد مسلمین در برابر این جنایت بزرگ تأکید کرد و اظهار داشت: سال ها حق مظلومان فلسطین توسط صهیونیست ها سلب شده است و این روزها اسرائیل غاصب با حمایت رییس جمهور منفور و متقلب آمریکا در اندیشه توطئه معامله قرن هستند.

وی ادامه داد: فلسطینی ها افزون بر روش های مسلحانه باید از روش اعتراضی حضرت زهرا(س) سرمشق بگیرند و دشمنان خود به ویژه منافقان و مزدورانی همچون رژیم سعودی را رسوا و مفتضح کنند، همان کاری که بزرگ بانوی اسلام در خطبه فدکیه با شورشیان و غوغاسالاران زمان خود انجام دادند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ابراز داشت: سال ها بعد حضرت زینب(س) به دست برخی از این امت بی وجدان به اسارت می روند و ایشان مانند مادر خود خطبه خواندند و حماسه آفریدند، حضرت زهرا(س) در خطبه خود شعور و وجدان آفت زده مردم مدینه را نشانه گرفته بودند و می دیدند که عده ای اوباش و آشوبگر از بی تفاوتی مردم سوء استفاده کردند و اگر کسی در برابر این منحرفان و بدعت گذاران قیام نکند اثری از دین خدا باقی نخواهد ماند.

وی حد و مرز مذاکره با دشمنان را درس دیگر حضرت زهرا(س) دانست و عنوان کرد: حضرت در خطبه ها و سخنرانی که با دشمنان و ولایت داشت به ما آموخت که حد و مرز مذاکره با دشمنان تا کجا است، ایشان هیچگاه از هدایتگری و یادآوری احکام الهی به منحرفان فروگذار نکردند اما وقتی عناد و لجاجت آن ها را دیدند باب مذاکره و ملاقات با آنان را بستند و حتی اجازه حضورشان در تشییع پیکر خود را ندادند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: این رفتار حضرت می گوید ای مؤمنان وقتی دیدید در برابر رفتار دشمنان مذاکره تأثیری ندارد در برابر آن ها محکم بایستید، این سیره فاطمی و درس امروز ما برای همه به ویژه مسؤولان است.

وی اضافه کرد: 40 سال از انقلاب گذشت و آمریکای جنایتکار از روز اول تا کنون در فکر براندازی نظام اسلامی است و خون ملت ما از چنگال او می چکد، آمریکا بارها در مذاکرات با ما خیانت کرد، آیا این تجربه تلخ 40 ساله کافی نیست که عده ای غرب زده دل از این دشمن جنایتکار و بدعهد بکنند و دل به ملت خود بسپارند و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را نصب العین قرار دهند؟

آیت الله سعیدی تصریح کرد: آیا هنوز کسانی دلبسته دشمنی که به تازگی سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و همرانشان را با موشک تکه تکه کرده، هستند و پیام مذاکره با این افراد کثیف را می دهند؟ چرا عده ای خود را ذلیل می کنند و خون شهدا و شهید سلیمانی را پایمال کرده و به هشدارهای رهبر معظم انقلاب توجه ندارند.

وی افزود: درس دیگری که از سیره حضرت زهرا(س) باید گرفت بحث دقت در انتخابات است، تلاش و جهاد بی وقفه حضرت بعد از رحلت رسول خدا(ص) این بود که مردم مدینه بر سر همان عهدی که در روز غدیر بستند بمانند.

امام جمعه قم اظهار داشت: مردم باید در انتخابات به کسانی رأی دهند که فردا خود را ملامت نکنند، باید به کسانی رأی داده شود که آگاه تر و عالم تر به وظایف خود هستند، باید به کسانی که دلبسته اسلام و ایران هستند و غیرت دینی دارند رأی بدهیم.

وی ادامه داد: اگر مردم مدینه به سخنان و خطبه حضرت زهرا(س) توجه کرده بودند شهر پیامبر مدینه فاضله ای می شد که نماد تمدن اسلامی بود اما والیان پست و دنیا طلب به مرور زمان مدینه را به دست فساد و ابتذال سپردند، دشمنان اسلام به ویژه شجره خبیثه بنی امیه مدینه النبی را از هویت اصلی خود دور کردند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ابراز داشت: امروز استمرار همان دست های خائن می خواهند شهرهای مقدس به ویژه قم حرم اهل بیت(ع) را به فساد بکشانند، باید به هوش باشیم و عموم مردم باید به امر به معروف و قول لین غافلان و بی خبران را نصیحت کنند؛ البته دستگاه های ذیربط باید با معاندان و مغرضان با شدت برخورد کنند.

وی با اشاره به پیش رو بودن راهپیمایی 22 بهمن عنوان کرد: 22 بهمن امسال همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حاج قاسم سلیمانی است که مردم باید با اظهار تنفر از قاتلان این مجاهد اسلام در صحنه باشند، ما باید قدردان سپاه پاسداران باشیم که چنین نیروهایی را برای صیانت از اسلام و انقلاب تربیت کردند.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: امسال شعار مرگ بر آمریکا از همیشه پر رنگ تر باشد، ویژگی دیگر دهه فجر امسال به ویژه 22 بهمن این است که در آستانه انتخاباتی سرنوشت ساز برای کشور هستیم تا نمایندگان پاکدست، دلسوز و انقلابی برای مجلس داشته باشیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
آمریکا را ادب کردیم اما توان اصلاح برخی مدیران فاسد در بدنه دولت نداریم !!!
0
0