۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۳۷۷۸۷
امام جمعه همدان:

دولت مردان به فکر استقلال ملی باشند

دولت مردان به فکر استقلال ملی باشند
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: استقلال در ادبیات دینی ما بدین معنا نیست که ما با جهان تعاملی نداشته باشیم بلکه باید در روابط بین‌المللی استقلال ایران پررنگ باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان ظهر امروز در دیدار مدیران استانی با اشاره به تفاوت‌های انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها بیان داشت: انقلاب اسلامی با تعالیم الهی اسلام و رهبری امام خمینی(ره) دارای ابعاد متفاوتی نسبت به سایر انقلاب‌ها در جهان است.

وی با اشاره به سخنرانی تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در بهشت‌زهرا(س) شهر تهران تصریح کرد: امام خمینی(ره) همیشه به دنبال حمایت از مستضعفان بوده و دو کلیدواژه اساسی در سخنرانی‌های خود استفاده می‌کرد، نخست اقتصاد کشور معیشت مردم و دوم استقلال امت اسلامی.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) نسبت به مسئله استقلال ملی یادآور شد: استقلال در ادبیات دینی ما بدین معنا نیست که ما با جهان تعاملی نداشته باشیم بلکه باید در روابط بین‌المللی استقلال ایران و امت اسلامی پررنگ باشد.

وی اضافه کرد: در دیدگاه دین مبین اسلام تعامل امت اسلام با دیگر کشورها باید از سر قدرت باشد و در غیر این صورت این تعامل سبب ضعف امت اسلامی خواهد شد.

امام‌جمعه همدان با اشاره به اهمیت نقش مردم در جامعه اسلامی اظهار داشت: دیدگاه امام خمینی(ره) این است که مردم صاحبان اصلی حکومت هستند و در غیر این صورت حکومت ماهیت دینی خود را از دست خواهد داد.

وی افزود: بازخوانی رهنمون‌های امام خمینی(ره) در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی در همه امور سبب پیشرفت جبهه اسلام خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در همدان در پایان با اشاره به جنگ رسانه دشمن علیه جبهه انقلاب یادآور شد: ما باید دستاورد های اسلام و انقلاب را به گوش جهانیان برسانیم و نگذاریم که دشمن در جنگ رسانه پیروز شود./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات