۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۶۳۸۱۷۶
مدیر جامعه الزهرا مطرح کرد؛

شرط قرآنی برای استمرار انقلاب اسلامی!

شرط قرآنی برای استمرار انقلاب اسلامی!
مدیر جامعه الزهرا گفت: «ان تنصرالله ینصرکم» مربوط به زمان و مکان خاصی نیست و به این معناست که اگر مردم و مسئولان دچار غفلت شوند، خداوند هم یاری‌اش را برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در جلسه شورای اداری جامعه الزهرا علیهالسلام با تبریک ایام‌الله دهه فجر و آرزوی توفیق الهی برای رساندن انقلاب اسلامی به تشکیل حکومت جهانی مهدوی گفت: صادق‌ترین وعده‌ها، وعده الهی است و این لطف الهی شامل حال ما شد که تحقق وعده «ان تنصرالله ینصرکم» را با پیروزی انقلاب اسلامی تجربه کردیم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: نهضت اسلامی پیش از انقلاب در یک فضای ناامیدی مطلق آغاز شد چرا که شرایط جامعه به گونه‌ای بود که با شیب تندی به سوی محو ارزش‌های دینی و اسلامی و روحانیت حرکت می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان نخست‌وزیری عَلَم قرار شد در دانشگاه تهران کنفرانسی برای بزرگداشت مولانا برگزار کنند، اعضای هیات علمی این کنفرانس برای ارائه گزارش به دیدار عَلَم می‌روند، نخست وزیر آنها را توبیخ می‌کند که ما دنبال محو مظاهر دینی هستیم آن وقت شما می‌خواهید برای یک ملّا بزرگداشت بگیرید.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: عَلَم و خانواده‌اش وابستگی شدیدی به انگلیس و سازمان جاسوسی این کشور داشتند، او خاطراتش را می‌نوشت و برای اینکه دست ساواک نیفتد در یک صندوق امانات در خارج از کشور نگهداری می‌کرد. بعدها این خاطرات در یک مجموعه ۵ یا ۶ جلدی از سوی دخترش منتشر شد، در همین خاطرات نوشته که در جریان ۱۵ خرداد ۴۲ شاه خیلی ترسیده بود و می‌خواست کشور را ترک کند ولی من مانع شدم و با گرفتن اختیاراتی از شاه و راه انداختن آن کشتار و تبعید حضرت امام(ره) غائله را ختم کردم.

وی بیان داشت: در آن زمان مارکسیسم هم بسیار مطرح بود و اگر کسی می‌خواست مبارزه کند در قالب مارکسیست وارد جریان مبارزه می‌شد و اصلا اسلام در این ساحت مطرح نبود به گونه‌ای که حتی برخی روحانیون هم از این دریچه وارد جریان مبارزه شده بودند. در چنین فضای نا امیدی و التقاط، ناگاه حضرت امام (ره) وارد گود شد و با هدایت‌های خود حوزه‌های علمیه و مردم را به صفوف مبارزه بر اساس تعالیم دینی کشاند و در کمال ناباوری انقلاب اسلامی با نثار خون هزاران شهید به پیروزی رسید.

استاد اخلاق حوزه‌های علمیه ادامه داد: در جریان یکی از راهپیمایی‌هایی که در مشهد برگزار شد تعداد زیادی از مردم و جوانان کشته و زخمی شدند، یادم نمی‌رود غروب آن روز پس از آن همه کشمکش و درگیری وقتی به سمت خانه می‌رفتم با خودم فکر می‌کردم که ما در این مبارزه کشته خواهیم شد و نسل‌های بعدی ما شاید به جایی برسند، ولی همه نقشه‌ها و توطئه‌های طاغوتیان و پشتیبانان خارجی آنها در یک زمان اندک از بین رفت و نهضت اسلامی به نتیجه نشست.

وی در پایان تاکید کرد: آنچه امروز برای ما مهم است این که قضیه شرطیه‌ی «ان تنصرالله ینصرکم» مربوط به زمان و مکان خاصی نیست و مفهومش این است که نصرت الهی تا مادامی است که ما خدا را یاری کنیم، اگر مردم و مسئولان دچار غفلت شوند و دنبال لذات و منافع شخصی خود بروند و دست از یاری خدا بردارند، خداوند هم یاری‌اش را برمی‌دارد و آن وقت دیگر معلوم نیست چه بشود./1370/ج

ارسال نظرات