۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۶۳۸۱۹۴

دیدار طلاب جامعه الزهرا با خانواده شهید علیدوست

دیدار طلاب جامعه الزهرا با خانواده شهید علیدوست
جمعی از طلاب جامعه الزهرا در منزل خانواده شهید مهدی علیدوست حضور یافتند و با خانواده معظم این شهید مدافع حرم دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب خوابگاهی جامعه الزهرا علیهاالسلام با همت اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام و واحد فرهنگی خوابگاه حضرت خدیجه علیهاالسلام با خانواده معظم شهید علیدوست دیدار کردند.

شهید مهدی علیدوست اولین شهید پاسدار مدافع حرم حضرت زینب علیهاالسلام از قم بود که مهر ۹۴ در عملیات آزادسازی یکی از روستاهای سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در محضر خانواده معزز این شهید بزرگوار احساس طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام به گونه‌ای دیگر بود، چرا که همسر و خواهر شهید از طلاب جامعه الزهرا سلام الله علیه هستند.

خانم قنبری، مادر شهید علیدوست در گفتگو با بانوان طلبه، اظهار داشت: از خداوند متعال درخواست دارم که ما را از پیروان حضرتش قرار دهد، خانواده شهدای مدافع حرم در شهادت سردار سلیمانی قلبشان داغدار شد اما دشمن بداند که سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم همیشه زنده و جاوید هستند.

این مادر شهید در ادامه از دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم با رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در سال ۹۵ سخن گفت و عنوان کرد: دیدار بسیار خوب و خاطره انگیزی بود، مدتی بود که من مشکل پیدا کرده بودم به حضرت آقا گفتم: آقا من التماس دعا دارم؛ آقا فرمودند: من از شما التماس دعا دارم، باشد حتما چشم. بعد از آن دیدار آرامش عجیبی پیدا کردم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی سه ویژگی برای مدافعان حرم ذکر کردند. این سه ویژگی را بیان می‌کنم و با زندگی شهید علیدوست تطبیق می‌دهم. اولین ویژگی غیرت دینی است. شهید علیدوست وقتی وصیت نامه می‌نویسد در اولین فراز از وصیت نامه بیان می‌کند: «از وقتی هجوم داعش و امالی تکفیری را در تلویزیون مشاهده می‌کنم خیلی بیقرارم و عطش زیادی وجودم را فراگرفته برای انتقام از این قوم ظالم، چراکه اعتقاد دارم این قوم از نسل‌های ظالمانی هستند که به مادر سادات حضرت زهرا علیهاالسلام سیلی زدند. علی علیه‌السلام را خانه نشین کردند و امام حسین علیه‌السلام را مظلومانه به شهادت رساندند و زینب کبری علیهاالسلام را آواره شهر و دیار غربت کردندو حرمتش را رعایت نکردند. زمان جنگ می‌گفتند می‌رویم تا انتقام سیلی مادر را بگیریم و الان هم می‌رویم تا انتقام بگیریم».

مادر شهید علیدوست تصریح کرد: جوانانی که غیرت دینی داشتند، امنیت را تنها برای خانواده و کشورهای خود نمی خواستند، به کشور دیگری رفتند تا دیگران هم امنیت داشته باشند.

وی ادامه اد: دومین ویژگی شهدای مدافع حرم از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی، بصیرت بود. شهید علیدوست هم با بصیرت و آگاهی این مسیر را انتخاب کرد و در فرازی از وصیت نامه اش نوشته است: «هدف تکفیری‌ها کشور ماست و الان جبهه ما کاملا مشخص است، پس کسی به من خرده نگیرد که کجا می‌روی و برای چه رفتی».

این مادر شهید مدافع حرم اضافه کرد: شهید علیدوست فرزندی به نام علی اصغر دارد که در وصیت نامه اش خطاب به او می‌گوید: «علی جان در اوج شیرین زبانی تو به مأموریت می‌روم. من و دوستانم می‌رویم تا تو و امثال تو در آرامش زندگی کنید».

خانم قنبری تأکید کرد: اگر شهدای مدافع حرم بصیرت نداشتند این راه را انتخاب نمی کردند، آقا مهدی با وجود علاقه زیادی که به فرزندش داشت، گذاشت و رفت؛ غیرت دینی به او اجازه نداد و مسئولیت سنگینی را بر دوش خود احساس می‌کرد.

وی بیان داشت: ویژگی سوم که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند، این بود که شهدای مدافع حرم عشق به شهادت داشتند. شهید علیدوست عضو گردان صابرین بود. گردانی که همیشه در شرایط رزم و جهاد قرار دارد.

این مادر شهید مدافع حرم با اشاره به اینکه شهید علیدوست به مأموریت‌های زیادی رفتند، عنوان کرد: آقا مهدی پنج بار تا مرز شهادت پیش رفت، اما قسمت بود که مدافع حرم شود.

وی یادآور شد: شهید علیدوست، داماد چهار روزه بود که برای مأموریت مقابله با گروهک پژاک به غرب کشور رفت. وقتی برای خداحافظی پیش من آمد، خیلی برای من سخت و سنگین بود که داماد چهار روزه را به مأموریت بفرستم. گفتم آقا مهدی از جیب خودتان صدقه بدهید و شب در خواب دیدم که ندایی آمد و گفت مهدی را از آتش بیرون آوردم برو خیالت راحت باشد. من هم آرام شدم، در این مأموریت مین منور زیر پای مهدی منفجر می‌شود و مهدی پرت می‌شود و زمانی که در آغوش فرمانده به هوش می‌آید، گریه می‌کند که باز هم خدا او را نپذیرفت.

خانم قنبری در ادامه گفت: ویژگی شهید علیدوست این بود که بسیار اخلاص داشت، شهید به زرق و برق دنیا اهمیت نمی‌داد، از سختی‌های مأموریت برای ما نمی‌گفت. به دلیل سختی‌های مأموریت گردان صابرین همه پاهای او تاول داشت.

مادر این شهید مدافع حرم وی با تصریح بر اینکه وصیت نامه همه شهدا سفارش به ولایت بوده است، ادامه داد: شهید علیدوست پیرو ولایت بود و همیشه سربند با این جمله «رهسپاریم با ولایت تا شهادت» را می‌بست.

خانم قنبری در پایان از حضور طلاب در منزلشان قدردانی کرد و گفت: دختران عزیزم چقدر خوب که به دیدن ما می‌آیید، ما از حضور شما خوشحال می‌شویم و با همنشینی شما آرامش پیدا می‌کنیم.

در این دیدار، هدیه ای از سوی مدیر کل امور فرهنگی به مادر شهید علیدوست اهدا شد.

شهید مهدی علیدوست آلانق از پاسداران تکاور لشکر علی بن ابی طالب(ع) بود که در حین عملیات مستشاری در سوریه در تاریخ ۲۵ مهر ماه پنجم محرم روز حضرت رقیه علیهاالسلام به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) مهدی علیدوست آلانق روز سه شنبه ۲۷ مهر مصادف با ۷ محرم روز حضرت علی اصغر علیه‌السلام در قم با حضور گسترده و پر شور مردم و نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد و در نهایت در گلزار شهدای قم آرام گرفت./1370/ج

ارسال نظرات