۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۶۳۸۴۱۲
خدمات اجتماعی طلاب (16)

مسئله اعتیاد در جوانان را جدی بگیریم

مسئله اعتیاد در جوانان را جدی بگیریم
حجت الاسلام لواسانی گفت: مسئله آموزش در بین دبیرستانی‌ها و دانشجویان درباره خطرات مواد مخدر جدی گرفته شود و با حضور طلاب در این موضوع قدم مهمی برداریم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست تخصصی خدمات اجتماعی طلاب با حضور حجت الاسلام سید امیر عبدالملکی مسئول گروه جهادی الکفیل، حجت الاسلام امیر لواسانی فعال اجتماعی در حوزه مبارزه با اعتیاد، حجت الاسلام حسن مرادی مدیر موسسه جهادی تبلیغی بلاغ مبین و حجت الاسلام مهدی حسین زاده عضو هیئت امنای قرارگاه مردمی اربعین بعدازظهر امروز در خبرگزاری رسا برگزار شد.

حجت الاسلام امیر لواسانی فعال اجتماعی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در این نشست با اشاره به اهمیت توجه به مسئله اعتیاد در کشور گفت: در عرصه آسیب‌های اجتماعی و به خصوص اعتیاد، بنده از سال 85 در حال کار هستم، پس از مدتی پژوهش و تحقیق در این زمینه موفق به ساکن شدن در پایگاهی با عنوان پیشگیری اعتیاد شدیم.

وی ادامه داد: فعالیت‌هایی که در مسئله اعتیاد انجام می‌شود، در دو زمینه پیشگیری و درمان تقسیم می‎شود که در زمینه آموزش، عمده فعالیت را در مدارس و دانشگاه‌ها قرار دادیم، چرا که در حال حاضر میزان رشد اعتیاد در میان دانش‌آموزان و دانشجویان ناراحت کننده است.

فعال اجتماعی با توضیح اهمیت پیشگیری برای مبارزه با اعتیاد عنوان کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در قدم اول به آموزش پیشگیری اعتیاد پرداختیم و در حین آموزش، با حضور طلاب حاضر در مجموعه به مسائل دین هم پرداخته می‌شود، همچنین در قدم دوم با افزایش میزان آموزش و گستردگی این موضوع موفق به تاثیرگذاری بیشتر شدیم.

وی افزود: با استقبال مردم، مشاهده کردیم که بهتر است چند طرح را برگزار کنیم که یکی از این طرح‌ها، اراده‌های آسمانی بود و در برخی از مدارس دانش آموزانی داشتیم که روحیه بالای درسی دارند و موفق هستند ولی با اعتیاد پدر رو به رو بودند که ما با صحبت‌های مشاوره‌ای و کمک‌های مالی توسط بانیان خیر، آنها را به زندگی برگردانیم.

حجت الاسلام لواسانی با اشاره به حضور در کمپ‌های جدی ترک اعتیاد خاطرنشان کرد: در حوزه درمان، طلابی را در مجموعه آموزش دادیم که با حضور آنان در کمپ‌های ماده 16، ترک اعتیاد در این کمپ‌ها راحت‌تر شد، اتفاقات بدی اعم از خودکشی، فرار، نزاع و کارهای غیرمشروع در این کمپ‌ها معمول است، اما حضور این مبلغین باعث کاهش این اتفاقات شد.

وی توضیح داد: در کل دنیا اگر مطالعه کنید، بهترین کسی که می‌تواند بر روی یک شخص درگیر اعتیاد تاثیر بگذارد، خود معتادین هستند و سپاه موفق به تاسیس اردوگاه کرامت شد که در آنجا طلاب به اشخاص آموزش می‌دهند و در این کمپ‌ها طلاب ما در تلاش هستند تا افرادی را آموزش دهند که بتوانند بر روی افراد دیگر تاثیر بگذارند.

مسئول پایگاه تخصصی بصائر اظهار داشت: در حال حاضر هر مسئله‌ای که در کشور ما اتفاق می‌افتد، با برنامه است و به قولی دارای اتاق فکری هستند، در موضوع اعتیاد هم چنین اتفاقی موجود است و تقریبا همه نهادها در این عرصه تجربه‌های شکست فراوان دارند.

وی ادامه داد: ما در یک جنگ تمدنی هستیم، به همین دلیل حضور طلاب در این زمینه بسیار مهم است، چرا که طلاب می‌توانند هم از دین و هم از زندگی مردم در جامعه دفاع کنند.

حجت الاسلام لواسانی به توضیح یکی از فعالیت‌هایشان در حوزه مواد مخدر پرداخت و عنوان کرد: ما با برگزاری یادواره شهدا در کمپ ماده 16 با اسم از میکده تا عرش شخص بیماری را که نمی‎تواند بیست دقیقه با کسی صحبت کند، با او به مدت دو ساعت وارد گفتگو می‌شویم.

وی در پایان گفت: طرحی که در آینده قرار است به آن بپردازیم، سازماندهی طلاب در مناطق محروم شهر و حاشیه شهر است تا کارشناسان و مبلغین ما با برگزاری جلسه‌ها، نشست‌های گوناگون و آموزش پیشگیری برای مردم به خصوص خانواده‌ها، سطح اطلاعات و آگاهی آنان در مسئله اعتیاد را افزایش دهند و مردم با خطر اعتیاد و مسائل گوناگون آن بیشتر آشنا شوند. /882/ 504/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه نسل نو
Iran, Islamic Republic of
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
نشست خوبی بود.
از این کارا بیشتر منتشر نمایید.
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
صاعقه آتشین قهر ملت‌های مسلمان که حاصل اعتماد به نصرت الهی در مقابل ظلم و جور مستکبران عالم و همان قهر الهی است، یکی پس از دیگری بر پیکره مثلث شوم آمریکایی، اسرائیلی و وهابی نازل می‌شود و به زودی آنها را به قعر زباله‌دان تاریخ می‌فرستد.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
درباره وابستگی به بازیهای کامپیوتری چه باید کرد
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
اعتیاد بلای خانمانسوز را با حضور روحانیان جوان جهادی درمان کنیم.
2
0