۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۳۸۴۸۳

مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه ۹۸| قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه

مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه ۹۸| قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه
هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۵۰۷,۰۰۰ (پانصد و هفت هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه 17 بهمن ماه  ۹۸ به شرح ذیل است:

 

قیمت طلا، سکه و دلار امروز ۱۳۹۸/۱۱/۱۷| دلار همچنان می‌تازد

بازار طلا، سکه و ارز امروز شاهد نوسان قیمت ها نسبت به روز پیش هستند.

قیمت طلا، سکه و دلار امروز 17 بهمن 98

آخرین نرخ اونس طلا

امروز هر اونس طلا مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. هر اونس طلا که روز قبل تا ۱,۵۵۹ (یک هزار و پانصد و پنجاه و نه ) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ مصادف با ۰۶ فوریه ۲۰۲۰ - با رشد ۰.۲۵ درصدی به ۱,۵۶۳ (یک هزار و پانصد و شصت و سه ) دلار رسید.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا
قیمت (دلار) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۵۶۳ ۴ ۰.۲۵ امروز
۱,۵۵۹ ۸ ۰.۴۹ روز قبل
۱,۵۵۱ -۲۷ -۱.۷۳ ۲ روز پیش
به محض تغییر قیمت جداول بروزرسانی می شوند

 

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۵۰۷,۰۰۰ (پانصد و هفت هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر بود.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۵۰۷,۰۰۰ ۰ ۰ امروز
۵۰۷,۰۰۰ ۳,۰۰۰ ۰.۵۹ روز قبل
۵۰۴,۰۰۰ -۶,۰۰۰ -۱.۲ ۲ روز پیش
به محض تغییر قیمت جداول بروزرسانی می شوند

 

قیمت گرم طلا ۲۴ عیار امروز

قیمت طلا هر گرم طلا ۲۴ عیار امروز با افزایش ۰.۵۹ درصدی، از ۶۷۲,۰۰۰ (ششصد و هفتاد و دو هزار) تومان به ۶۷۶,۰۰۰ (ششصد و هفتاد و شش هزار) تومان رسید.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۲۴ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۶۷۶,۰۰۰ ۴,۰۰۰ ۰.۵۹ روز قبل
۶۷۲,۰۰۰ -۸,۰۰۰ -۱.۲ ۲ روز پیش
۶۸۰,۰۰۰ ۳۰۰ ۰.۰۴ ۳ روز پیش
به محض تغییر قیمت جداول بروزرسانی می شوند

 

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

در بازار امروز هر مثقال طلا ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ، با ۲۰۰۰ تومان کاهش، ۲,۱۹۶,۰۰۰ (دو میلیون و یکصد و نود و شش هزار) تومان نرخ گذاری شد.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر مثقال طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲,۱۹۶,۰۰۰ -۲,۰۰۰ -۰.۱ امروز
۲,۱۹۸,۰۰۰ ۱۶,۰۰۰ ۰.۷۲ روز قبل
۲,۱۸۲,۰۰۰ -۳۰,۰۰۰ -۱.۳۸ ۲ روز پیش
به محض تغییر قیمت جداول بروزرسانی می شوند

 

آخرین نرخ دلار در صرافی

قیمت دلار امروز مانند روز قبل رشد را تجربه کرد. دلار که روز قبل تا ۱۳,۴۵۰ (سیزده هزار و چهارصد و پنجاه ) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ مصادف با ۰۶ فوریه ۲۰۲۰ - با رشد ۰.۴۲ درصدی به ۱۳,۵۰۸ (سیزده هزار و پانصد و هشت ) تومان رسید.

جدول قیمت ۳ روز اخیر دلار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۳,۵۰۸ ۵۸ ۰.۴۲ امروز
۱۳,۴۵۰ ۲۰ ۰.۱۴ روز قبل
۱۳,۴۳۰ ۴۱ ۰.۳ ۲ روز پیش
به محض تغییر قیمت جداول بروزرسانی می شوند

 

قیمت دلار در بازار تهران امروز

دلار در بازار امروز تهران، به ۱۳,۷۰۰ (سیزده هزار و هفتصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۱ درصدی داشته است.

 

نرخ سود مسکن مهر دلالان به زودی ۱۸ درصد می شود

حبیب الله طاهرخانی با اشاره به عدم تحویل 80 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید اظهار کرد: این مسئله دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها عدم مراجعه مردم برای تحویل واحدهاست.

وی با بیان این که بخشی از پروژه‌های مسکن مهر نیز گرفتار بحث دلالی است، ادامه داد: برای ساماندهی این معضل در جلسه شورای مسکن پیشنهاد شد، مالکان واحدهای آماده‌ای که از تحویل واحد خود سر باز می‌زنند در مرحله اول نرخ سود وام این واحدها را به نرخ سود معمول یعنی 18درصد افزایش یابد.

وی بیان کرد: فرآیند افزایش نرخ سود در حال طی‌شدن است تا سرمایه‌ هزینه‌ شده درگیر دلالی نماند. بخشی از واحدهایی که تحویل گرفته نمی‌شوند نیز مربوط‌ به تعاونی‌هاست که مشکلاتی دارند و تاکنون منجر به فروش اقساطی و تحویل نشده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با تاکید بر این که تلاش می‌کنیم با همکاری مجموعه بانکی این موضوعات را پیش ببریم، گفت: با پیشنهاد دولت، همکاری مجلس و پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی قرار شد که دولت از محل تبصره 8 قانون بودجه سال 98 و از منابع داخلی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر و رفع اشکالات و کمبودهای این واحدها هزینه کند.

 

رشد 3درصدی قیمت نفت در بازارهای جهانی

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت بیش از 2 دلار افزایش یافت و قینا هر بشکه از این نفت 56دلار و 5 سنت معامله شد.

قیمت نفت وست تگزاس آمریکا رشد 1.79دلار را داشت و بشکه‌ای 51 دلار و 40سنت معامله شد.

خبرگزاری رویترز نوشت: امروز قیمت جهانی نفت بیش از سه درصد رشد داشته و دلیل آن گزارش کشف داروی مؤثر برای جلوگیری از ویروس کرونا بوده است.

در روزهای گذشته شیوع ویروس کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی جهان تأثیر زیادی گذاشت. 

در این میان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به دنبال کاهش بیشتر عرضه نفت هستند. آنها به دنبال کاهش 500 هزار بشکه دیگر از این نفت هستند که در صورت تحقق، مجموع کاهش تولید نفت اوپک پلاس به 2 میلیون و 200 هزار بشکه خواهد رسید.

روزنامه چینی شانگ‌جیانگ روز گذشته گزارش داد که تیمی از محققان به رهبری شی‌جیانگ داروی مؤثری را برای ویروس کرونا پیدا کرده‌اند.

در گزارش جداگانه‌ای که اسکای نیوز منتشر کرد، اعلام شد: دانشمندان انگلیسی پیشرفت بسیار خوبی را درباره واکسن ویروس کرونا داشته اند که مرحله بهبود را از 2 تا 3 سال  به 14 روز کاهش داده است. 

اگرچه کارشناسان معتقدند این واکسن برای ویروس فعلی که شیوع پیدا کرده بسیار دیر است اما این پیشرفت برای جلوگیری از اشاعه آن در دیگر نقاط بسیار مؤثر خواهد بود.

در گروه سایر فرآورده‌های پالایشگاهی هم بنزین رشد 6.64دلاری داشت و گالنی 150 دلار و 96 سنت معامله شد. نفت کوره رشد 5.58 دلاری داشت و گازوئیل 21.25دلار افزایش داشت.

به گزارش رویترز خبر دستیابی به دارو و واکسن برای مقابله با ویروس کرونا امیدواری به فعالیت‌های اقتصادی را بیشتر کرد و تقاضا را برای نفت خام افزایش داد.

 

پیش بینی افزایش ۶ میلیون تنی محصولات کشاورزی در سال جاری

محمدعلی طهماسبی در مراسم برترین‌های بخش کشاورزی مازندران گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی در کشور پارسال ۱۲۲ میلیون تن بوده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با افزایش ۶ میلیون تنی محصولات کشاورزی امسال میزان تولید در این بخش به ۱۲۸ میلیون تن برسد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مازندران قابلیت تحول در بخش کشاورزی صنعتی را دارد، افزود: وجود مرکز لجستیک محصولات کشاورزی در مازندران یک نیاز ضروری است.

حسین زادگان استاندار مازندران هم در این مراسم با بیان اینکه پایانه محصولات کشاورزی استان با ظرفیت سورتینگ ۳۳۰ هزار تن در کمتر از دو ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد، گفت: با راه اندازی این پایانه در آینده نزدیک شاهد افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان خواهیم بود.

شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: ۲۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی استان امسال به ۱۰ کشور دنیا صادر شد، گفت: ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی صادر شده ۱۲۰ میلیون دلار است.

در این مراسم از ۷ نمونه برتر کشور و ۴۶ نمونه برتر استانی قدردانی شد.

 

زمانبندی قطع رمز ایستا در روزهای آینده

پیرو اقدامات انجام‌ شده در مورد قطع رمز دوم ایستا (رمز دوم فعلی کارت بانکی)، به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند ادامه روند به شرح زیر است:

قطع رمز دوم ایستا در بانک‌های صنعت و معدن، اقتصاد نوین، ایران زمین و سرمایه در روز 17 بهمن‌ماه، قطع رمز دوم ایستا در بانک‌های سپه، انصار، گردشگری، شهر، آینده و توسعه صادرات در روز 19 بهمن‌ماه انجام می شود.

در این بیانیه آمده است، رمز دوم ایستا در بانک‌های ملی، تجارت، پارسیان، کارآفرین، خاورمیانه، حکمت ایرانیان، مؤسسه اعتباری توسعه و مؤسسه اعتباری کوثر در روز بیستم بهمن‌ماه قطع خواهد شد.

قطع سرویس رمز دوم ایستا در سایر بانک‌ها نیز متعاقباً اعلام می‌شود.

در پایان تأکید می‌شود با توجه به سهولت دریافت رمز دوم پویا از طریق «پیامک» مشتریان محترم بانکی می‌توانند با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک خود، این سرویس را فعال کنند.

مرکز تماس رمز پویا (کاشف) با شماره  ٩١٠٠٩٩٦٠ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت پیشنهادات و یا انتقادات هم‌میهنان در خصوص نحوه خدمت‌رسانی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری می‌باشد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات