۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۳۸۵۷۲
آیت الله اعرافی:

ایران داغ مذاکره را بر دل آمریکا می گذارد | انتقام سخت تنها جواب آمریکا است

ایران داغ مذاکره را بر دل آمریکا می گذارد | انتقام سخت تنها جواب آمریکا است
امام جمعه قم تأکید کرد: ایران قهرمان داغ مذاکره خفت بار و گفت وگوی با ظالمان را بر دل دشمنان خواهد گذاشت و این امید مستکبران به جایی نخواهد رسید

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در دهه فجر خورشید ایمان و تقوا بر ایران و جهان تابید و باید آن را گرامی بداریم، بزرگان و شهیدان با مجاهدت و مقاومت خود این نور را در عصر تاریکی انتشار دادند و دهه فجر و 22 بهمن بزرگترین عید ما در عصر تاریکی و جهالت ها است.

وی افزود: ملت شجاع و مقاوم ایران پرچم اسلام را بر دوش گرفتند، از خطرها نترسیدند و در برابر جهالت ها ایستادند و، قم قهرمان و مقاوم پیشگام این حرکت بزرگ الهی و انقلاب اسلامی بود، ملت ایران پرچمدار احیای اسلام و ارزش های نورانی در این عصر هستند.

مدیر حوزه علمیه اظهار داشت: آزمون بزرگتر ملت ایران این بود که در گذشته نماندند و 40 سال این راه سخت و طولانی را پیمودند و با وجود جنگ، ترور، توطئه و اشتباهات؛ راه امام و رهبری را پیگیری کردند که نشانه سرافرازی و سربلندی آنان است.

وی ادامه داد: نه تنها در ایران این راه نورانی دنبال شد بلکه نور انقلاب و حرکت ملت ایران بر منطقه تابید و امروز گفتمان انقلاب جهانی شده و دارای قدرت الهی است و باید این قدرت را حفظ کنیم، مادامی که با خدا باشیم خدا با ما خواهد بود.

عضو جامعه مدسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: در این مسیر اشتباه داشته ایم و مسؤولان خطا رفته اند اما ملت امام و رهبری را شناخت و راه را درست تشخیص داد، چهل سال آینده کشور باید در پرتو گام دوم تمشیت و پیگیری شود.

وی انقلاب اسلامی را پدیده ای نو در عالم معاصر دانست و عنوان کرد: همه باید باور و تحلیل کنیم که انقلاب راهی نو و فصلی تازه در تاریخ بشر گشود، ملت ایران در تاریکی و سیطره مطلق مادیت اعلام کرد که می توان سیاست و جامعه را با دین و اخلاق الهی گره زد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: ملت ایران ایران مستقل و آزاد، امت اسلام منسجم و جهانی دور از استکبار و پیشرفت همراه با معنویت و اخلاق را در گفتمان انقلاب تصویر کردند، شکستن فضای مادی گرایی عالم به دست توانای ملت ایران رقم خورد که بزرگترین کار بود.

وی اضافه کرد: اگر هیچ دستاورد دیگری نداشتیم، همین پایه ریزی گفتمان نو و تولید یک هسته معنایی جدید در فکر و معرفت بشر کافی بود، در پرتو این گفتمان مترقی، ملت ایران با همت خود قله های بزرگی را درنوردید، در حالی که در این 40 سال هر روز در جنگ و توطئه بودیم ملت ایران، جوانان و دانشمندان در قلمروهای مختلف رتبه های بزرگ جهانی را کسب و فناوری های بومی را پایه ریزی کردند.

آیت الله اعرافی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: بعد از انقلاب ایران اسلامی در حوزه سلامت و بهداشت، راه و شهرسازی، آبخیزداری و سد، آموزش و پرورش، علم و دانشگاه، رفاه و بیمه و خدمات، صنعت، کشاورزی، انرژی، هوافضا، سلولهای بنیادین، انرژی صلح آمیز هسته ای، حمل و نقل، ارتباطات و مخابرات و در حوزه های گوناگون با شاخص های جهانی رتبه های بالا و ممتار کسب کرده است.

وی افزود: در حوزه صنایع دفاعی و موشکی رتبه های بالا و قدرت بازدارنده بسیاری قوی تولید شده است، در حوزه امنیت و اقتدار منطقه ای و خارجی ایران امروز آن ایران سابق نیست، امروز ایران به اقرار دشمنان دارای قدرت بازدارنده، نظامی مقتدر و حوزه نفوذ بین المللی است، این دستاوردها به برکت حضور مردم در صحنه محقق شده است.

امام جمعه قم اظهار داشت: البته نمی گوییم اشکال نداشته ایم و خطا نرفته ایم، گاهی مسؤولان اشتباه کردند و خطا رفتند و گاهی به واسطه این تصمیمات غلط شکست هایی خورده ایم، امروز در مقابل محرومان و مستضعفان با وجود همه پیشرفت ها، شرمندگی داریم اما حجم دستاوردهای انقلاب در برابر کاستی بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد: امروز در حالی که امنیت و قدرت نفوذ بالایی داریم و با وجود همه پیشرفت ها مقابل یک فشار حداکثری قرار داریم، امروز دشمنان امنیت، استقلال، فروپاشی اقتصادی کشور و یأس و ناامیدی ما را هدفگیری کرده اند و گاهی کسانی در داخل سخنانی می گویند که مردم را ناامید و بر خلاف قوانین اقدام می کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان با انتقاد از تلاش عده ای برای تطهیر آمریکا و رژیم منحوس پهلوی ابراز داشت: رویکردهای غربگرایانه، تلاش برای تولید آشوب در کشور و تلاش برای جداکردن نسل نو از ارزش ها خطرهای بزرگی است که باید مراقب باشیم.

وی عنوان کرد: در دهه فجر و و چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی باید بدانیم که ملت چگونه ایستاد و پیشرفت کرد، مقاومت و نشکستن در برابر توطئه های سهمگین از ویژگی های بارز ملت ایران است که در عالم وجود ندارد، اگر بخشی از فشاری که به ملت ایران وارد می شود به ملت های بزرگ دنیا وارد شده بود در هم می شکستند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: مقاومت، صلابت و شجاعت بالاترین رمز ماندگاری ملت ایران و شکوفایی انقلاب اسلامی است، در پرتو مقاومت، ملت ایران همواره در صحنه های حماسی حمایت از انقلاب حضور فعال دارد و اجازه سوء استفاده به دشمن نمی دهد، این حضورهای میلیونی سند افتخار ملت ایران است.

وی اضافه کرد: آخرین برگ درخشان ملت ایران حضور میلیونی در تشییع سردار عزیزمان حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای مقاومت بود؛ در چهل سال گذشته 36 انتخابات بزرگ را برگزار کردیم کدام دولت منطقه این اندازه انتخابات داشته است؟ در ایران قدرت دست به دست شده است و جناح های مختلفی پای کار آمدند و ملت با آزادی در انتخابات شرکت می کند و رأی می دهد.

آیت الله اعرافی با بیان این که در برابر دو آزمون بزرگ 22 بهمن و انتخابات 2 اسفند قرار داریم، گفت: در 22 بهمن هر یک نفر از مردم دشمن را بیشتر به عقب می راند، حضور حتی یک نفر بیشتر امنیت و اقتدار ایران را بالاتر می برد و دشمن را مأیوس کرده و از مرزها دور می کند، همه باید برای ایران، اسلام و انقلاب در صحنه حاضر باشند.

وی افزود: رأی مردم اقتدار ملی را افزایش می دهد و دشمن را مأیوس تر می کند، امروز قداره کشان و خون آشام های عالم آمده اند تا ایران و محور مقاومت را شکست دهند اما حضور و رأی ملت آنان را به عقب خواهد زد، اگر اقتصاد، سیاست، آزادی، امنیت و اصلاح کارها و مشکلات می خواهیم 22 بهمن و 2 اسفند راهگشا خواهد بود و همه باید حضور داشته باشند و هیچ عذری مقبول نیست.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که همه باید به قانون تمکین کنند، اظهار داشت: بر اساس قانون همه گروه ها و جناح ها باید در انتخابات حضور پیدا کنند، البته ملت وظیفه دارد در پرتو هدایت های رهبری و شاخص هایی که اخیرا فرمودند بهترین ها را برای شکل گیری یک مجلس عمیق، درست، سالم، قوی، خدمتگزار و دور از آسیب ها انتخاب کند.

وی با اشاره به طرح ننگین معامله قرن ادامه داد: نفرین بر شما خون آشام ها، اشغالگران و متجاوزان و تروریست های عالم که بعد از سال ها از اشغال فلسطین و این که برخی هم به سمت مذاکره و سازش رفتند در نهایت کار به معامله قرن ختم شده است.

آیت الله اعرافی معامله قرن را ذبح فلسطین در برابر چشمان امت اسلام دانست و ابراز داشت: ترامپ تروریست و تروریست های صهیونیست باید بدانند که معامله قرن به لطف الهی و با همت محور مقاومت، فلسطین مقاوم و ایران قهرمان نه تنها نقش برآب خواهد شد بلکه دستمایه ای برای مبارزات قوی تر و شکست صهیونیست ها و آمریکایی ها می شود.

وی تأکید کرد: همه بدانند محور مقاومت و ایران قهرمان داغ مذاکره خفت بار و گفت وگوی با ظالمان را بر دل دشمنان خواهد گذاشت و این امید مستکبران به جایی نخواهد رسید، بر خلاف این که برخی از روی ساده لوحی و نادانی صحبت از مذاکره با تروریست های عالم می کنند دشمنان باید بدانند جوابشان انتقام سخت و پرچم های یالثارات الحسین خواهد بود و مستکبران در این مسیر شکست خواهند خورد و باید بساط خود را از منطقه جمع کنند و بدانند که گورشان را در منطقه خواهیم کند.

انتقام سخت با موشک باران عین الاسد پایان نیافته بلکه پایان انتقام خروج کامل تروریست های آمریکایی از منطقه است و ان شاءالله محقق خواهد شد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
حمایت
0
0