۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۳۸۵۷۶
وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی به روایت نماینده ولی فقیه در سپاه قدس؛

بدون ملاحظه حامی جدی ولی فقیه باشید | خامنه ای عزیز را تنها نگذارید

بدون ملاحظه حامی جدی ولی فقیه باشید | خامنه ای عزیز را تنها نگذارید
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس بخشی از وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی درباره امام راحل و رهبر معظم انقلاب و لزوم تبعیت کامل از فرامین ایشان را روایت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: قرآن تأکید ویژه ای بر جهاد دارد و جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد کبیر انواع جهاد را شامل می شود.

وی افزود: امام راحل می فرمایند جهاد اکبر مقدمه جهاد اصغر است و تا انسان بر هوای نفس پا نگذارد و افسار نفس را به دست نگیرد نمی تواند وارد عرصه جهاد اصغر و مبارزه با دشمن بیرونی شود، انسان مجاهد با نفس حقایقی را می بیند که دیگران توانایی دیدن آن را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی در ادامه با بیان این که حاج قاسم سلیمانی با یاد شهدا و آرزوی شهادت زندگی می کرد، اظهار داشت: حاج قاسم سال ها در فراق شهادت سوخت و همواره به دنبال شهادت بود، شهید سلیمانی از مرگ نمی ترسید و شهادت را فوز عظیم می دانست، گرچه رهبر معظم انقلاب حاج قاسم را شهید زنده نامیدند.

وی ادامه داد: حاج قاسم ارتباط ویژه ای با خدا و اهل بیت(ع) داشت و شب و روز با قرآن کریم مأنوس بود، حاج قاسم بسیاری از اوقات از 24 ساعت 22 ساعت کار می کرد، سردار سلیمانی برای یک سخنرانی چندین ساعت مطالعه دقیق می کرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس با بیان این که حاج قاسم دائما در حال ذکر و انس با قرآن و یا مطالعه بود، ابراز داشت: ایشان کتاب های اخلاق اساتید حوزه علمیه قم را مکرر می خواند و یادداشت برداری می کرد، حاج قاسم می گفت لذت می برم در سفرها در کنار جوانی بنشینم و سؤالات و شبهات او را پاسخ بدهم، حاج قاسم ساعت ها با جوانان حرف می زد و از این کار خسته نمی شد.

وی عنوان کرد: حاج قاسم عاشق فرزندان شهدا بود و نگاه ایشان به فرزندان شهدا مانند پدری دلسوز بود و تأکید داشت باید احساس یتیمی را از فرزندان شهدا بگیریم، حتی آخرین روزهای حیات دنیوی خود با فرزندان شهدا تماس گرفت و جویای احوال آنان بود و در خدمت به جانبازان و خانواده های شهدا وقت نمی شناخت.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی خاطرنشان کرد: حاج قاسم خود را سرباز انقلاب و ولایت می دانست و عاشق خدمت و سربازی بود؛ سردار سلیمانی در وصیت نامه خود نوشته من جای قبرم را در مزار شهدای کرمان مشخص کرده ام، قبر من ساده باشد مثل دوستان شهیدم بر آن کلمه سرباز قاسم سلیمانی بنویسید نه عبارت های عنوان دار.

وی اضافه کرد: حاج قاسم در سال 96 در پاسخ به نامه جوانی که از ایشان خواسته بود تا کاندیدای ریاست جمهوری شود این گونه پاسخ می دهد "برادر بزرگوارم از محبت شما عزیز گرانقدر سپاسگزارم، الحمدلله در کشور ما آنقدر شخصیت های مهم و ارزشمند گمنام و با نامی وجود دارد که نیازی نیست سربازی پست سربازی خود را رها کند، افتخارم این است که سرباز صفر بر سر پست دفاع از ملتی باشم که امام خمینی(ره) فرمود جانم فدای آن ها باشد. رها کردن این پست را در شرایطی که گرگ ها در کمین هستند خیانت می دانم."

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس با بیان این که حاج قاسم تمام هستی خود را برای خدمت به اسلام و انقلاب گذاشته بود، گفت: حاج قاسم شبانه روز تلاش می کرد اوامر و تدابیر رهبر معظم انقلاب را اجرایی کند، عزت شهید سلیمانی از ارتباط او با خدا، مردم و خاندان شهدا و اولیای الهی و ولایت بود؛ حاج قاسم ارتباط محکمی با امامین انقلاب داشت.

وی افزود: شهید سلیمانی در وصت نامه اش می نویسد" خداوندا تو را شکرگزارم که پس از عبد صالحت خمینی عزیز مرا در مسیر عبد صالح دیگری که مظلومیتش اعظم بر صالحیتش مردی که حکیم امروز اسلام و تشیع و ایران و جهان سیاسی اسلام است خامنه ای عزیز که جانم فدای جان او باد قرار دادی، برادران و خواهران عزیز ایران من، مردم پر افتخار  سربلند که جان من و امثال من هزاران بار فدای شما باد کما این که شما صدهاهزار جان را فدای اسلام و ایران کردید از اصول مراقبت کنید، اصول یعنی ولی فقیه خصوصا این حکیم، مظلوم، وارسته در دین، فقه، عرفان و معرفت خامنه ای عزیز را عزیز جان خود بدانید و حرمت او را حرمت مقدسات بدانید، در مسائل سیاسی آنجا که بحث اسلام، جمهوری اسلامی، مقدسات و ولایت فقیه مطرح می شود این ها رنگ خدا هستند و رنگ خدا را بر هر رنگی مقدم بدارید و ترجیح بدهید، نصیحت ولی را بشنوید و با جان و دل به توصیه و تذکرات او به عنوان طبیب حقیقی شرعی و علمی عمل کنید، راه صحیح حمایت بدون هرگونه ملاحظه از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولی فقیه است، جمهوری اسلامی، ارزش ها و ولایت فقیه میراث امام خمینی(ره) هستند و می بایست مورد حمایت جدی قرار گیرند" این نگاه حاج قاسم به ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی اظهار داشت: حاج قاسم سال 89 در یادواره شهدای خانوک کرمان می گوید من عضو هیچ حزب و جناحی نیستم و به هیچ طرفی جز کسی که به اسلام و انقلاب خدمت می کند تمایل ندارم، مرز من انقلاب و اسلام است، حاج قاسم در ادامه تأکید می کند والله علمای شیعه را تماما و از نزدیک می شناسم والله اشهد بالله من سرآمد همه این روحانیت را آیت الله العظمی خامنه ای می دانم.

وی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب باید مکتب و سیره شهید سلیمانی تبیین شود و این سیره را الگوی خود قرار دهیم، رهبر معظم انقلاب فرمودند شهید سلیمانی شاگرد مکتب امام بود، حال امام کسیت که شهید سلیمانی شاگرد اوست.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
والله «شهید حاج قاسم» از حاج قاسم با عظمت تر و کوبنده تر است. در تیتر و عنوان این کلمۀ مقدس را فراموش نکرده و به ادبیات جدید مبدل سازید
2
0