۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۶۳۸۹۹۹

مراسم یادواره شهدا در جامعه الزهرا برگزار شد

مراسم یادواره شهدا در جامعه الزهرا برگزار شد
مراسم یادواره شهدا با حضور بیش از ۷۷۰ دانش‌آموز هدایی و جمعی از اساتید، طلاب و مسئولان آموزش و پرورش، جامعه الزهرا و مجتمع هدی در سالن بیداری اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم یادواره شهدا روز دوشنبه و در آستانه چهلمین روز شهادت شهید سردار سلیمانی و چهل‌و‌یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به میزبانی دبیرستان‌های دوره اول، دوره دوم و علوم و معارف اسلامی هدی و با حضور بیش از ۷۷۰ دانش آموز هدایی در سالن بیداری اسلامی برگزار شد.

در این مراسم جمعی از رؤسا، مسئولان و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان و نواحی مختلف قم، مدیران، مسئولان و کارکنان جامعه الزهرا علیهاالسلام، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، اولیای دانش آموزان مدارس هدی، مدیران، معلمان، کارکنان و دانش آموزان دبیرستان‌های هدی حضور داشتند.

لزوم مقاومت و ایستادگی برای رسیدن به نهضت جهانی مهدوی

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، عنوان کرد: ما افتخار می‌کنیم که در خدمت دانش آموزانی هستیم که با اطمینان می‌توانند به عنوان سفیران جامعه الزهرا علیهاالسلام در جامعه حضور داشته باشند و در مسائل دانشی، بینشی، بصیرتی، اخلاقی و رفتاری الگوهای مناسبی بوده و در همه جا بدرخشند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: در تاریخ ما دهه فجر یک حادثه بدون حلقه‌های پیشینی و پسینی نیست، آن روز که حضرت زهرا علیهاالسلام یک تنه برای دفاع از ولایت ایستادند و با نهایت مظلومیت به شهادت رسیدند، تشیع را بیمه کردند، شهادت مظلومانه ۷۲ سردار کربلا نیز تشیع را بیمه کرد و سلسله‌ها وحلقه‌های مختلف پیش آمد تا به دهه فجر رسید.

وی تصریح کرد: اگر ما هم مقاومت کنیم و همانند سردار سلیمانی ثابت بمانیم، در تمام طول زندگی از مقاومت و ایستادگی و شهادت نترسیم، بر سر ارزش‌ها و حرف‌های خود باشیم، این حلقه به حلقه نهضت جهانی مهدوی متصل خواهد شد.

در ادامه این مراسم، خانم‌ها مائده کبیری و زهرا قلی از دانش آموزان هدی برنامه ای را به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی اجرا کردند و ضمن تبریک چهلمین و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، به سخنان رهبر معظم انقلاب مدظله العلی و مقام شامخ شهدا اشاره و مردم ایران و جهان را به شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کردند.

امام خمینی انسان‌هایی در این عالم تربیت کرد که برای بسیاری از آزادگان دنیا معلم شدند

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مهدی دیانی، مبلغ دینی و مدافع حرم در این مراسم به سخنرانی پرداخت و با تصریح بر اینکه شهید سردار سلیمانی در این عالم مرد بزرگی بود، عنوان کرد: امام خمینی انسان‌هایی در این عالم تربیت کرد که برای بسیاری از آزادگان دنیا معلم شدند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) تربیتی در عالم ایجاد کرد که همه مردم آزاده دنیا فهمیدند که می‌توان در راه خدا ایستاد؛ حتی اگر تو را کشتند خون تو ثمر دارد.

این مبلغ دینی یادآور شد: حضرت امام فرمودند ما برای سه هدف قیام می‌کنیم، اول سرنگونی شاه که نماینده استکبار جهانی است، دوم حکومتی شبیه حکومت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌ الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلّم و امام علی علیه‌السلام ایجاد شود و سوم اینکه پرچم انقلاب را به دست امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف برسانیم.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین دیانی با بیان اینکه سردار سلیمانی مردانه می‌جنگید و شجاعت در وجود او موج می‌زد، گفت: این مرد، چهل سال رزمنده بود و لباس رزم از تن درنیاورد، خانه خود را به عنوان بیت الزهرا نام نهاد، زیرا حقیقت حضرت زهرا علیهاالسلام بود که این بچه‌ها را عاشق خدا کرد و امام خمینی(ره) با این حقیقت حضرت طاهره علیهاالسلام، بچه‌ها را به سوی حق دعوت می‌کرد.

وی با بیان اینکه انسان‌هایی در دنیا قدم نهادند که جز رضای ولیّ خود پلک نزدند، عنوان کرد: اگر کسی مسیر زندگی را اینگونه قرار داد که اخلاص سرلوحه زندگی او بود، بهترین فدا شدن در راه خدا برای او رقم خواهد خورد و راه برای او باز می‌شود.

این مدافع حرم تصریح کرد: دینای استکبار بداند، امروز ۲۰ کیلومتر مردم عراق ندای «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند، مردم ترکیه، اندونزی و مالزی و کل خاورمیانه می‌گوید آمریکا دیگر نمی‌تواند اینجا بماند و همه اینها به خاطر اربا اربا شدن حاج قاسم است که با شهادت خود این وقایع را رقم زد است.

اجرای سرود همگانی توسط بیش از ۷۰۰ دانش آموز هدایی

در ادامه این مراسم، دو فرزندشهید محمد حسین عطری و ابراهیم عشریه با اجرای برنامه پرداختند. همچنین سرود «از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن» با اجرای بیش از ۷۰۰ دانش آموز هدایی در این مراسم برگزار شد و دانش آموزان این سرود را به صورت همگانی همخوانی کردند.

در این برنامه، زینب خادمی دکلمه ای قرائت کرد و در پایان برنامه نیز شرکت کنندگان از مرثیه سرایی مداح اهل بیت علیهم‌السلام بهره مند شدند./1370/ج

ارسال نظرات